Afsluiten TB lukt niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
henk55
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 7:57
Locatie: Zaanstad
    unknown unknown
Contacteer:

Afsluiten TB lukt niet

Bericht door henk55 »

Ik gebruik al een tijdje probleemloos en heel tevreden Thunderbird 0.8 en nu zomaar ineens:
Een beetje maf probleem. Vandaag een paar maal de snelkoppeling van TB 0.8 op het buroblad niet kunnen gebruiken. Aanklikken resulteerde in een korte zandloper gevolgd door niets.
Aanklikken via startmenu/programma luktte ook niet.
Hij staat ook direct in het startmenu. Daar lukt het prima.
Na het afsluiten (kruisje klikken) denk je dat ie uitstaat. Blijkt er even later zomaar rechtonder een popupje te verschijnen met een nieuw bericht.
Bij de instellingen kan ik niets vinden waardoor ik afsluiten ook als echt afsluiten kan laten functioneren. Zie ik iets over het hoofd of is er iets anders aan de hand. Wie weet raad?
henk55
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 september 2004, 7:57
Locatie: Zaanstad
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door henk55 »

Via file/exit afsluiten werkte nu wel.
Daarna was na een nieuwe start alles weer in orde. Zeker een kleine hapering, ach we hebben allemaal onze dag weleens niet.....
Gebruikersavatar
sc00zy
Berichten: 1811
Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
Locatie: Assen
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door sc00zy »

Heb ik ook eens gehad...

Na het afsluiten van Thunderbird kon ik deze niet meer opstarten...
Via 'Ctrl-Alt-Delete' zag ik dat thunderbird.exe nog draaide en heb Thunderbird toen ook via 'Ctrl-Alt-Delete' uitgeschakeld...

Daarna geen problemen meer gehad... denk zelf dat het meer een fout is van Windows dan van Thunderbird.
Gebruikersavatar
Mad Maks
Berichten: 1447
Lid geworden op: 7 oktober 2003, 16:58
Locatie: Luzy, france
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Mad Maks »

henk55 schreef:Via file/exit afsluiten werkte nu wel.
Daarna was na een nieuwe start alles weer in orde. Zeker een kleine hapering, ach we hebben allemaal onze dag weleens niet.....
ik ben blij dat het opgelost is. het klonk inderdaad als zijnde dat Tb niet goed binnen windows was afgesloten (nog wel aanwezig maar niet zichtbaar) als dit nog een keer voorkomt kan je door op Ctrl-Alt-Del te drukken en dan taakbeheer controler of Tb nog in de actieve lijst staat.
Gebruikersavatar
moZes
Berichten: 1510
Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
Locatie: Leeuwarden
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door moZes »

Mad Maks schreef:door op Ctrl-Alt-Del te drukken en dan taakbeheer
Direct met: Ctrl+Shift+Esc
Plaats reactie