Linux voor beginners :)
- adri
- Moderator
Ik gebruik het Usenet alleen voor het volgen van enkele nieuwsgroepen en daarvoor gebruik ik KNode. je hebt ook nog Pan (vind ik niet zo...).
Om muziek te downloaden gebruik ik tegenwoordig LimeWire, voor films (doe ik haast nooit) KTorrent.
CD hoesjes van bestaande CD's? Dat kan Amarok ook (tot op zekere hoogte).
Amarok is sowieso een formidabele muziekspeler!
Alternatief voor Super: kijk hier eens.
Om muziek te downloaden gebruik ik tegenwoordig LimeWire, voor films (doe ik haast nooit) KTorrent.
Alternatief voor Super: kijk hier eens.
-
@ Koen_92: Wine gebruik je niet, maar je zou het wel kunnen proberen... Eenmaal goed ingesteld is het gewoon een kwestie van dat een windows programma of voldoende werkt, of niet. Wat werkt is meegenomen, wat niet werkt is pech.
Voor vrijwel alles is een goed Linux alternatief, maar voor Powerpost niet, helaas: "powerpost for linux" - Google Search.
Er schijnt ooit, voor mijn tijd, een GUI voor newspost geweest te zijn, maar dat gaat denk ik niet meer werken (afhankelijkheden van veel te oude libraries) : KNewsPost (laatste update 1 juli 2001).
Je kunt natuurlijk met newspost aan de gang gaan, maar dan lijkt me Wine nog heel wat makkelijker te leren beheersen (en zoals ik zei: wanneer eenmaal goed ingesteld geen omkijken meer naar).
De GUI is niet voor niets uitgevonden, en sommige progamma's werken gewoon zoveel prettiger met GUI, omdat je met een paar klikken een veelheid aan opties voor een post in kunt stellen.
Bij mij werkt het dus gewoon lekker.
Ik was er nog niet aan toegekomen om uit te vogelen wat ik nodig heb om video's van het ene naar het andere formaat om te zetten. Staat wel op de 'te doen' lijst, maar niet voor nu.
Maar wanneer ik zoek op "super for linux" - Google Search, dan zou je daar toch wat inspiratie uit op moeten kunnen doen
Ik heb momenteel geen printer, dus met covers printen heb ik me nog niet bezig gehouden.
PowerPost is overigens niet het enige wat hier bij mij (voldoende goed) werkt onder Wine, de volgende progamma's doen het ook: Forte Agent, CloneSpy, ExamDiff, GIF Optimizer, HJ-Split, IconShop.113, JPG Cleaner, Jpegcrop, PhotoFiltre, QuickPar, SysInternals TCPView, XnView.
Ik zou toch Wine eens proberen.
Voor vrijwel alles is een goed Linux alternatief, maar voor Powerpost niet, helaas: "powerpost for linux" - Google Search.
Er schijnt ooit, voor mijn tijd, een GUI voor newspost geweest te zijn, maar dat gaat denk ik niet meer werken (afhankelijkheden van veel te oude libraries) : KNewsPost (laatste update 1 juli 2001).
Je kunt natuurlijk met newspost aan de gang gaan, maar dan lijkt me Wine nog heel wat makkelijker te leren beheersen (en zoals ik zei: wanneer eenmaal goed ingesteld geen omkijken meer naar).
De GUI is niet voor niets uitgevonden, en sommige progamma's werken gewoon zoveel prettiger met GUI, omdat je met een paar klikken een veelheid aan opties voor een post in kunt stellen.
Bij mij werkt het dus gewoon lekker.
Ik was er nog niet aan toegekomen om uit te vogelen wat ik nodig heb om video's van het ene naar het andere formaat om te zetten. Staat wel op de 'te doen' lijst, maar niet voor nu.
Maar wanneer ik zoek op "super for linux" - Google Search, dan zou je daar toch wat inspiratie uit op moeten kunnen doen
Ik heb momenteel geen printer, dus met covers printen heb ik me nog niet bezig gehouden.
PowerPost is overigens niet het enige wat hier bij mij (voldoende goed) werkt onder Wine, de volgende progamma's doen het ook: Forte Agent, CloneSpy, ExamDiff, GIF Optimizer, HJ-Split, IconShop.113, JPG Cleaner, Jpegcrop, PhotoFiltre, QuickPar, SysInternals TCPView, XnView.
Ik zou toch Wine eens proberen.
