common sense schreef:Manuel schreef:
De grootte is 0 Bytes, maar wanneer ik het open met teksteditor KEdit staat er wel tekst in, die ik als ik jou was niet zonder meer over zou nemen:
Dat is normaal. Alles wat in /proc zit zijn pseudo betanden, het is live kernel status informatie. Dus het neemt geen diskruimte in beslag. Ze noemen het geloof ik een pseudo-filesystem.
De inhoud van proc kan er voor elke kernel build er anders uitzien. Hangt af van de versie, de kernel configuratie en de patches die sommige distro's al dan niet toevoegen.
Ja-ja..., dan ligt het dus aan wat systeem (of KDE) bedacht heeft om weer te geven: ruimte op schijf, of bestandsinformatie. Zoiets kan wel voor verwarring zorgen.
Zo heb je ook nog iets als
/dev/core. Daar heb ik toch flink over lopen zoeken een tijd terug, blijkt ook geen ruimte in beslag te nemen, maar je huidige (in gebruik zijnde) geheugen te vertegenwoordigen...
Bedankt voor de info trouwens!
stevenb schreef:oh sorry let niet op mijn laaste bericht ik zag het niet ik wist niet dat er 2e pangina was, ik d8 al waar blijft mij tekst
Dat overkomt mij ook nog steeds regelmatig
stevenb schreef:maar is goed ik ga hem verwijder als fat32
en dan maar hopen dat tie doet
Er kan weinig misgaan wanneer je zeker weet dat je niet een harde schijf wist.
Ik denk: doe eerst even het commando
mount zonder dat de stick er in zit.
Wat je dan allemaal ziet staan (wat er gemount is, aangekoppeld is als bestandsysteem), dat moet je dus
NIET formatteren/partitioneren, dat moge duidelijk zijn, als je er even over nadenkt.
Daarna koppel je dat ding aan, wacht dat halve uur dat het nodig heeft om toegankelijk te worden (koffie zetten/boodschapje), doet weer
mount, en kijkt hoe het ding gemoiunt is (b.v.
/dev/sda, maar neem dit niet lettelijk over, maar check zelf).
ALS het
/dev/sda is dan wordt het dus
fdisk /dev/sda (m voor manual/gebruiksaanwijzing).
Hoe heten je harde schijven eigenlijk? /dev/hda, /dev/hdab, of /dev/sda enz. ???
Het gaat wel lukken, maar doe rustig aan, lees, begrijp, maak plan, doe.