Digitale camera's... Ik heb er eentje, een heel oude, maakt heel slechte foto's, maar ik had de mazzel dat ik er helemaal niks voor hoefde te installeren.
Onder Slackware 10.2 had ik een regel in fstab die 'm specifceerde als sda (scsi-disk toch?) Al was het geen scsi, het werkte wel zo, en dan erbij een icoontje op Bureaublad, enkel dubbelkikken, dan werd ie gemount.
Onder Slackware 12 gaat het zelfs geheel automagisch (m.b.v. HAL) : inpluggen, en HAL venster vraagt mij wat te doen.
Maar vaag herinner ik mij gelezen te hebben dat je voor sommige camara's een exotisch bestandsysteem in de kernel moet bakken.
Werkte het bij trouwens niet met HAL?
Waar heb je die Digikam nou voor nodig?
Digikam è una semplice applicazione per la gestione delle foto, che rende immediata l'importazione e l'organizzazione delle immagini. Le fotografie possono essere organizzate in "album", che vengono automaticamente ordinati cronologicamente.
Manuel, die ooit, maar dat is heel lang geleden, 1½ jaar op Sardinë (Italië) gewoond heeft, vertaalde / schreef:Digikam is een eenvoudige toepassing voor het beheren van foto's die zorgt voor het 'on the fly' importeren en organizeren van de plaatjes. De foto's kunnen georganizeerd worden in albums die geheel automagisch in de juiste volgorde gezet worden
Gaat dat niet gewoon in Konqueror? Eventueel met KRename erbij? (Met KRename kun je de foto's hernoemen aan de hand van de aanmaak datum/tijd die in de foto gezet is door de camera).