![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Bij de laatste zijn de updates makkelijk. Bij de eerste zit je te zwoegen. Eerst moet het programma officieel verwijderd worden. Kan dat niet geautomatiseerd worden in de nieuwe versies. Daar heb je toch computers voor? Dan blijkt dat het profiel voor de nieuwe versie anders is ingericht dan voor de oude. Ik heb één avond zitten zoegen om mijn e-mail en adresboek te redden bij de overgang van Thunderbird-NL 7.3 naar Thunderbird 8.0, en voervolgens liep weer alles mis met het nederlandstaalpakket. Weer een nacht zwoegen. Plotseling blijkt dat heel mijn "Brievenbus" geplaatst is in "Local Folders" en mijn eigen account niet op het scherm verschijnt.
Gelukkkig heb ik alles weer, maar wat een ellende!
Dus:
Maak net als bij Outlook Express een optie om e-mail en adresboek te importeren uit een archiefmap. Dan kunnen wij met een gerust hart alle instellingen vernieuwen, kan ook de inrichting van een profiel vernieuwd worden zonder de ellende van het verlies van gegevens.
Het is belachelijk dat er wel geïmporteerd kan worden uit vreemde programma's enniet uit een archiefmap van Thunderbird zelf!
Overigens de complimenten voor het snelle ter beschikking stellen van het Nederlandse taalpakket.
Erik Jan.