Okee, dat is handig!adri schreef:Toch nog even over die SlackBuildscripts:
Van alle software die meegeleverd wordt op Slackware zjn ook Slackbuildscripts aanwezig (die vind je op je CD/DVD onder /source/).
Kan ik me voorstellen, daarom gebruik ik ook gewoon de Engelse FF.adri schreef:Omdat ik in het verleden via extensies en taalpaketten FF en TB Nederlandstalig hield waren m.n. vrouw en kinderen daar wel content mee. Ik wat minder, want na iedere upgrade moet je de zaak weer aan gaan passen met nieuwe taalpakketten.
Dat ging me toch een beetje vervelen en daarom waren de laatste tijd TB en FF Engelstalig.
Zo is het met veel dingen...adri schreef:Een uitkomst bieden de SlackBuildscripts: Plaats de NL-talige binary van bijv. FF in de source (wel de Engelstalige verwijderen uiteraard), pas het script aan op versienummer en run het script. Resultaat is een volledig Nederlandstalige FF.
En da's toch wel handig.
Dat geldt uiteraard voor alle software. Nieuwe versie? SlackBuild even aanpassen en draaien maar.
't Is even goed opletten, maar in wezen simpel.
Veel te veel werkadri schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon de NL-talige FF -en TB versies voor Linux downloaden, in bijv. /opt/ zetten en van daaruit snelkoppelingen/symlinks maken, maar dat levert in het geval van vooral FF toch een hoop gedoe en geklooi op (m.n. met plug-ins). Ook dat heb ik een tijdje gedaan, maar dat beviel gewoon niet goed.
Goed weekend