- Koen_92
Dat geloof ik best. Maar voor sommige dingen is het toch handig dat er een terminal bestaat.Manuel schreef:
Ok, maar wordt hiermee de kans op Windows virussen vergoot? Die kunnen dan natuurlijk ook weer actief worden.Manuel schreef:Wine gebruik je niet, maar je zou het wel kunnen proberen...
En is het makkelijker om Powerpost met Wine te laten draaien, dan in Virtualbox? Daarin heb ik Windows XP nu toch al geïnstalleerd.
Oeps, Google vergeten.Manuel schreef:Maar wanneer ik zoek op "super for linux" - Google Search, dan zou je daar toch wat inspiratie uit op moeten kunnen doen Smile
Ja, er zijn aardig wat resultaten, ik laat het weten als ik iets gevonden heb.
Als mediaspeler, gebruik ik Totem, lekker simpel. Maar als ik met Amarok cd hoesjes kan printen, wil ik het wel installeren.adri schreef:
Kan Amarok ook lightscribe cd's afdrukken?
-
@ Koen_92: zowel een terminal/CLI (Command Line Interface) als een GUI kunnen beiden weer andere voordelen hebben, maar wanneer je b.v. via een GUI heel makkelijk een relatief groot aantal opties aan/uit kunt zetten, en/of makkelijk een aantal keuzes kunt maken met een paar muiskliks, i.p.v. van je suf te moeten typen, met een aanzienlijke kans op een foutje, dan heeft GUI in dat geval voor mij de voorkeur.
De kans op Windows virussen vergroten door Wine te draaien? In de eerste plaats draai je Wine nooit als root, dus kan het systeem zelf maar heel moeilijk om zeep geholpen worden.
In de tweede plaats komt je Windows software natuurlijk van een vertrouwde bron (dat is je eigen virusvrije Windows pc, of van een vertrouwde bron op Web).
In de derde plaats, als je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat de Windows software die je onder Wine draait, schoon is, en die software is verder geen software die gevoelig is voor besmetting (browser, mail, enz), dan wordt dat besmetten moeilijk.
Virtualbox? Is dat in feite Windows, maar dan in z'n eigen gedeelte in het geheugen? In dat geval ben je even kwetsbaar als wanneer je Windows gewoon als windows zou draaien (niet Virtueel).
Wine daarentegen is geen Windows, maar is compleet herschreven. En ik geloof dat wel wat meer aandacht aan veilgheid is besteed dan Microsoft doet... Dat kan haast niet anders.
Wine is ook *heel* wat kleiner dan Windows, alleen het strikt noodzakelijke, een beetje sober = minder complex, is minder ingangen voor virussen.
Wine draait alleen wanneer je een progamma start m.b.v. Wine, het is er dus niet constant. Zo'n virtuele Windows zul je meestal maar aan laten staan, schat ik in?
Voor de media gebruikte ik VLC, zeer veelzijdig progamma, en slikt haast alles, maar nu is het toch MPLayer, met SMPLayer interface, en de codecs die je daar ook kunt downloaden. ik wil niet anders meer Maar met covers kan het niks, het is puur een afspeler.
De kans op Windows virussen vergroten door Wine te draaien? In de eerste plaats draai je Wine nooit als root, dus kan het systeem zelf maar heel moeilijk om zeep geholpen worden.
In de tweede plaats komt je Windows software natuurlijk van een vertrouwde bron (dat is je eigen virusvrije Windows pc, of van een vertrouwde bron op Web).
In de derde plaats, als je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat de Windows software die je onder Wine draait, schoon is, en die software is verder geen software die gevoelig is voor besmetting (browser, mail, enz), dan wordt dat besmetten moeilijk.
Virtualbox? Is dat in feite Windows, maar dan in z'n eigen gedeelte in het geheugen? In dat geval ben je even kwetsbaar als wanneer je Windows gewoon als windows zou draaien (niet Virtueel).
Wine daarentegen is geen Windows, maar is compleet herschreven. En ik geloof dat wel wat meer aandacht aan veilgheid is besteed dan Microsoft doet... Dat kan haast niet anders.
Wine is ook *heel* wat kleiner dan Windows, alleen het strikt noodzakelijke, een beetje sober = minder complex, is minder ingangen voor virussen.
Wine draait alleen wanneer je een progamma start m.b.v. Wine, het is er dus niet constant. Zo'n virtuele Windows zul je meestal maar aan laten staan, schat ik in?
