Voor mensen die aan Slackware Linux willen beginnen.

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Voor de liefhebbers, screenshot zoals het nu is:
http://i32.tinypic.com/33bo8ep.png

Als er nog iemand een idee heeft hoe je de cijfers van de klok kunt veranderen, dan houd ik me aanbevolen... ;)
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

adri schreef:Wie een uiterst minimale Slackware-installatie wil (wel grafisch!), moet dit maar eens lezen:
http://web.archive.org/web/200505240302 ... 1howto.htm
Het is al ettelijke jaren oud, maar m.i. nog steeds een heel aardige howto.
Nog even hier op inhakend: in de SlackWiki is ook een vrij recent artikel te lezen over minimale installatie.
Grappig wel dat daar toch een paar dingen tussen staan, die ik er ook nog wel uit gelaten heb. :)

En ik gebruik op mijn P3 nog steeds IceWM, hetgeen wel betekent dat het me prima bevalt. :!:
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Goed nieuws voor de Slackers:
* Er is een nieuw tooltje waarmee je via SlackBuildscripts Slackpakketjes genereert en op die manier ook nog de zaak kunt onderhouden/updaten, het progje heet sbopkg en meer info daarover vind je hier.
Het is nog experimentele software, maar ik ben het aan het testen en ben nog geen rare dingen tegengekomen. Mijn eerste indruk is zeer positief. :)

* Het laat zich aanzien dat de nieuwe Slackware (12.1) niet lang meer op zich zal laten wachten, immers, vandaag is rc1 uitgekomen! 8)
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Goed nieuws voor de Slackers:
* Er is een nieuw tooltje waarmee je via SlackBuildscripts Slackpakketjes genereert en op die manier ook nog de zaak kunt onderhouden/updaten, het progje heet sbopkg en meer info daarover vind je hier.
Het is nog experimentele software, maar ik ben het aan het testen en ben nog geen rare dingen tegengekomen. Mijn eerste indruk is zeer positief. :)
Dank voor de info, Adri!
adri schreef:* Het laat zich aanzien dat de nieuwe Slackware (12.1) niet lang meer op zich zal laten wachten, immers, vandaag is rc1 uitgekomen! 8)
Ik las het ook op Usenet ;) Ikzelf zal wel weer 1 of 2 versies overslaan, er zit veel werk in om alles naar m'n zin in te richten, ook met de software die ik gebruik.

En 12.0 zal nog behoorlijk lang een erg bij de tijd OS zijn.

Ga jij het zelf wel onmiddelijk testen wanneer het uitkomt?
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Manuel schreef: En 12.0 zal nog behoorlijk lang een erg bij de tijd OS zijn.
Zonder meer.
Manuel schreef: Ga jij het zelf wel onmiddellijk testen wanneer het uitkomt?
Ehmmm, ik weet het nog niet. Ik heb eigenlijk geen reden om dat te doen, maar mezelf kennende zal het er waarschijnlijk toch wel van komen. ;)
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Ik ben op zich natuurlijk ook wel niuewsgierig, alleen, mijzelf kennende duik ik er dan uiteindelijk zo diep in, dat me dat heel veel tijd gaat kosten, die ik niet heb nu, of niet daarvoor vrij wil maken.

Maar je bevindingen met Slack 12.1 lees ik hier natuurlijk buitengewoon graag!

Zoals onder meer en onder andere wat de significante wijzigingen zijn :)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Als ik de changelogs lees zie ik weinig tot geen spectaculaire wijzigingen. Het zijn hoofdzakelijk updates.
Zo uit het hoofd zou ik ook niet kunnen zeggen welke programma's erbij gekomen zijn en welke vertrokken...
Het is ook niet voor niks 12.1 i.p.v. 13. ;)
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Dan is er voor mij al helemaal geen reden om die upgrade te doen, tenzij ik dingen lees over wijzigingen die ik juist net zou kunnen gebruiken, maar anders veel te veel werk...

12.0 draait hier hier naar volle tevredenheid, alles wat ik wil heb ik eigenlijk, beveiligingsupdates haal ik altijd gelijk binnen, dus waarom zou ik ;)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Je hoeft het ook niet echt te doen, maar.... na een verse installatie ruikt ie weer zo lekker als nieuw. ;)
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Je hoeft het ook niet echt te doen, maar.... na een verse installatie ruikt ie weer zo lekker als nieuw. ;)
Maar ik vind een oude ook heel lekker ruiken! :wink:

Je weet wat je hebt, alles is vertrouwd, je kunt alles vinden, geen (onprettige) verrassingen meer, zulk soort dingen.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

En Slackware 12.1 is geboren!
Slackers kunnen voor de nieuwste stabiele versie van hun onvolprezen, fabeltastische distro hier terecht. Heb nu geen tijd, maar morgen ga ik het spulleke downloaden en installeren (ja, ik kan het toch niet laten :) ).

Enjoy! ;)
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:En Slackware 12.1 is geboren!
Slackers kunnen voor de nieuwste stabiele versie van hun onvolprezen, fabeltastische distro hier terecht. Heb nu geen tijd, maar morgen ga ik het spulleke downloaden en installeren (ja, ik kan het toch niet laten :) ).

Enjoy! ;)
Dank voor de info, Adri :D Ik wacht nog een tijdje, ik heb er simpelweg nu geen tijd voor...

Maar als je zin hebt, en je bevindingen op wilt schrijven, dan zal ik ze heel graag lezen! Met name dat wat verschilt van Slack 12.0 natuurlijk...
fietser
    unknown unknown

Bericht door fietser »

Leuk, weer een nieuwe versie, ben benieuwd .
Ik ga hem tzt wel weer bestellen bij de Slackware store.
Eerst maar is kijken wat er op
http://www.linuxquestions.org/questions/slackware-14/
over gezegd wordt.
De versie 12.0 heb ik eigenlijk nog niet helemaal uit.
Groeten.
Slackware 14.1
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ben de CD's nu aan het downloaden, benieuwd hoe het straks uit zal pakken. Eerst ga ik mijn P4 van SW12.1 voorzien, mijn P3 kan nog wel wat langer duren. ;)
Op LQ.org zijn er inmiddels al weer vele pagina's over volgeschreven, maar wat er nu precies veranderd is, is mij nog niet helemaal duidelijk.
We zullen zien.

Aanvulling:
De changes and hints.txt geeft aadig aan wat er zoal veranderd is: ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/s ... _HINTS.TXT
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

De eerste tegenslag is al binnen...
Ik vond al dat de tweede CD wel erg snel geïnstalleerd was, maar lette er verder niet zo op, totdat ik -eenmaal klaar met de installatie- opstartte, inlogde en startx intypte: command not found.
@#!*&, die CD is gewoon niet in orde.
Ben nu opnieuw CD2 aan het downloaden (op Windows...) en ga het zodadelijk opnieuw proberen.

Wat ik al wel kan melden is dat Lilo er verbluffend flitsend uitziet!
Afbeelding
Plaats reactie