Hallo,
Ik heb een email domein, in mijn email programma op de PC heb ik in Thunderbird de instellingen gewijzigd naar IMAP van het domein.
Op de telefoon (android ) heb ik Nine geïnstalleerd (omdat deze goed overweg kan met HTML handtekening) (mocht er een ander/beter programma zijn hou ik me aanbevolen) ook via dezelfde IMAP instellingen.
Ik heb echter de volgende problemen met het synchroniseren :
Als ik een mail eerder ontvang in TB dan krijg ik hem op de telefoon niet meer te zien?
Als ik een mail op de telefoon ontvang en deze verwijder, staat deze nog steeds in TB? (als ik hem in TB verwijder word deze wel in de Nine verwijderd?)
Als ik een email verzend vanaf de telefoon dan zie ik hem in TB niet terug bij verzonden items en vanaf TB ook niet bij verzonden items in de telefoon?
Wat doe ik vaut of moet ik anders instellen?
Alvast bedankt!
Synchronisatie Email en telefoon
-
-
- oeekker
Re: Synchronisatie Email en telefoon
Je hebt bij het aanmaken van het account voor POP3 gekozen en daar de instellingen voor IMAP ingezet, dat gaat niet werken. Je moet een nieuw account aanmaken en daar IMAP kiezen.
-
MMhh dit is niet eenvoudig om te zetten??
- Pettic
Maak een nieuw account aan met IMAP als server (kies voor handmatige instelling) en laat je het POP-account even staan.
Als dat werkt sleep je alle berichten, eigen gemaakte mappen e.d. naar het IMAP-account en kun je het POP-account verwijderen.
Als dat werkt sleep je alle berichten, eigen gemaakte mappen e.d. naar het IMAP-account en kun je het POP-account verwijderen.
Windows; Firefox; Thunderbird
- oeekker
Je kan een bestaand account niet omzetten van POP3 naar IMAP. Je moet een nieuw account aanmaken. Als de berichten nog op de server staan, is het niet nodig om ze van je POP3-account naar je IMAP-account te verslepen en kan je als het IMAP-account met succes is aangemaakt, je POP3-account verwijderen en ook de gegevensbestanden verwijderen via Extra > Accountinstellingen > [POP3-account] > Accountacties > Account verwijderen…
- Pettic
Normaal gesproken worden bij POP de berichten naar de pc gehaald en verwijderd van de server. Alleen als je hebt ingesteld 'op de server laten staan' behoef je niet te slepen. In ieder geval het POP-account pas verwijderen als het IMAP-account goed werkt!
Tip: gebruik op je telefoon K-mail als je niet wilt dat meegegluurd wordt, tenzij je Gmail gebruikt want dan weet Google alles al.
Tip: gebruik op je telefoon K-mail als je niet wilt dat meegegluurd wordt, tenzij je Gmail gebruikt want dan weet Google alles al.
Windows; Firefox; Thunderbird