Voor de media gebruikte ik VLC, zeer veelzijdig progamma, en slikt haast alles, maar nu is het toch MPLayer, met SMPLayer interface, en de codecs die je daar ook kunt downloaden. ik wil niet anders meer Maar met covers kan het niks, het is puur een afspeler.
- Koen_92
Daar ben ik het mee eensManuel schreef:zowel een terminal/CLI (Command Line Interface) als een GUI kunnen beiden weer andere voordelen hebben, maar wanneer je b.v. via een GUI heel makkelijk een relatief groot aantal opties aan/uit kunt zetten, en/of makkelijk een aantal keuzes kunt maken met een paar muiskliks, i.p.v. van je suf te moeten typen, met een aanzienlijke kans op een foutje, dan heeft GUI in dat geval voor mij de voorkeur.
Virtualbox kun je virtueel een Windows omgeving draaien, ik dacht dat dit voldoende afgeschermd is van de rest.
Maar doordat heel Windows moet draaien, gebruikt het in totaal meer dan 256mb geheugen.
Wine zal er denk ik aardig onder zitten. Ik denk dus toch dat ik nu maar eens naar Wine ga kijken. Je hoort het nog!
-
256 MB is niet mis... Wine zit daar inderdaad een heel stuk onder
Ben benieuwd naar je bevindingen! Kom je er niet uit, vraag het hier.
Alvast 1 tip: het komt wel eens voor dat een Windows progamma onder Wine b.v. een dll (maar het kan ook een ander bestand zijn) mist.
Het progamma kan daardoor niet starten, of slechts gedeeltelijk.
Daar kom je pas achter wanneer je het progamma start via de opdrachtprompt, b.v. :
Zorg dat je de quotes gebruikt!
De schrijfwijze is dus wine "pad/naar/progamma.exe", maar wine "pad\naar\progamma.exe" mag ook; Wine begrijpt beide.
Veel succes en plezier ermee!
Ben benieuwd naar je bevindingen! Kom je er niet uit, vraag het hier.
Alvast 1 tip: het komt wel eens voor dat een Windows progamma onder Wine b.v. een dll (maar het kan ook een ander bestand zijn) mist.
Het progamma kan daardoor niet starten, of slechts gedeeltelijk.
Daar kom je pas achter wanneer je het progamma start via de opdrachtprompt, b.v. :
Code: Selecteer alles
wine "/mnt/hd/hdb1/wine/drive_d/Program Files/PowerPost/PowrPost.exe"
De schrijfwijze is dus wine "pad/naar/progamma.exe", maar wine "pad\naar\progamma.exe" mag ook; Wine begrijpt beide.
Veel succes en plezier ermee!
- adri
- Moderator
Even over WINE en virtuele machines...
Je kunt daar net zo goed als in een gewone Windows-installatie virussen binnenhalen.
Het voordeel is wel dat die dan niet verder verspreiden dan de virtuele installatie en dus je eigenlijke Linux-installatie niet deren (dat kunnen Windows-virussen sowieso niet).
WINE is een beetje een geval apart, een progje kan wel besmet raken, maar dat richt verder weinig schade aan (behalve aan die nep-Windows-directory), zie ook hier.
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van WINE, eerlijk gezegd. Op die manier beloon je ontwikkelaars die te beroerd zijn om een Linux-versie van een programma te maken.
EDIT:
Ik zie nu pas dat Manuel daarover ook al uitvoerig gepost had.
Je kunt daar net zo goed als in een gewone Windows-installatie virussen binnenhalen.
Het voordeel is wel dat die dan niet verder verspreiden dan de virtuele installatie en dus je eigenlijke Linux-installatie niet deren (dat kunnen Windows-virussen sowieso niet).
WINE is een beetje een geval apart, een progje kan wel besmet raken, maar dat richt verder weinig schade aan (behalve aan die nep-Windows-directory), zie ook hier.
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van WINE, eerlijk gezegd. Op die manier beloon je ontwikkelaars die te beroerd zijn om een Linux-versie van een programma te maken.
EDIT:
Ik zie nu pas dat Manuel daarover ook al uitvoerig gepost had.
-
Nog iets over Wine en virussen.
Sinds ik Linux gebruik heb ik geen enkele noodzaak om nog nieuwe Windows progamma's te gaan gebruiken.
