Opmaak werkbalk iconx
-
- Contacteer:
Opmaak werkbalk iconx
Ik heb zojuist kompozer voor linux b3 geinstalleerd. zowel bij versie b1 als bij b3 mis ik de icons in de opmaak werkbalken.
Deze is aan/uit te zetten via beeld-toon/verberg-opmaakwerkbalk 2.
Ik krijg wel de popup tekst te zien maar de knoppen zijn gewoon grijze vlakken in een grijze achtergrond.
wie kan me vertellen hoe ik hier een icoontje in krijg?
ik heb een schermafdrukje bijgevoegd van de lege toolbar.
eugene
ik werk met ubuntu 10.01 en kompozer b3 nederlands
Deze is aan/uit te zetten via beeld-toon/verberg-opmaakwerkbalk 2.
Ik krijg wel de popup tekst te zien maar de knoppen zijn gewoon grijze vlakken in een grijze achtergrond.
wie kan me vertellen hoe ik hier een icoontje in krijg?
ik heb een schermafdrukje bijgevoegd van de lege toolbar.
eugene
ik werk met ubuntu 10.01 en kompozer b3 nederlands
- Bijlagen
-
- Schermafdruk-2.png (3.93 KiB) 2863 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Eugene Lemaire
Eugene Lemaire
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Opmaak werkbalk iconx
Eugene,
Dit is vreemd. Bij mij ziet Kompozer er wel gewoon uit (onder Ubuntu Linux 10.04 met Gnome als window-manager).
Stel je klikt met de rechtermuisknop op de werkbalk en kiest dan voor Werkbalk aanpassen.
Dan verschijnt er een nieuw venster. Als je daar op de knop Standaardinstelling terugzetten klikt dan moeten de werkbalken zich weer herstellen naar hun uitgangspositie.
Nog even een vraag: hoe heb je Kompozer geïnstalleerd ?
Heb je gewoon het tar.gz-pakket van de Kompozer-website gedownload of heb je het via een repository (apt-get) geïnstalleerd.
Dit is vreemd. Bij mij ziet Kompozer er wel gewoon uit (onder Ubuntu Linux 10.04 met Gnome als window-manager).
Stel je klikt met de rechtermuisknop op de werkbalk en kiest dan voor Werkbalk aanpassen.
Dan verschijnt er een nieuw venster. Als je daar op de knop Standaardinstelling terugzetten klikt dan moeten de werkbalken zich weer herstellen naar hun uitgangspositie.
Nog even een vraag: hoe heb je Kompozer geïnstalleerd ?
Heb je gewoon het tar.gz-pakket van de Kompozer-website gedownload of heb je het via een repository (apt-get) geïnstalleerd.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Contacteer:
Martijn,
Sorry voor het wat late antwoord.
Ik werk ook met ubuntu 10.04 en gnome. Ik had versie b3 geinstalleerd via de website van kompozer zelf. Deze heb ik ondertussen verwijderd en versie b1 opnieuw geinstalleerd via synaptic pakketbeheerder; dit omdat ik versie b1 fijner vind werken.
Ondertussen heb ik nog steeds de grijze vlakken op een grijze achtergrond. Ik krijg wel een pop-up indien ik er met de muis op ga staan.
Het terugzetten van de standaardinstellingen heb ik nu geprobeerd maar dit geeft geen oplossing.
eugene
Sorry voor het wat late antwoord.
Ik werk ook met ubuntu 10.04 en gnome. Ik had versie b3 geinstalleerd via de website van kompozer zelf. Deze heb ik ondertussen verwijderd en versie b1 opnieuw geinstalleerd via synaptic pakketbeheerder; dit omdat ik versie b1 fijner vind werken.
Ondertussen heb ik nog steeds de grijze vlakken op een grijze achtergrond. Ik krijg wel een pop-up indien ik er met de muis op ga staan.
Het terugzetten van de standaardinstellingen heb ik nu geprobeerd maar dit geeft geen oplossing.
eugene
Met vriendelijke groet,
Eugene Lemaire
Eugene Lemaire
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Eugene,lemaire_eugene schreef:Ik krijg wel een pop-up indien ik er met de muis op ga staan.
Even controleren of ik het goed begrijp: ergens zijn die knoppen er nog wel op de werkbalk (want je krijgt tekst te zien als je er overheen beweegt), maar je ziet ze niet op de werkbalk ?
