Hoi Koen,
in die map 'Internet Explorer', staat daar ook een bestand iexplore.exe in? Zo ja, dan vind ik het verdacht, zo niet, dan is er niks aan de hand.
De link naar PowerPost die je geeft is wel van de originele site, maar of ik die site nu nog zou vertrouwen, twijfels, maar misschien (staat zonder adblocker vol van de dubieuze reklamebagger).
Daarom heb ik mijn PowerPost
hier gedownload, was ook zo ongeveer de enige variant van PowerPost (er zijn er vele, want het is door velen aangepast) die bij mij i.i.g. lekker onder Wine werkte.
Je hoeft met winecfg helemaal niet te kiezen voor 'toepassing toevoegen', dat gebruik je alleen wanneer een specifieke toepassing afwijkende instellingen nodig heeft, omdat je met winecfg n.l. de instellingen voor alle progamma's kunt configureren, maar ook aparte instellingen zou kunnen maken voor afzonderlijke progamma's (meestal niet nodig).
Bestaat "home/koen/.wine/drive_c/Program Files/YencPowerPostA&A11b/YencPowerPostA&A11b.exe" wel?
Waar verwijst /home/koen/.wine/dosdevices/c: naar? Daar gaat het namenlijk om, die c: is een link naar (waar je maar wilt trouwens) wat de Windows progamm'a ook als C: zullen zien.
Volgens mij schort er wat aan die koppelingen. Je kunt die koppelingen dus met dehand aanmaken, of met winecfg (winecfg, dan tabblad 'drives').
Je bent trouwens
niet de enige die dat probleem gehad heeft.
Wanneer ik me goed herinner ging het bij mij eerst ook niet lekker, en heb ik de verschillende koppelingen met hand gemaakt, uiteindelijk, gewoon in Konqueror (KDE).
Het belangrijkste is dat je een koppeling naar c: hebt, dat daar dan ook Wine's Windows directory en zo staat, verder kun je het dus echt koppelen zoals je maar wilt, als het maar klopt.
Ik heb b.v.
Code: Selecteer alles
|-- c: -> /mnt/hd/hdb1/wine/drive_c
|-- d: -> /mnt/hd/hdb1/wine/drive_d
|-- e: -> /
|-- f: -> /mnt/hd/hdb1/
omdat ik handig vind, zo.
Maar normaal, en minimaal zou jij i.i.g. moeten zien in /home/koen/.wine/dosdevices:
Code: Selecteer alles
$ pwd
/home/koen/.wine/dosdevices
bash-3.1$ ls -l
total 0
lrwxrwxrwx 1 koen users 25 2007-08-07 00:38 c: -> /home/koen/.wine/drive_c
P.S. Dank voor de tip, maar ik gebruik
KLibido al voor het downloaden van nzb's, bevalt prima