Oh, ik kende eigenlijk alleen
http://www.bootsplash.org
En ja, daaruit had ik wel opgemaakt dat het wat anders was dan een ander plaatje op je desktop.
Manuel schreef:P.S. Wat dan wel weer raar is, dat je een kernel moet patchen, want bootsplash is er toch gelijk wanneer de bootloader er is?
Dat leek mij nu juist zo logisch. Hij zal toch een jpg op het scherm moeten toveren, en zelfs de bootberichten er op moeten projecteren of een voortgangsbalk bij moeten werken. Dat is nogal ingewikkeld voor een computer die nog maar net wakker is
Manuel schreef:P.S. Wat doe jij trouwens in de topic 'Linux voor beginners', wanneer je OpenBSD gebruikt? Wink
Dat kun je van de rest ook wel zeggen, al die Slackers bij elkaar
Nog even over Vector. Ik ben weer even in de machinekamer geweest, maar er is toch wel een hoop verandert. Alle rc.* die ik heb bekeken zijn aangepast, met speciale aantekeningen voor Slackers... om alle veranderingen nog even op een rijtje te zetten
Die VIA driver problemen had ik niet hoeven hebben, de xorg.conf-vesa stond er al. Mwa, 't was zo opgelost, maar het had dus makkelijker gekund.
adri schreef:De enige twee voorbeelden die ik kan bedenken zijn MPLayer en VLC.
Van VLC had ik mijn eigen Slackpack gemaakt. Dat ging heel makkelijk. Maar met MPlayer heb ik inderdaad nogal lopen stoeien. Achteraf weet ik niet zo goed meer wat er nou zo moeilijk aan was, maar er was iets inderdaad.
adri schreef:apt-get heeft er een handje van, RPM nog meer
Ja, rpm'en is mijn favoriet niet. OOo komt in rpm formaat als je het van de site afhaalt. Installeert niet op Slackware vanwege 'unmet dependencies'. Onzin. --nodeps vlag en alles doet het gewoon. Laatste keer deed ie dat ook niet. Dus ik rpm2tgz *rpm ; installpkg *tgz ... even wachten en alles deed het naar behoren. Ik weet dat er ook Slackpacks zijn in de repo, maar ik had geen zin om te zoeken