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
- Contacteer:
Martijn,
Je hebt het helemaal bij het juiste eind. Onderaan het eerste bericht van dit onderwerp staat een afbeelding hoe mijn werkbalk eruit ziet.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
eugene
Je hebt het helemaal bij het juiste eind. Onderaan het eerste bericht van dit onderwerp staat een afbeelding hoe mijn werkbalk eruit ziet.
Ik hoop dat je er iets mee kunt.
eugene
Met vriendelijke groet,
Eugene Lemaire
Eugene Lemaire
- Frederik
- Moderator
Is terug gaan naar een nog vroegere versie een optie?
Ik heb hier op Pardus versie 0.8a4 (20090616) probleemloos draaien.
Ik heb hier op Pardus versie 0.8a4 (20090616) probleemloos draaien.
-
- Contacteer:
Frederik,
Nee teruggaan naar a4 is ook niet de oplossing. Naast het feit dat dit in mijn optiek teruggaan in de tijd is.
zoals ik het zie mis ik in een bepaalde directory gewoon een aantal icons of jpgs die normaal gesproken in de buttons horen te staan.
eugene
Nee teruggaan naar a4 is ook niet de oplossing. Naast het feit dat dit in mijn optiek teruggaan in de tijd is.
zoals ik het zie mis ik in een bepaalde directory gewoon een aantal icons of jpgs die normaal gesproken in de buttons horen te staan.
eugene
Met vriendelijke groet,
Eugene Lemaire
Eugene Lemaire
-
- Contacteer:
Frederik en anderen,
Ik zie zojuist dat ik het probleem ook heb in opmaakwerkbalk1. De enige werkbalk die dus goed de icons weergeeft is de hoofdwerkbalk.
eugene
Ik zie zojuist dat ik het probleem ook heb in opmaakwerkbalk1. De enige werkbalk die dus goed de icons weergeeft is de hoofdwerkbalk.
eugene
Met vriendelijke groet,
Eugene Lemaire
Eugene Lemaire
- Frederik
- Moderator
Dat is maar ten dele zo. Het programma is nu niet zo spectaculair verandert dat je iets zou missen met een oudere versie. Alles wat later is verschenen zijn versies met wat bug-fixes waarvan het ook maar de vraag is of je daar last van zou hebben gehad.lemaire_eugene schreef:Naast het feit dat dit in mijn optiek teruggaan in de tijd is.
Per definitie is niet iedere vernieuwing ook een verbetering.
Bovendien draai je nu ook een bèta-versie, met alle consequenties van dien.
-
- Contacteer:
Moderator,
Geweldig deze hulp:
Dat is maar ten dele zo. Het programma is nu niet zo spectaculair verandert dat je iets zou missen met een oudere versie. Alles wat later is verschenen zijn versies met wat bug-fixes waarvan het ook maar de vraag is of je daar last van zou hebben gehad.
In mijn optiek is dit: 'het geven van een mening!'.
Ik heb een vraag uitgezet teneinde een probleem op te lossen. Heb je daar ook nog een oplossing voor?
Geweldig deze hulp:
Dat is maar ten dele zo. Het programma is nu niet zo spectaculair verandert dat je iets zou missen met een oudere versie. Alles wat later is verschenen zijn versies met wat bug-fixes waarvan het ook maar de vraag is of je daar last van zou hebben gehad.
In mijn optiek is dit: 'het geven van een mening!'.
Ik heb een vraag uitgezet teneinde een probleem op te lossen. Heb je daar ook nog een oplossing voor?
Met vriendelijke groet,
Eugene Lemaire
Eugene Lemaire
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Eugene,
Voor het probleem wat je hier op het forum hebt geplaatst heb ik ook geen oplossing.
Verder probeert Frederik je hier zo goed mogelijk te helpen. Natuurlijk mag hij hier op het forum z'n mening geven. Waarom zou dat niet mogen ?
Ik vind het dan ook niet netjes dat je iemand die jou tracht te helpen zodanig aanvalt.
Het zou je sieren als je Frederik hiervoor je excuses aanbiedt. Dit heeft hij namelijk niet verdient.
Voor het probleem wat je hier op het forum hebt geplaatst heb ik ook geen oplossing.
Verder probeert Frederik je hier zo goed mogelijk te helpen. Natuurlijk mag hij hier op het forum z'n mening geven. Waarom zou dat niet mogen ?
Ik vind het dan ook niet netjes dat je iemand die jou tracht te helpen zodanig aanvalt.
Het zou je sieren als je Frederik hiervoor je excuses aanbiedt. Dit heeft hij namelijk niet verdient.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn