Als ik op een site (deze dus ook) op het nedstaticoontje klik om de telling te bekijken krijg ik het volgende bericht van Nedstat:
Forbidden
The User-Agent header in your request was empty or missing. We can only accept requests from browsers, not scripts / robots / offline programs.
If you are using a browser please make sure your browser sends the appropriate headers. Otherwise, please do not access this server anymore, thank you.
Wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen ?
Ik gebruik FireFox 8.0 met Nederlandse vertaling.
Nedstat werkt niet met FireFox..?
- ByteWarrior
- Contacteer:
Kan je misschien een link voorzien? Dat is altijd handig.
Over je probleem: een browser zendt zogenaamde headers uit. Dit zijn tekenreeksen waardoor de browser herkend wordt. Misschien heb je op één of andere manier het zenden van die headers uitgeschakeld.
Ik heb wel niet zo direct een idee over hoe je dit kan oplossen...
Over je probleem: een browser zendt zogenaamde headers uit. Dit zijn tekenreeksen waardoor de browser herkend wordt. Misschien heb je op één of andere manier het zenden van die headers uitgeschakeld.
Ik heb wel niet zo direct een idee over hoe je dit kan oplossen...
-
- Moderator
- Contacteer:
Probeer eens de User agent switcher extension te installeren, en wissel dan weer eens een paar keer van user agent string?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Alle Nedstat icoontjes, kijk maar hieronder aan deze pagina, als ik op dat icoontje klik, krijg ik dus dat bericht.Kan je misschien een link voorzien? Dat is altijd handig.
Geprobeerd, helpt helaas niet. Hoe kan dit, ben ik de enige die hier last van heeft ?:? Ik heb Firefox net geinstalleerd en bijna geen instellingen veranderd.Probeer eens de User agent switcher extension te installeren, en wissel dan weer eens een paar keer van user agent string?
-
- Moderator
- Contacteer:
Gebruik je een HTTP proxy server die de headers verprutst?
Probeer anders eens een nieuw profiel aan te maken in Firefox.
(opstarten met -profile optie)
Probeer anders eens een nieuw profiel aan te maken in Firefox.
(opstarten met -profile optie)
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Is er iets (een proxy of een firewall ?) dat jouw UserAgent-string blokkeert ? Er zijn programma's die dat omwille van privacy (ofzoiets) niet doorgeven. Dus mogelijk heb je daar last van. Zit er nog iets tussen jouw webbrowser en het Internet of wordt er onderweg ergens iets uit gefilterd ?
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu