Hoe maakt men een backup op een CD van bladwijzers en email met Mozilla Backup programma ?
En hoe krijg ik het icoontje van het bureaublad onderaan op de taakbalk ?
Carpo
Backup Bladwijzers en email
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Backup Bladwijzers en email
Bij mijn weten zitten bladwijzers in Firefox en emails in Thunderbird. Dat zouden dan 2 backups worden: een van het Firefox-profiel (want daarin zitten onder andere de bladwijzers) en een van het Thunderbird-profiel (daarin zitten de emails).carpo schreef:Hoe maakt men een backup op een CD van bladwijzers en email met Mozilla Backup programma ?
Deze backups zijn te maken met MozBackup: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/MozBackup
Dat betekent dan 2maal starten van MozBackup (hoeft niet gelijktijdig ofzo) en iedere keer starten moet uiteindelijk een backup-bestand opleveren. Dit backup-bestand kun je dan later weer in een ander profiel inlezen (importeren / restoren).
Als je enkel de bladwijzers van Firefox wilt backuppen, dan is het voldoende om uit je profielmap het bestand bladwijzers.html te kopieren naar de CD.
Heb je naast de Start-knop van Windows al de werkbalk 'Snel Starten" geplaatst ? Dan is het een kwestie van het icoon met de muis van het bureaublad naar de werkbalk Snel Starten slepen.carpo schreef:En hoe krijg ik het icoontje van het bureaublad onderaan op de taakbalk ?
Waarschijnlijk wordt het icoon dan verplaatst. Als het de bedoeling is om het icoon te kopieren, probeer dan eens te slepen met de rechtermuisknop ingedrukt. Dan komt er - zodra je het los laat op de werkbalk snel starten - namelijk een menuutje dat vraagt of je wilt verplaatsen of kopieren.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu