Hai,
Ik studeer momenteel in Engeland en ben afhankelijk van publieke computers.
Ik surf met firefox en lees mails met thunderbird vanaf mijn usb memorystick.
Dit alles werkt perfect zoals het hoort.
Ik heb echter 1 groot probleem:
Aangezien ik op universiteitscomputers werk en niet meer via mijn eigen provider heb ik geen vaste outgoing server meer om mijn mails te versturen.
Mail versturen vanuit thunderbird lukt dus momenteel niet.
Na even rondsurfen zag ik dat hier software oplossingen voor zijn,
maar ik heb niets gevonden dat aangepast is aan mijn USB-thunderbird.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
thanks
Thunderbird op USB stick: Outgoing server ??
-
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Wat is er dan zo anders aan de USB-thunderbird als je het vergelijkt met de gewone Thunderbird ? Op die pendrive staat dan ook jouw profiel, neem ik aan. En in dat profiel wordt alles opgeslagen. Je kunt met Thunderbird toch meerdere outgoing SMTP-servers specificeren (via Advanced) ? En als je dan diegene van het Internet-cafe waar je op dat moment bent als default instelt dan zou dat volgens mij moeten lukken.
Of werkt dat anders met die USB versie van Thunderbird ?
Of werkt dat anders met die USB versie van Thunderbird ?
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- JaY
- Contacteer:
Je maakt toch gebruik van een email adres, daar hoort een smtp server aan gekoppeld te zijn. Stel die in TB in en je kan vanaf elke unicomp email verzenden. Zaak is dus dat je dat smtp server adres even opspoort.
Openbare smtp servers (dus open-relay servers) bestaan bijna niet meer, deze werden namelijk veelvuldig misbruikt voor spam en worden dus vrij snel offline gehaald....
Openbare smtp servers (dus open-relay servers) bestaan bijna niet meer, deze werden namelijk veelvuldig misbruikt voor spam en worden dus vrij snel offline gehaald....
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; rv:1.7.3) Gecko/20040914 Firefox/0.10.1
Opera/7.60 TP1 (X11; Linux i686; U) [nl]
Opera/7.60 TP1 (X11; Linux i686; U) [nl]