Maar er zijn dus wel een paar oude progamma's, die ik al lang gebruik, waar eigenlijk gewoon geen (goede) vervanging voor is, en ik heb er veel tijd in gestoken om dat te onderzoeken, en allerlei alternatieven geprobeerd.
Ik gebruik zelf dus uitsluitend progamma's die vanaf een al jaren superschone Windows pc komen (met Tiny Personal Firewall en NOD32 virusscanner er op, goed afgericht natuurlijk).
Ik mag wel zeggen dat in Windows 98 m'n weg heel goed weet. De machine is helemaal gestript van eigenlijk alle kwetsbaarheid van Windows (Internet Explorer, Outlook, ActiveX, en nog veel meer).
Het Windows register heb ik uiteindelijk zo klein gekeregn dat het nog maar een paar honderd kilobyte was, en dat is echt erg klein. Ik bedoel: ik ken die machiene door en door, elke verandering (virus) zou me onmiddellijk opvallen.
Daarom is de kans dat die machine iets opgelopen heeft vrijwel nihil, en zijn dus ook die progamma's die ik onder Wine draai gewoon schoon.
Dus, of uitsluitend downloaden van een betrouwbare bron (op een gegeven moment weet je zoiets gewoon zeker aan de hand van de url), en/of uitsluitend overzetten vanaf een Windows pc die schoon is.
Als je dan ook nog eens progamma's gebruikt die het op zich niet zo makkelijk oplopen, dan valt het met die kwetsbaarheid dus enorm mee.
Maar los van het feit dat het volkomen onzinnig zou zijn (want waarom zou je in godsnaam) moet je natuurlijk geen Internet Explorer m.b.v. Wine gaan draaien, maar dat is gewoon gezond verstand, lijkt me
P.S. Wanneer het vrij simpele Windows progamma's betreft, kun je heel vaak volstaan met alleen de progamma-map overzetten naar de Linux machiene, het installatiebestand draaien is dan niet nodig.
Wanneer je het progamma voor het eerst start via Wine, dan worden eventueel noodzakelijke register entries meestal vanzelf aangemaakt.
M'n Wine/Windows register is trouwens ook weer lekker klein: 59,6 KB
Sinds ik Linux gebruik heb ik geen enkele noodzaak om nog nieuwe Windows progamma's te gaan gebruiken.
Maar er zijn dus wel een paar oude progamma's, die ik al lang gebruik, waar eigenlijk gewoon geen (goede) vervanging voor is, en ik heb er veel tijd in gestoken om dat te onderzoeken, en allerlei alternatieven geprobeerd.
Ik gebruik zelf dus uitsluitend progamma's die vanaf een al jaren superschone Windows pc komen (met Tiny Personal Firewall en NOD32 virusscanner er op, goed afgericht natuurlijk).
Ik mag wel zeggen dat in Windows 98 m'n weg heel goed weet. De machine is helemaal gestript van eigenlijk alle kwetsbaarheid van Windows (Internet Explorer, Outlook, ActiveX, en nog veel meer).
Het Windows register heb ik uiteindelijk zo klein gekeregn dat het nog maar een paar honderd kilobyte was, en dat is echt erg klein. Ik bedoel: ik ken die machiene door en door, elke verandering (virus) zou me onmiddellijk opvallen.
Daarom is de kans dat die machine iets opgelopen heeft vrijwel nihil, en zijn dus ook die progamma's die ik onder Wine draai gewoon schoon.
Dus, of uitsluitend downloaden van een betrouwbare bron (op een gegeven moment weet je zoiets gewoon zeker aan de hand van de url), en/of uitsluitend overzetten vanaf een Windows pc die schoon is.
Als je dan ook nog eens progamma's gebruikt die het op zich niet zo makkelijk oplopen, dan valt het met die kwetsbaarheid dus enorm mee.
Maar los van het feit dat het volkomen onzinnig zou zijn (want waarom zou je in godsnaam) moet je natuurlijk geen Internet Explorer m.b.v. Wine gaan draaien, maar dat is gewoon gezond verstand, lijkt me
P.S. Wanneer het vrij simpele Windows progamma's betreft, kun je heel vaak volstaan met alleen de progamma-map overzetten naar de Linux machiene, het installatiebestand draaien is dan niet nodig.
Wanneer je het progamma voor het eerst start via Wine, dan worden eventueel noodzakelijke register entries meestal vanzelf aangemaakt.
M'n Wine/Windows register is trouwens ook weer lekker klein: 59,6 KB
- Koen_92
Het begint al goed:
Wat al die errors betekenen?
