Pidgin - gebruik één programma voor IM
-
Pidgin - gebruik één programma voor IM
Het is wat stilletjes in dit open source hoekje.
Dus laat eens wat van je horen. Geef bijvoorbeeld je mening over Pidgin.
Dus laat eens wat van je horen. Geef bijvoorbeeld je mening over Pidgin.
Laatst gewijzigd door common sense op 4 mei 2008, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- rappie pappie
-
-
Zijn signature is toch vrij duidelijk, hij probeert gewoon eens wat. En dat zouden meer mensen moeten doen! En geek-points scoor je nou niet direct met Pidgin, dan moet je toch echt naar de ircII commando-regel afdwalen.adri schreef:55marathon schreef:wilde graag ook al oude bewegende smilies e.d. uit Messenger overnemen
Zero geek points.
En verder moet je je niets aantrekken van "iedereen zit op MSN" gewauwel, of "die winks zijn zo leuk" (of hoe ze ook moge heten).
Gewoon zelf een keuze maken zoals de rest van dit forum ook doet door de vos of de dondervogel te gebruiken in plaats van die andere, gesloten, software. Vrije keuze hoort ook bij dit forum.
- cysoon
- Contacteer:
Voor het kleine beetje wat ik doe met 'MSN' (dus Pidgin) heb en wil ik MSN Messenger niet gebruiken!
Teveel toeters en bellen en reclame meuk.
Maar helaas de "hele" wereld denkt nog steeds dat chatten = msnen...
Probeer dat er maar eens uit te krijgen...
Nu een tijdje met Ubuntu te hebben gewerkt gebruik ik met tevredenheid Pidgin.
Want let op! met Pidgin kun je niet alleen je msn account gebruiken, maar ook al je andere accounts bij bijv. AOL e.d.
Teveel toeters en bellen en reclame meuk.
Maar helaas de "hele" wereld denkt nog steeds dat chatten = msnen...
Probeer dat er maar eens uit te krijgen...
Nu een tijdje met Ubuntu te hebben gewerkt gebruik ik met tevredenheid Pidgin.
Want let op! met Pidgin kun je niet alleen je msn account gebruiken, maar ook al je andere accounts bij bijv. AOL e.d.
..::SEE YOU SOON (cysoon)::..
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
-
Ik gebruik sinds kort (want ik heb het niet zo op IM) Kopete, KDE's Inttant Messenger, en ik heb geen klachten:
Soms is het wel eens handig, b.v. computer met SE-Linux met FTP testen in USA, maar de FTP werkt niet gelijk, chatten is dan wel handig om live te testen/communiceren, mail is dan meer gedoe.
Verder chat ik eigenlijk niet...
Soms is het wel eens handig, b.v. computer met SE-Linux met FTP testen in USA, maar de FTP werkt niet gelijk, chatten is dan wel handig om live te testen/communiceren, mail is dan meer gedoe.
Verder chat ik eigenlijk niet...
-
Problemen zijn er om op te lossen.Koen_92 schreef: Dat is nou precies het probleem waar ik ook last van heb...
De reacties hier laten al zien dat er best wel Pidgin gebruikers zijn. Ik heb alleen geen idee hoeveel, dus is het wel handig om hier te reageren. Dus trommel ook Pidgin gebruikers op die nog niet of maar af en toe Mozbrowser bezoeken om hier te reageren.
@Manuel
Zelf ben ik ook een redelijke chat n00b. Heeft iets te maken met de leeftijd, vrees ik. Maar deze dog leert nog wel eens new tricks. IM zie ik ook wel als een lifehack om te voorkomen dat je mailbox overloopt met draadjes van zinloze discussies.
Je bent zo minder tijd meer kwijt aan het sorteren en opruimen van mail. Elke keer die beslissing nemen, bewaren of weg, dat kost echt veel te veel tijd en energie.
En Kopete is ook multi-protocol, open, dus lijkt me OK. Er is alleen geen *.exe van, toch?
Oh ja, voordat ik het vergeet, voor de Mac freaks: Adium is het alternatief voor Pidgin.
-
Hel leid mij meestal af van wat ik aan het doen ben..., en heb het dus meestal uitstaan. Ik vind het wel handig wanneer direct moet communiceren, buiten Nederland, anders bel ik gewoon liever evencommon sense schreef:@Manuel
Zelf ben ik ook een redelijke chat n00b. Heeft iets te maken met de leeftijd, vrees ik. Maar deze dog leert nog wel eens new tricks. IM zie ik ook wel als een lifehack om te voorkomen dat je mailbox overloopt met draadjes van zinloze discussies.
Ikzelf verstrek mijn mailadres heel spaarzaam, dus het meeste wat ik krijg is wel zinnig. Ik heb een mapje 'Bewaren' in de mail, daar komen alleen heel belangrijke dingen in, en de rest verwijder ik aan het eind van elke maand, maar alleen de mail van de maand ervoor. Ik heb dus nooit meer dan 2 maanden mail.common sense schreef:Je bent zo minder tijd meer kwijt aan het sorteren en opruimen van mail. Elke keer die beslissing nemen, bewaren of weg, dat kost echt veel te veel tijd en energie.
Lijkt me vrij stug... Het ziet er niet naar uit, maar ik heb niet ver doorgeklikt: http://www.google.com/search?q=kopete+w ... utf-8&aq=t[/quote]common sense schreef:En Kopete is ook multi-protocol, open, dus lijkt me OK. Er is alleen geen *.exe van, toch?
Laatst gewijzigd door Manuel op 23 april 2008, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mad Maks
- Contacteer:
Ik gebruik Pidgin ook al lang zonder echte problemen. Msn / gmail chat en ICQ. Alleen jammer dat video nog niet werkt.
Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
http://www.mozilla-nl.org
- Frederik
- Moderator
-