Hoe maak je een nieuw profiel aan in Firefox?
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik vermoed dat jouw Windows nog geen bestandsnaam-extensies laat zien (en dat je daarom enkel firefox ziet staan). Ga daarom in Windows Verkenner (Deze Computer) naar het menu Extra > Mapopties. Kies voor het tabblad Weergave en vink daar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit.Zennekik schreef:Pff khem dus die eerste stappen gevolg maar ik vind nergens firefox.exe
Ofwel gwn firefox ofwel firefox.exe.moz-backup
Nu moet je wel een Firefox.exe kunnen zien.
Ook kun je op zoek gaan naar een bestand dat het Firefox-icoontje heeft. Het bestand met het icoontje is doorgaans het uitvoerbare bestand. Als je daar met de rechtermuisknop op klikt dan kun je ook een snelkoppeling maken.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Oke bedankt het is geluktnirwana schreef:Ik vermoed dat jouw Windows nog geen bestandsnaam-extensies laat zien (en dat je daarom enkel firefox ziet staan). Ga daarom in Windows Verkenner (Deze Computer) naar het menu Extra > Mapopties. Kies voor het tabblad Weergave en vink daar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit.Zennekik schreef:Pff khem dus die eerste stappen gevolg maar ik vind nergens firefox.exe
Ofwel gwn firefox ofwel firefox.exe.moz-backup
Nu moet je wel een Firefox.exe kunnen zien.
Ook kun je op zoek gaan naar een bestand dat het Firefox-icoontje heeft. Het bestand met het icoontje is doorgaans het uitvoerbare bestand. Als je daar met de rechtermuisknop op klikt dan kun je ook een snelkoppeling maken.
- Ronald-Jan
Zeker moet die erbij, anders start je gewoon Firefox op in plaats van de profielmanagerMoet die "-p" der bij of niet ???
Administrateur Steun Firefox
- Ronald-Jan
Heb je de profile manager kunnen openen dan? Ik heb het vermoeden dat je alleen maar Firefox opstart. Zorg dat Firefox niet in het taakbeheer staat (firefox.exe) en dubbelklik dan op je aangepast snelkoppeling. De profile manager start alleen als Firefox gesloten is.
Administrateur Steun Firefox
Ofwel keek ik erover, maar ik zag het niet staan. Hoe kan MFF in 2 talen geïnstalleerd worden? De talen zijn Iers en Nederlands. Ik probeerde via profielen instellen maar wanneer ik dan Nederlands selecteer, start het Iers op. Ze moeten dus los van elkaar kunnen werken. Mozilla Firefox NL en Mozilla Firefox GA in Program Files biedt ook geen oplossing. Hoe kan ik dit wél oplossen?
- Sipster
- Contacteer:
ik neem aan dat je dus de ierse en nederlandse versie op je computer hebt staan....
heb je beide taalpakketten in één firefox installatie
of heb je 2 firefox installaties, de nederlandse en de ierse ?
in het eerste geval kun je met de extensie Quick Locale Switcher
https://addons.mozilla.org/firefox/1333/
snel schakelen tussen de talen (een herstart van FF blijft wel nodig)
in het tweede geval moet je ze allebeide een eigen profiel geven... en zul je de ene in het iers en de andere in het NL hebben
als je beide firefox installaties tgelijkertijd wilt laten draaien, dan moet je dit topic eens lezen:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =bat#57622
heb je beide taalpakketten in één firefox installatie
of heb je 2 firefox installaties, de nederlandse en de ierse ?
in het eerste geval kun je met de extensie Quick Locale Switcher
https://addons.mozilla.org/firefox/1333/
snel schakelen tussen de talen (een herstart van FF blijft wel nodig)
in het tweede geval moet je ze allebeide een eigen profiel geven... en zul je de ene in het iers en de andere in het NL hebben
als je beide firefox installaties tgelijkertijd wilt laten draaien, dan moet je dit topic eens lezen:
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =bat#57622
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
-
Ik weet het, ik ben een oude discusie aan het wakker maken, maar dat moet maar even omdat de wiki er naar linkt (Waarom linkt de wiki dan ook naar een forum pagina? Dat werkt als een topic nieuw is, maar na een half jaar niet meer).
De profiel manager opstarten is ZO simpel:
1. Sluit Firefox af als deze is opgestart.
2. Ga naar 'Start' --> 'Uitvoeren...', typ "Firefox -p" en klik op 'OK'.
Profielbeheerder wordt gestart.
Vervolgens verder gaan bij stap 7 van die eerste post, de andere 6 heb je zojuist verkort uitgevoerd.
De profiel manager opstarten is ZO simpel:
1. Sluit Firefox af als deze is opgestart.
2. Ga naar 'Start' --> 'Uitvoeren...', typ "Firefox -p" en klik op 'OK'.
Profielbeheerder wordt gestart.
Vervolgens verder gaan bij stap 7 van die eerste post, de andere 6 heb je zojuist verkort uitgevoerd.
- Mad Maks
- Contacteer:
het leuke van een wiki is dat iedereen verbeteringen aan de pagina's kan makenDorus schreef:Ik weet het, ik ben een oude discusie aan het wakker maken, maar dat moet maar even omdat de wiki er naar linkt (Waarom linkt de wiki dan ook naar een forum pagina? Dat werkt als een topic nieuw is, maar na een half jaar niet meer).
Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
http://www.mozilla-nl.org
- vulture
- Contacteer:
Het minder leuke ervan is dat het "veel" te weinig gebeurdMad Maks schreef:het leuke van een wiki is dat iedereen verbeteringen aan de pagina's kan makenDorus schreef:Ik weet het, ik ben een oude discusie aan het wakker maken, maar dat moet maar even omdat de wiki er naar linkt (Waarom linkt de wiki dan ook naar een forum pagina? Dat werkt als een topic nieuw is, maar na een half jaar niet meer).
- Bertus2
hello ik weet niet of dit te maken heeft met proviel ofzo maar al mijn pc is opgestart verschijnt er een scherm dat mij verteld dat ff niet goed werd afgesloten ik krijg dan de keus sessie herstellen of een nieuwe sessie starten.
Wat is hier nu de bedoeling mee ik sluit altijd af via bestand en klik dan op sluiten.
Wat is hier nu de bedoeling mee ik sluit altijd af via bestand en klik dan op sluiten.
Vriendelijk dank, tot de volgende
xp home ed
xp home ed
- adri
- Moderator
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Misschien heb je hier iets aan:Bertus2 schreef:hello ik weet niet of dit te maken heeft met proviel ofzo maar al mijn pc is opgestart verschijnt er een scherm dat mij verteld dat ff niet goed werd afgesloten ik krijg dan de keus sessie herstellen of een nieuwe sessie starten.
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8815
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8840
www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=8651
Als dit alles niet lukt, dan kun je altijd nog via about:config de instelling browser.sessionstore.resume_from_crash op false zetten. Dan zal Firefox je die vraag niet meer stellen als deze denkt dat de vorige keer jouw browser is gecrasht.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn