Nou ja, sinds gisteravond ben ik weer terug.
Vandaag laat uitgeslapen (daar weinig geslapen, en eigenlijk moet ik nu ook al op bed liggen).
Maar het was wel heel erg leuk geweest
Ik heb veel gezien, waaronder natuurlijk de Eifeltoren, Versailles, Montmatre, en P`ere Lachaise
Het was een mooie begraafplaats, ik heb het graf van Jim Morrison ook nog gezien
Het enige belangrijke waar ik niet geweest ben is het Louvre, maar dat komt nog wel een andere keer.
Verder Icewm:
Het ziet er hartstikke leuk uit. Op de 1 of andere manier heb ik het gevoel dat hij een stuk minder minimalistisch is als Fluxbox. Toch is hij even snel. (misschien is het verschil tussen die 2 alleen op een oudere pc te merken).
Morgen zal ik eens de handleiding lezen die erbij zit, en heb naar wens aanpassen.
Verder nog iets over de kleine windowmanagers:
Je pc aflsuiten is nogal lastig bij de kleinere windowmanagers. Waar in Gnome, KDE en Xfce gewoon een afsluit knop zit, zit er in de kleinere windowmanagers alleen een quit knop, waarmee je weer terug keert naar gdm of kdm.
Dan kun je vanaf het aanmeldscherm afsluiten.
Nu heb ik het in Fluxbox opgelost door een knop in het menu te zetten, waarmee het commando /sbin/shutdown -h now is verbonden.
Daarna heb ik chmod 4755 /sbin/shutdown -h now in een terminal gedaan, waardoor je geen root voor shutdown hoeft te zijn. Dit ga ik denk ik morgen ook bij Icewm doen.
Op zich werkt het goed alleen kan dat er niet standaard al inzitten zoals bij de grotere windowmanagers?
En hoe sluiten de grotere window managers eigenlijk af? Want bij bijv. Fedora moet ik root zijn om shutdown uit te mogen voeren, hoe kan gnome dan zonder root-rechten afsluiten?