Het gekke is inderdaad dat alsaconf geen error geeft, maar net doet of ie zijn werk heeft gedaan. Alleen als je in alsamixer kijkt, dan staat er geen master. Daaraan kan je het zien.
Als je alsa 1.0.16 installeert is ie prima.
Op zich is het niet héél vreemd dat die kaart het niet doet op Slackware. Alsa 1.0.16 is uitgekomen wanneer? Ergens dit jaar in ieder geval. Januari ofzo.
Ik geloof dat ik het met alleen deze twee bestanden aan de praat heb gekregen:
alsa-driver-1.0.16.tar.bz2
alsa-lib-1.0.16.tar.bz2
Ik had wel dat ie niet in een keer pakte. Volgens mij heb ik dat toen opgelost ... ehm ... weet ik niet meer. Gewoon een paar keer proberen alsaconf te draaien en op een gegeven moment pakt ie. Of na een reboot. 't Is een beetje klooien, maar hij is wel aan de praat te krijgen.
----
Ik heb trouwens ook dezelfde draadloze kaart en bij mij doet ie het prima. In één keer. Ik ben bang dat kwifimanager je om de tuin leidt. Die geeft bij mij ook de raarste meldingen. Ik moet zeggen dat ik niets van dat programma snap. Ik blijf er dan ook liever uit de buurt.
Wat je kan doen is vanaf de command line contact leggen.
Code: Selecteer alles
ifconfig wlan0 up # Interface configuratie draadloos locaal netwerk hup!
iwlist scan # geeft aan welke draadloze punten er binnen bereik zijn (ook de verborgen essids whoehahaha)
iwconfig wlan0 essid {naam_van_jouw_draadloze_netwerk} # Verteld de interface waarmee die moet interfacen
dhcpcd wlan0 # Verzoek om een IP adres
Als je meer iets van een echte grafische interface wilt, dan kan ik wifi-radar aanraden. Daar is volgens mij een slackbuild van.