kleur van een (belangrijke) mail

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
nieuw
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:16
    Windows 10 Chrome

kleur van een (belangrijke) mail

Bericht door nieuw »

Beste
Als ik op een inkomende mail een label plaatst wordt deze mail gekleurd weergegeven conform de kleur van het toegepaste label. Als ik echter op de volgende regel (mail) klik verdwijnt deze volledige balk over de mail en wordt enkel de kleur van het label weergegeven.
Bestaat er een code of add-on die een knop resulteert die een mail bvb volledig rood (of andere kleur) geeft zoals een label, maar waarvan ook de achtergrond ook rood wordt. Een klik op die knop die het in- of uitschakeld.
Ik meen ooit een onderwerp gelezen om de tekstkleur EN de achtergrond te kunnen aanpassen, dit item is al enkele jaren geleden. We zijn ondertussen 2024.
Ik kan wel de kleur aanpassen van een inkomende mail via Userchrome.css maar na een klik op de mail verdwijnt die kleur.
Dus kortom: een knop die een volledig gekleurde balk over een mail tovert en die bvb aanduid dat de mail belangrijk is maar die balk ook blijft "branden" als je een andere mail aanklikt.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: kleur van een (belangrijke) mail

Bericht door Mad Maks »

Hi
Welke versie van thunderbird gebruik je? in de huidige versie krijgt het onderwerp van een email in de email lijst de kleur van de label die je toewijst (bij meerdere labels, de kleur van het label met het laagste nummer).

Maar als ik het goed lees wil je graag dat de tekstkleur van de email zelf veranderd, daar weet ik zo gauw geen antwoord op.
Succes
Tim Maks
nieuw
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:16
    Windows 10 Chrome

Re: kleur van een (belangrijke) mail

Bericht door nieuw »

Beste
Ik gebruik 102.11.2. Mijn bedoeling is dus een inkomende mail te voorzien van een permanente kleur die ik kan activeren met een knop. Zoals eerder in een forum beschreven; niet alleen de tekst van het label veranderen maar ook de achtergrond.
Als ik nu een mail label wordt de tekst op het label met de ingestelde kleur gemarkeerd maar als ik een andere mail aanklik zijn enkel de randen en de tekst gekleurd, ik wil dus ook de achtergrond permanent veranderen. Kan dit met een code in userChrome.css? of moet ik ergens anders gaan kijken? Een extensie zoals aangegeven (Stylish ??) lukte mij niet; vraagt constant naar FF.
Kan dit met een code of extensie?
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: kleur van een (belangrijke) mail

Bericht door Mad Maks »

hI,

volgens mij is dat momenteel in de laatste versie niet meer mogelijk maar op connect is een onderwerp geopend om dit als functie toe te voegen aan thunderbird. reageer daar even zodat er weer een stem erbij is om deze functie te implementeren, https://connect.mozilla.org/t5/ideas/th ... di-p/14846

Groet
Tim Maks
Plaats reactie