Alleen: MFC42.DLL Kan ik die downloaden van www.dllfiles.com?
En waar moet ik die dan zetten? Bij het programma of in de Windows directory?
Wel jammer dan Powerpost nooit geport is voor Linux, met de meeste open source software is dat wel gebeurd namelijk.
O ja, en bedankt! Over virussen ben ik ook weer heel wat wijzer. Sowieso is de kans op virussen in Linux heel wat kleiner.
Verder vind ik dit ook vreemd:
Internet Explorer? Daar had ik niet om gevraagd!
koen@ubuntu:~$ wine ~/.wine/drive_c/Program\ Files/YencPowerPostA\&A11b/YencPowerPostA\&A11b.exe
Warning: could not find DOS drive for current working directory '/home/koen', starting in the Windows directory.
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\YencPowerPostA&A11b\\YencPowerPostA&A11b.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\YencPowerPostA&A11b\\YencPowerPostA&A11b.exe" failed, status c0000135
koen@ubuntu:~$
Alleen: MFC42.DLL Kan ik die downloaden van www.dllfiles.com?
En waar moet ik die dan zetten? Bij het programma of in de Windows directory?
Wel jammer dan Powerpost nooit geport is voor Linux, met de meeste open source software is dat wel gebeurd namelijk.
O ja, en bedankt! Over virussen ben ik ook weer heel wat wijzer. Sowieso is de kans op virussen in Linux heel wat kleiner.
Verder vind ik dit ook vreemd:
koen@ubuntu:~$ ls .wine/drive_c/Program\ Files/
Common Files Internet Explorer YencPowerPostA&A11b
koen@ubuntu:~$
- rappie pappie
Koen_92 schreef:Het begint al goed:
Tsjonge jonge!Koen_92 schreef:Internet Explorer? Daar had ik niet om gevraagd!
Sorry hoor maar ik volg dit straatje al een tijdje.
Ik sta erom bekend dat ik soms met een off topic erin kom hakken.Alvast mijn excuses hiervoor.
Maar wat zijn jullie een stelletje dipsticks zeg!
Linux,open source,bla bla bla.Slackware geweldig jajaja.
Tjees is er nu niks in slackware linux die zulke programma's vervangt die jullie met wine willen installeren.
Misschien PAN newsreader.
http://pan.rebelbase.com/
Of iets voor linux slackware KDE wat erop lijkt.
Ga lekker zitten dualbooten,en verkloot je linux installatie niet met iets dat de naam draagt windows en al helemaal niet met wine.
-
@ rappie pappie: nee, er zijn helaas geen goede alternatieven in Linux voor een newsreader met GUI..., en PAN, dat is het niet, wanneer je eenmaal een echte newsreader gewend bent, zoals Forte Agent.
@ Koen_92: waar verwijst bij jou /home/je_gebruikersnaam/.wine/dosdevices/c: naar? Dat moet een koppeling zijn naar locatie waar zich dan wel degelijk een map Program Files op bevindt (we komen er wel uit, hoor).
MFC42.DLL kopieer je gewoon van je Windows machiene of partitie (C:\Windows\System geloof ik) bij voorkeur gewoon direct in de progammamap van Powerpost.
Een map Internet Explorer, hoe kom je daaraan? Misschien dat jouw versie van PowerPost (je gebruikt een andere als ik) die map automatisch aanmaakt wanneer die niet bestaat.
Ik heb in Wine al zulk soort onnodige verwijzingen naar Internet Explorer, My Documents, en meer van zulks, verwijdert, je hebt het niet nodig, in /home/je_gebruikersnaam/.wine/ vind je de bestanden die het Wine/Windows register vormen, makkelijk aan te passen, want gewoon tekstbestanden.
Wine moet weten waar zich C:, D:, enz. bevinden, dat zijn koppelingen naar om het even welke locatie je kiest (dat maakt dus niet uit), maar het moet wel kloppen in die zin dat b.v. op die zogenaamde C: zich ook de map Windows enz. bevindt.
Je kunt die koppelingen met de hand aanmaken, maar ook op de opdrachtprompt winecfg typen.
@ Koen_92: waar verwijst bij jou /home/je_gebruikersnaam/.wine/dosdevices/c: naar? Dat moet een koppeling zijn naar locatie waar zich dan wel degelijk een map Program Files op bevindt (we komen er wel uit, hoor).
