Hoi mensen,
Ik gebruik thunderbird v.1.5.op windows xp
Nu heb ik laatst windows xp en ook thunderbirdopnieuw geinstalleerd.
Voordat ik dit deed heb ik mijn thunderbird data map(of directorie) gekopieeerd. dus de ../profiles dir met alle subdirs en bestanden.
Nu lukt het me niet om die data te importeren.
Ik heb zo'n mboximport/export tool geinstaleerd (dus na de herinstalatie van thunderbird) en hiermee lukt het mij ook niet.
Ik heb al een nieuwe acount aangemaakt en ontvang en verzend daar mee mijn nieuwe email. Toch zou ik ook graag mijn oude email hierin willen hebben.
Wat zou ik nu nog kunnen doen?
Thunderbird mail importeren
-
Thunderbird mail importeren
Laatst gewijzigd door sqounk op 14 mei 2007, 7:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- adri
- Moderator
Als je de volledige map Mail (je e-mails) en het bestand abook.mab (je adresboek) uit die back-up kopieert en in je nieuwe profiel plakt (terwijl TB afgesloten is!), dan zou het in orde moeten zijn.
Je e-mails in het nieuwe profiel worden dan wel overschreven, dus zorg dat je de belangrijkste even doorstuurt naar je GMail-adres of zo, zodat je ze later weer binnen kunt halen.
Overigens wordt dit onderwerp bij deze verplaatst naar het Thunderbird-forum.
Je e-mails in het nieuwe profiel worden dan wel overschreven, dus zorg dat je de belangrijkste even doorstuurt naar je GMail-adres of zo, zodat je ze later weer binnen kunt halen.
-
Dank jeadri schreef:Als je de volledige map Mail (je e-mails) en het bestand abook.mab (je adresboek) uit die back-up kopieert en in je nieuwe profiel plakt (terwijl TB afgesloten is!), dan zou het in orde moeten zijn.
.
Is een nieuw profiel hetzelfde als een nieuw account?
-
Ik heb al wat email in mijn nieuwe account/profiel.sqounk schreef:adri schreef:Als je de volledige map Mail (je e-mails) en het bestand abook.mab (je adresboek) uit die back-up kopieert en in je nieuwe profiel plakt (terwijl TB afgesloten is!), dan zou het in orde moeten zijn.
en dan die oude email met een backuptool opslaan en dan met de huidige/corecte profiel importeren
Wat omslachtig zeg... Is dit in versie 3 verbeterd?
hoe dan ook bedankt
- adri
- Moderator
-
-
Re: backup
lijkt me wel handig jaFransK schreef:Voor dit soort zaken is het programmaatje "mozbackup" ontwikkeld.
Alles exporteren en na de nieuwe installatie weer importeren. Misschien moet dat bij versie 3 standaard ingebouwd worden in thunderbird.
bedankt voor de mozbackup tip