Firefox 3 beta 5 laat het afweten sp3 nl

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
rappie pappie
    unknown unknown

Firefox 3 beta 5 laat het afweten sp3 nl

Bericht door rappie pappie »

Firefox 3 beta 5 gesloopt na installatie windows xp home service pack 3 nl.

Firefox blijft hangen bij opstarten.

Constant falen van pagina's laden.

Constant afsluiten met ernstige fout.

ook na nieuw profiel. :lol:

Hopen dat ze bij mozilla hier al mee bezig zijn en dat het bij de echte versie opgelost is. :wink:
Afbeelding
Z_God
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Z_God »

Als ik je signature zie, dan zou ik zeggen dat dit helemaal niet zo'n groot probleem voor je moet zijn :P
rappie pappie
    unknown unknown

Z_God schreef:Als ik je signature zie, dan zou ik zeggen dat dit helemaal niet zo'n groot probleem voor je moet zijn :P
Nee weet ik! Maar praat niet alléén voor mezelf. :wink:

Ik werk tegenwoordig op zaterdag bij een vriend in een computer schop wegens drukte,waar ik de officiele legitieme service pack 3 nl ter beschikking kreeg om thuis te testen,en om straks klanten beter te woord te staan als ze problemen krijgen.En dat met firefox viel me als eerste op.

Dit probleem hoeft voor mij ook niet opgelost te worden hier!Dat kan ik zelf wel.Maar ik geef het alléén maar aan. :wink:
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Is het dan niet zo dat dit toch m.n. een tekortkoming van MS is en niet van Mozilla?
Als het vóór SP3 wel goed ging en daarna niet, dan weet je toch eigenlijk wel waar het aan ligt. Het is ook niet voor het eerst dat een SP van Windows nogal wat ellende opleverde.

En, ook niet onbelangrijk, gaat het met FF 2.* wel goed?
Afbeelding
common sense
    unknown unknown

Bericht door common sense »

adri schreef:Als het vóór SP3 wel goed ging en daarna niet, dan weet je toch eigenlijk wel waar het aan ligt.
Tja, als alles zo logisch zou zijn... :roll: Het zou kunnen dat het aan de SP3 ligt, maar het kan ook best een bug in de FF beta zijn. Het volgende scenario zou ik zomaar kunnen verzinnen. (puur speculatie)

In FF zit bijvoorbeeld een workaround voor een bug in XP, die MS oplost (of aanpast) in SP3 maar gelijktijdig de workaround laat falen. Wiens schuld is dat dan precies? Dat blijft soms een lastig welles-nietes spelletje, met name als de workaround niet het fiat van MS had (als ze die al geven). En dan kun je soms maar beter gaan debuggen om de precieze oorzaak op te sporen en een nieuwe workaround maken. :D

Dus:

Code: Selecteer alles

if(!search_bugzilla("xp sp3 bug")) {
  debug();
  enter_bugzilla("xp sp3 bug");
}
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

common sense schreef:
adri schreef:Als het vóór SP3 wel goed ging en daarna niet, dan weet je toch eigenlijk wel waar het aan ligt.
Tja, als alles zo logisch zou zijn... :roll: Het zou kunnen dat het aan de SP3 ligt, maar het kan ook best een bug in de FF beta zijn.
Je hebt natuurlijk gelijk, ik wilde alleen maar aangeven dat het zeker niet per sé een FF-bug is. ;)
Afbeelding
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Voor zover ik weet is XP SP3 nog niet officieel uit. Uiteraard zijn er tot die tijd wel RC-versies beschikbaar en als je in een computerwinkel werkt dan zul je daar inderdaad wel eerder beschikking over krijgen.

Dan nog vraag ik me af wat de meerwaarde is van het eerder installeren van een servicepack-versie. Tenminste, zolang het een RC is kan deze wijzigen tov de uiteindelijke versie die anderen uiteindelijk gaan installeren. Als die inderdaad nog wijzigt dan heb je er weinig aan dat je een vorige versie van het SP hebt geinstalleerd.

Microsoft geeft vaak software net iets te vroeg vrij (de markt test het dan wel verder). Het zou me niet verbazen als dat ook voor hun servicepacks geldt. Daarom gelden bij mij doorgaans de volgende regels:
1) installeer geen nieuwe Windows-versie totdat er een 1e servicepack voor is uitgebracht (bij mij staat er eerder Ubuntu Linux op de machine dan Windows Vista)
2) installeer geen beta's (of RC's) van servicepacks (of je moet het al in een virtuele testomgeving doen die je eenvoudig kunt restoren naar de beginsituatie)

Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij/zij op de PC installeert. Ik kan hooguit mijn eigen ervaringen delen en bepaalde zaken aan- of afraden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
common sense
    unknown unknown

nirwana schreef:Dan nog vraag ik me af wat de meerwaarde is van het eerder installeren van een servicepack-versie.
Precies dezelfde redenen waarom je een Firefox beta gebruikt: om te testen!

En ik kan daar geen probleem in zien, zolang je maar weet wat je doet, en gaat klagen bij het juiste loket. Dit om kletspraatjes te voorkomen. :D
Sjakko
    unknown unknown

Bericht door Sjakko »

nirwana schreef:Voor zover ik weet is XP SP3 nog niet officieel uit.
Volgens mij inmiddels wel. Zie ook dit bericht op Tweakers.net.
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

als je toch op Tweakers bent, lees dan dit ook even door, het gaat niet overal probleemloos nl
er zit met name een rare AMD errorin
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

common sense schreef:
nirwana schreef:Dan nog vraag ik me af wat de meerwaarde is van het eerder installeren van een servicepack-versie.
Precies dezelfde redenen waarom je een Firefox beta gebruikt: om te testen!

En ik kan daar geen probleem in zien, zolang je maar weet wat je doet:D
da's niet helemaal waar vind ik, je kunt rustig een bèta versie van een browser, FTP-Client, Mediaplayer oid uittesten, bevalt het niet, ga je gewoon weer terug naar een stabiele versie. Met het OS ligt dat even anders.
Wat ter sleepvaart vaart is geen schorriemorrie maar Hollands Glorie potverdorie!
bootjes waar ik op gevaren heb
rappie pappie
    unknown unknown

jack2go schreef:als je toch op Tweakers bent, lees dan dit ook even door, het gaat niet overal probleemloos nl
er zit met name een rare AMD errorin
De meeste mensen die met een AMD problemen hebben na de installatie van officiële sp3 hebben een beta of een rc van windows xp sp3 op hun computer gehad.Ben ik achter. :wink:

En tsja waar zit het dan.Probeer daar maar eens achter te komen.Zoaks wij weten van windows pleuren ze alles vol na installatie inclusief register.En na dëinstallatie van de beta of rc blijft het nodige op je computer staan.

Oplossing!

Backups maken en je hele OS opnieuw installeren. :P
Afbeelding
common sense
    unknown unknown

jack2go schreef: Met het OS ligt dat even anders.
:roll: Ooit van multi-booten van meerdere schijven/partities gehoord? Of VMWare? Gewoon eventjes een extra test OS installeren.

Waarom je universum zo klein houden met slechts één OS?
Plaats reactie