Voor mensen die aan Slackware Linux willen beginnen.

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
Plaats reactie
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Nee hoor, geen mousepad, en ook geen xfw. Of nooit geinstalleerd, of in opruim-manie alweer verwijderd.
adri schreef:Je bent rijker dan je denkt! :)
Weet ik :)
adri schreef:Ik weet het, ben ook nog niet echt bezig geweest met strippen op mijn P3 (op die P4 is het sowieso een beetje onzinnig) sinds SW12 erop staat. Komt nog wel.
De boel wordt er wel degelijk sneller van, is mijn ervaring (en overzichtelijker).
adri schreef:Een TeX bestand is in feite een tekstbestand, maar wel eentje die wel geschikt is voor Latex. Daar schijn je dan weer een .PDF mee te kunnen maken. Maar het fijne weet ik daar ook niet van.
Zoiets had ik ook vaag begrepen, maar me ook nog niet in verdiept.

Het is verder ook niet zo belangrijk.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb jij Manuel (of iemand anders) toevallig al eens met virtuele machines gewerkt op Slackware?
Ik heb zojuist Qemu geïnstalleerd, maar snap er nog niet veel van (ik zou nl. graag W98 in een virtuele machine op mij SW gaan draaien).
Ben in het verleden al eens met VMWare Player in de weer geweest, maar daar kun je Windows niet op draaien (ja, dat schijnt wel te gaan, maar niet eenvoudig en 't is bovendien ook nog eens niet helemaal legaal, dacht ik).
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Adri, nee, heb ik nog nooit geprobeerd, want ik heb hier nog een Win98 machiene staan.

Je hebt natuurlijk al gegoogled.

Ik zou die virtuale Win98 dan wel strippen. IE eraf, OE, misschien een Win95 shell erop zetten? (Dan ben je gelijk af van die integratie van browser en OS = de oorzaak van de meeste ellende op Windows).

Win98 erop, 98lite draaien, de Win95 versie van de bestanden shell32.dll, comdlg.dll en explorer.exe op een flop zetten, tesamen met een DOS batch bestand dat dat de bestanden v/d flop kopieerd naar de respectievelijke locaties op de harde (virtuele) schijf.

Dan opnieuw opstarten met de flop (als dat gaat met zo'n vituele machiene, bedenk ik nu...).

En daarna heb je een Windows zonder die vermalijde Web integratie, is nog VEEL sneller ook. En stukken veiliger.

Een paar dingetjes doen het dan niet meer: HTMLHelp (who needs it), Wordpad (die vervang je gewoon door de Win95 versie, hoef je niet voor in DOS te zijn).
Koen_92
    unknown unknown

Bericht door Koen_92 »

adri schreef: Ben in het verleden al eens met VMWare Player in de weer geweest, maar daar kun je Windows niet op draaien (ja, dat schijnt wel te gaan, maar niet eenvoudig en 't is bovendien ook nog eens niet helemaal legaal, dacht ik).
http://www.easyvmx.com/easyvmx.shtml
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Hé bedankt!
Dat gaan we eens nader bestuderen.
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Leuke -recente- artikels over Slackware: Slackware 12: The anti-'buntu en Slackware, the Un-Buntu. :)
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef:Leuke -recente- artikels over Slackware: Slackware 12: The anti-'buntu en Slackware, the Un-Buntu. :)
Wat quotes van die links:

Link 1:
In Conclusion...

If you want an easy-to-use Linux distribution that doesn't make you work too hard, Slackware might not be for you. On the other hand, if you want a distro that's quick to set up, and know how to configure it by hand (or aren't afraid of learning to), you might fall in love with Slackware. It's definitely an interesting way to learn how to use Linux. And it's definitely a way to get a stable server up and running in very little time.
Link 2:
Once again, Slackware is supposed to be complicated and hard to manage, but this experience proved to be different
And it was easier than ever. Easier than in Ubuntu, Debian, even Puppy
Bedankt, Adri :)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Nog een mooie die ik zojuist las: http://lxer.com/module/newswire/view/93393/ :)
Afbeelding
e4ea
    unknown unknown

Bericht door e4ea »

goed artikel Adri ;)

Jan
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Prima leesvoer, Adri :)

Geen heen en weer gescheld, maar argumenten!
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Adri, hier interessante reacties op de link die je hierboven postte :)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

:D
Leuk Manuel!
Weet je wat?
Ik ga die link op het Slack-forum van LinuxQuestions.org zetten.
Eens kijken wat daar voor reacties op komen. :wink:
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

adri schreef::D
Leuk Manuel!
Weet je wat?
Ik ga die link op het Slack-forum van LinuxQuestions.org zetten.
Een goed idee! :wink:
adri schreef:Eens kijken wat daar voor reacties op komen. :wink:
Ben ook benieuwd... Ik ga die site toch maar eens dagelijks volgen, het kwam er nooit van, al zo veel dat ik dagelijks lees.

Maar ik vind http://forum.nedlinux.nl/ niet echt bevredigend meer. Zo was er laatst een topic over Slackware, en Slack werd helemaal een beetje belachelijk gemaakt, zo'n topic bloed dan verder dood, en de topic poster reageert dan verder ook niet meer...

Zelden is daar iets zinnigs over Slackware te lezen, het laatste Slacckware-gerelateerde bericht daar is van 03 Aug 2007...
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

En vandaag kreeg ik een leuk berichtje op die topic (die ik op LQ.org) gestart was van de maker van het artikel: http://www.linuxquestions.org/questions/#post2917671 :oops:

Ook leuk is dat ik vanavond op mijn P3 een nieuwe kernel gecompileerd heb. En ja, hij doet het nog ook:

Code: Selecteer alles

uname -a
Linux Slackware 2.6.22.9-smp #1 SMP PREEMPT Tue Oct 9 00:16:09 CEST 2007 i686 Pentium III (Coppermine) GenuineIntel GNU/Linux
:lol:

Met dank aan Alien Bob.
Hoe vaker je dat doet, hoe meer je er uit durft te gooien, waardoor je kernel toch echt wel wat vlotter wordt.
Afbeelding
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Gefeliciteerd met je nieuwe kernel, Adri! :D
adri schreef:En vandaag kreeg ik een leuk berichtje op die topic (die ik op LQ.org) gestart was van de maker van het artikel: http://www.linuxquestions.org/questions/#post2917671 :oops:
Grappig, ik las dat net voordat ik hier inlogde 8)
Plaats reactie