MFC42.DLL kopieer je gewoon van je Windows machiene of partitie (C:\Windows\System geloof ik) bij voorkeur gewoon direct in de progammamap van Powerpost.
Een map Internet Explorer, hoe kom je daaraan? Misschien dat jouw versie van PowerPost (je gebruikt een andere als ik) die map automatisch aanmaakt wanneer die niet bestaat.
Ik heb in Wine al zulk soort onnodige verwijzingen naar Internet Explorer, My Documents, en meer van zulks, verwijdert, je hebt het niet nodig, in /home/je_gebruikersnaam/.wine/ vind je de bestanden die het Wine/Windows register vormen, makkelijk aan te passen, want gewoon tekstbestanden.
Wine moet weten waar zich C:, D:, enz. bevinden, dat zijn koppelingen naar om het even welke locatie je kiest (dat maakt dus niet uit), maar het moet wel kloppen in die zin dat b.v. op die zogenaamde C: zich ook de map Windows enz. bevindt.
Je kunt die koppelingen met de hand aanmaken, maar ook op de opdrachtprompt winecfg typen.
- adri
- Moderator
Ben het wel een beetje met je eens.rappie pappie schreef:
Linux,open source,bla bla bla.Slackware geweldig jajaja.
Tjees is er nu niks in slackware linux die zulke programma's vervangt die jullie met wine willen installeren.
Misschien PAN newsreader.
http://pan.rebelbase.com/
Of iets voor linux slackware KDE wat erop lijkt.
Ga lekker zitten dualbooten,en verkloot je linux installatie niet met iets dat de naam draagt windows en al helemaal niet met wine.
Ik gebruik trouwens KNode (Pan sucks...).
-
Ik ben bang dat je niet weet waar je het over hebt... Ik zou niet niet weten hoe je je Linux installatie met Wine om zeep zou kunnen helpen, en Wine heb je volgens mij nog nooit gebruikt.adri schreef:rappie pappie schreef:Ga lekker zitten dualbooten,en verkloot je linux installatie niet met iets dat de naam draagt windows en al helemaal niet met wine.
KNode is het ook niet als je Forte agent gewend bent, daarom dus met Wine draaien, en een PowerPost alternatief met Gui is er ook niet, ook daarom dus Wine.adri schreef:Ben het wel een beetje met je eens.
Ik gebruik trouwens KNode (Pan sucks...).
-
En ik weet dus niet meer wat ik er minder aan vond... Maar ik heb het dus wel geprobeerd, en het beviel me gewoon niet (in vergelijking met Agent).adri schreef:Wat is er mis met KNode?
We hebben het er al eerder over gehad, maar weet niet meer wat je bezwaren waren.
Ik persoonlijk vind het prima.
Nu kun je met Agent ook wel erg veel (functies die jij misschien nooit nodig hebt, maar ik wel) :
Filteren met reguliere expressie, op zowel afzender als onderwerp: kill, markeer als gelezen, watch filter.
Threads markeren: om te downlaaden, watch, ignore, keep.
Weergeven gesorteerd op topic starter, onderwerp, datum, berichtgrootte of thread (aftakkende structuur). En tegelijkertijd kun je daarbij dan ook nog filteren op andere criteria (zie plaatje hieronder).
Je kunt knoppen aanmaken voor ongeveer letterlijk elke menu-functie.
En dat is nog maar een fractie van wat Agent kan.
Ik ben verwend met zo'n krachtig en volwassen progamma, ik werk hier al misschien bijna 10 jaar mee, dus een ander progamma moet daar i.i.g. een klein beetje bij in de buurt komen, en ik heb zo'n progamma voor Linux nog niet gevonden
En dat is echt nog maar een fractie van de mogelijkheden, die ik lang niet alle gebruik, maar ik mis geen opties.
Nog iets over Pan. Op pagina http://www.icewalkers.com/Linux/Software/57190/Pan.html staat:
maar ik kan je zeggen, omdat ik Agent zo goed ken, dat Pan er nog niet eens een flauw aftreksel van is.Pan is a newsreader, loosely based on Agent and Gravity
Misschien is er voor jou niks mis met KNode, omdat je geen binaries down- en upload, niet in nieuwsgroepen komt waar 90% spam is, 9% oninteressant, maar de overblijvende 1% juweeltjes zijn. Het is wel lekker om dat er uit te kunnen filteren op een heldere en duidelijk manier.
Plaatje: