adri schreef:
Dat wordt aangemaakt als je
xwmconfig draait in init 3 (meen ik). Zenwalk's default is init 4 (als ik me niet vergis).
Geen nood, je kunt dat bestand gewoon zelf aanmaken en er in zetten wat je wilt.
Sorry, maar hoe moet ik draaien in init 3?
Trouwens, in init 4 werkt het ook, xfce is nu gestart.
adri schreef:
Nog even over Zenwalk Core: ik dacht dat dat een server-editie was zonder grafische applicaties. Daarom vermoedde ik dat je X daar sowieso niet aan de gang zou krijgen.
Ik sta er eigenlijk versteld van dat je datwel gelukt is. Want wat valt er dan grafisch op te starten?
Nee, het is gewoon een minimumversie.
En ja, voor een server hoef je natuurlijk geen X te hebben.
Manuel schreef:
Het is natuurlijk alweer laat, dus ik probeer alweer om zo kort mogelijk te reageren...
Manuel schreef:
Generic VESA compatible, dat is dan wel een driver die niet zoveel kan als waarschijnlijk die 'Innotek'...
Als je geen games of compiz hoeft te draaien, hoeft zo'n driver toch ook niet veel te kunnen?
De resolutie is hoog genoeg.
Maar het is wel zo: Als het met meer kan, is het altijd beter, dus daar gaan we voor!
Manuel schreef:
Die '8mb': tijdens xorgconfig krijg je verschillende malen de optie om een 'unieke identifier' te geven aan de muis, scherm, grafische kaart. Ik doe dat nooit, maar jij hebt jij hebt waarschijnlijk toch echt zelf '8mb' lopen typen
Ja ik heb 8mb lopen typen
Manuel schreef:
Goed en rustig lezen wat er staat, is het devies.
sorry, maar wat moet ik nu goed en rustig lezen?
Waar ik 8mb heb ingetikt, kun je toch niets anders intypen.
Manuel schreef:
Bij mij idem dito, allen in root, niet in ~:
Dan zal het wel goed zijn...
Manuel schreef:
Aha, ik lees nu hier dat je die 'guest additions' toch echt nodig hebt:
Ja, ik zat fout, ik dacht dat die guest additions alleen voor Windows waren, en dat Linux standaard al ondersteuning voor de Virtualboxhardware had.
Installeren van die guestadditions gaat in 3 stappen (volgens de manual), stap 2 en 3 lukken wel (heb ik ook al gedaan, toen ik die Windows guest additions moest installeren), maar stap 1:
UserManual schreef:
1. Before installing the Guest Additions, you will have to prepare your guest sys-
tem for building external kernel modules. This is exactly the same process as
described in chapter 2.2.2, Support for external kernel modules, page 16, except
that this step must now be performed in your Linux guest instead of on a Linux
host system, as described there.
Hoe moet dit?
In chapter 2.2.2 wordt er alleen gewezen op het installeren van debjes, iets wat misschien een beetje lastig wordt voor Zenwalk.........
Maar XFCE is gestart, dus dan werkt X toch gewoon?