Ik wil graag een serie foto,s op mijn website plaatsen in TN-formaat, zodanig dat als je er op klikt je het gewone formaat te zien krijgt. Het is vast gemakkelijk maar ik zit al uren te pielen en durf niet verder. Wie kan helpen../
BVD !!!!
thumbnails in NVU?
-
- Contacteer:
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
En voor mij werkt JAlbum prima: www.jalbum.net
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=6320
Maar dergelijke zaken doen we nog niet met Nvu, omdat Nvu daarvoor nog geen speciale mogelijkheid biedt en andere programma's ons daarvoor het nodige werk uit handen nemen. Op het moment dat hiervoor een goede Nvu-extensie komt dan kunnen we Nvu daar ook voor gebruiken. Natuurlijk kun je het ook handmatig met Nvu doen, maar ik kan me voorstellen dat dat nogal een gedoe is. Dan wil je aan de ene kant thumbnails maken en aan de andere kant wil je ook eigenlijk verwijzingen naar de volgende en de vorige afbeelding. Daarom zijn er programma's die dat kunstje goed beheersen en dat vaker hebben gedaan.
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=6320
Maar dergelijke zaken doen we nog niet met Nvu, omdat Nvu daarvoor nog geen speciale mogelijkheid biedt en andere programma's ons daarvoor het nodige werk uit handen nemen. Op het moment dat hiervoor een goede Nvu-extensie komt dan kunnen we Nvu daar ook voor gebruiken. Natuurlijk kun je het ook handmatig met Nvu doen, maar ik kan me voorstellen dat dat nogal een gedoe is. Dan wil je aan de ene kant thumbnails maken en aan de andere kant wil je ook eigenlijk verwijzingen naar de volgende en de vorige afbeelding. Daarom zijn er programma's die dat kunstje goed beheersen en dat vaker hebben gedaan.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Contacteer:
- Frederik
- Moderator
Eigenlijk is dat heel simpel te realiseren in Nvu. als je een thumbnail wilt is het een kwestie van het formaat van de originele foto in de pagina wijzingen naar een klein formaat (bijvoorbeeld 100 x 150 pixels) en die link je dan door naar het originele bestand. Je hoeft dan maar op de thumbnail te klikken en je krijgt vervolgens de grote foto te zien in een apart venster.