Welke distributie van Linux gebruiken jullie en waarom?

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Ron ter Burg
    unknown unknown
Contacteer:

Welke distributie van Linux gebruiken jullie en waarom?

Bericht door Ron ter Burg »

Ik wil weer een Linux distributie gaan installeren op één van mijn computers.

Ik heb al eens Fedora Core 2 gebruikt en die beviel mij goed. Ik zit daarom aan FC3 te denken. Is dit een goede keuze?

Welke zou ik volgens jullie moeten nemen?

M.vr.gr.

Ron
~Ron~
www.ronterburg.nl - Dutch landscape and nature photography.
sc00zy
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Ik ga binnenkort Suse eens proberen. Die schijnt het meest doorontwikkeld te zijn hoor ik vaak. Nu heb ik Ubuntu draaien.
Tjaard
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik gebruik al jaren debian en dit bevalt me uitstekend. Op het moment heb ik de amd64-editie maar kan ik niet updaten omdat alioth down is :evil: ...

Ik denk dat als ik er een machine bij neem ik er eens FreeBSD op ga proberen, gentoo is bijvoorbeeld weer iets dat me minder trekt. Ik heb namelijk al geoptimaliseerde binaries op deze manier en ik heb geen zin om alles bij elke update weer opnieuw te compileren voor die miniscule winst (waar mensen wel stoer over neigen te doen).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tjaard op 9 april 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gert-Paul
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Ik heb zelf FC3 geïnstalleerd en dat werkt goed. Binnenkort wil ik daarnaast ook de nieuwe Ubuntu-versie (5.04) installeren, een CD is iig al onderweg als het goed is zodat ik ook wat dingen weg kan geven etc.
FFuser
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

ik gebruik geruime tijd debian ( sarge aka testing ) ik heb vroeger ook FC1 en FC2 gedraaid en daarna korte tijd slackware.

Debian bevalt mij wel, hoewel sommige packages ontbreken ( zo is er bijvoorbeeld geen PHP5, guifications,nieuwe gnome, ... )
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik gebruik al een hele tijd Slackware. Het is vergelijkbaar met Debian.

Op een andere pc heb ik Ubuntu geïnstalleerd. Dat ziet er ook wel goed uit (grafisch dan), maar is voor mij nog vrij nieuw. Ik heb vroeger ook RH en FC gebruikt, maar dat beviel mij toen niet echt.

Distributiekeuze is vrij persoonlijk vind ik. De ene wil een mooie grafische installer, de andere is tevreden met de commandline. Ik zou wel altijd een "mainstream" distributie gebruiken (de bekendste distributies). Hiervoor worden meestal genoeg softwarepakketten geproduceerd (de zgn. repositories) en dat vergemakkelijkt het installeren van pakketten wel.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ucchan schreef:Ik denk dat als ik er een machine bij neem ik er eens FreeBSD op ga proberen
De betekenis van dit bericht is me nog niet geheel duidelijk, maar mogelijk vind je dit ook interessant. Gaan BSD en Linux dan samen ? Of kun je BSD-zaken op Linux draaien of andersom ?

Daarnaast is DragonFly 1.2 inmiddels uitgebracht: "This release represents a significant milestone in our efforts to improve the kernel infrastructure. DragonFly is still running under the Big Giant Lock, but this will probably be the last release where that is the case."
Die BGL schijnt alleen van belang te zijn als je over meerdere processoren (SMP) beschikt.
Dergelijke grote afbeeldingen zouden verboden moeten worden op forums (maar zijn wel erg mooi). Alleen begrijp ik niet waarom mensen dergelijke afbeeldingen toch altijd als JPEG moeten opslaan. Het is toch geen foto ?!?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tjaard
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

nirwana schreef:
ucchan schreef:Ik denk dat als ik er een machine bij neem ik er eens FreeBSD op ga proberen
De betekenis van dit bericht is me nog niet geheel duidelijk, maar mogelijk vind je dit ook interessant. Gaan BSD en Linux dan samen ? Of kun je BSD-zaken op Linux draaien of andersom ?
BSD en Linux zijn intern best verschillend, maar je kunt wel support voor Linux binaries in de BSD-kernel stoppen. En verder... use the source, Luke ;) .
Dergelijke grote afbeeldingen zouden verboden moeten worden op forums (maar zijn wel erg mooi). Alleen begrijp ik niet waarom mensen dergelijke afbeeldingen toch altijd als JPEG moeten opslaan. Het is toch geen foto ?!?
Heb een kleinere neergezet ;) . En sja, ik had haast, was één van de eerste die ik tegenkwam :roll: ... en het is gewoon een stijlvol logo ;) .
FFuser schreef: Debian bevalt mij wel, hoewel sommige packages ontbreken ( zo is er bijvoorbeeld geen PHP5, guifications,nieuwe gnome, ... )
www.apt-get.org is je vriend ;)
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

ucchan schreef:BSD en Linux zijn intern best verschillend, maar je kunt wel support voor Linux binaries in de BSD-kernel stoppen.
Hangt er van af welke distro je gebruikt. Ik vind dat Slackware vrij dicht bij de *BSD's aanleunt (het is ook grotendeels hetzelfde).

Andere distro's (SuSE bijvoorbeeld) liggen dan weer ver af van "the BSD way of thinking". ;-)
Plaats reactie