cc123456-b is dan uiteraard jouw hostname die je van @Home hebt gekregen.
Daarna moet @Home Internet gewoon als een (Ethernet-)netwerkkaart werken. Bij het opstarten wordt er verbinding gemaakt met je netwerkkaart en daarna heb je daarmee gewoon internet-toegang.
Heb geprobeerd om in het bestand mijn host-name proberen te zetten maar dan krijg ik een melding dat ik geen rechten hebt en/of ik de locatie wel goed getyped heb
Shadowrave schreef:
Heb geprobeerd om in het bestand mijn host-name proberen te zetten maar dan krijg ik een melding dat ik geen rechten hebt en/of ik de locatie wel goed getyped heb
Dan doe je sudo gedit /etc/dhcp3/dhclient.conf in je terminal venster.Dan kun je het bestand aanpassen en heb je wel rechten.Vergeet na het aanpassen hem niet op te slaan.
Zal het straks even proberen moet steeds een stukje lopen aangezien de ubuntu pc een paar kamers verder staat
Had het niet goed geformuleerd zie ik nou, kon hem wel veranderen maar niet opslaan maar zal het proberen wat je zei.sudo gedit /etc/dhcp3/dhclient.conf doe ik in een terminal venster neem ik aan, ik merk het wel of het goed is
Er stond toch in terminal venster zetten Maar weer de helft gelezen
Heb nu de hostname er in kunnen zetten maar iets zegt me dat ik ook eerst de stappen van de @home site moet uitvoeren, even uitprinten en dan kijken of het wel lukt.
Shadowrave schreef:Heb nu de hostname er in kunnen zetten maar iets zegt me dat ik ook eerst de stappen van de @home site moet uitvoeren, even uitprinten en dan kijken of het wel lukt.
Op de TroublesAtHome-site staat nog dat je in het bestand /etc/network/interfaces (te bewerken via sudo gedit /etc/network/interfaces) ook de hostname moet vermelden: hostname cp123456-a
Als je op die beide plaatsen de hostname hebt vermeld, dan kun je deze opslaan en de computer herstarten. Vervolgens zou je netjes internet via @Home met Linux moeten kunnen gebruiken.
Ter info: er bestaat een add-on voor FF, nl: mediaplayerconnectivity, die ons toelaat plugins voor mediabestanden te manipuleren. Ik kreeg hierdoor wel WMA bestanden aan de praat. Op deze link: http://releases.mozilla.org/pub/mozilla ... +ns+zm.xpi
te downloaden. Hopelijk heb je er ook iets aan.
In principe zou het zonder MPC moeten kunnen werken (voorheen op Dapper en ook nu nog op Slackware), maar eerlijk gezegd is dat momenteel voor mij op Edgy ook dé noodgreep om zaken toch te laten werken...
Onder ubuntu "Edgy Eft" werkt alles perfect.Alleen je moet er totem als standaard media player zetten. en niet meer mplayer.En dan moet je ook nog eens een keer totem-xine installeren inplaats van totem-gstreamer.totem-xine is te vinden in synaptic.Dan gaat het perfect.Heb er hier nog geen last mee gehad dat hij bepaalde dingen niet wil afspelen..
In Ubuntu zul je heel wat moeten installeren als je multimedia in alle gangbare formaten wilt kunnen beluisteren en bekijken. De makkelijkste manier om dit in versie 6.06 LTS (Dapper Drake) te doen, is via de [WWW] pakketbron van Seveas. Hiermee worden de standaard-mediaspelers bijgewerkt met de meeste gangbare formaten.
{i} Als je andere mediaspelers gebruikt, wil je misschien liever losse codecs installeren. Dit wordt verderop uitgelegd.
Als je Edgy Eft (6.10) gebruikt, voeg je de volgende pakketbron toe aan je /etc/apt/sources.list: deb http://mirror.ubuntulinux.nl edgy-seveas all
Als je Dapper Drake (6.06 LTS) gebruikt, voeg je de volgende pakketbron aan je /etc/apt/sources.list: deb http://mirror.ubuntulinux.nl/ dapper-seveas extras seveas-meta
Herlaad nu de pakkettenlijst en installeer het pakket ubuntu-multimedia-gnome, of, als je Kubuntu gebruikt, ubuntu-multimedia-kde. Nu kun je de meeste audio- en video-formaten, DVD's en Flash-programma's afspelen.
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Ben er nog steeds mee bezig maar merkte nu dat ik mijn xp partities niet toegangkelijk zijn voor ubuntu, dacht dat ik gelezen had ubuntu ook ntfs kan lezen en schrijven.
Zou wel handig zijn want nu moet ik steeds van kamer naar kamer lopen en anders sla ik de info die ik nodig heb op de xp partitie, kan ook wel printen maar dan moet ik soms zoveel typen
*Note to myself, keep going Laten we hopen dat het niet de 4 de keer word dat ik linux erafgooi omdat ik mijn geduld verlies door zoveel te moeten lezen