Ik gebruik OpenOffice 2.1 van Sun Microsystems (www.openoffice.org) en ben er achter gekomen dat ik geen MSWord bestanden van het office 2007 pakket kan openen met deze versie.
Die worden namelijk nog niet ondersteund.
Is hiervoor ergens een update of patch te verkrijgen. (Veel mensen gebruiken namelijk MSOffice waardoor ik nu bijna gedwongen wordt ook voor Microsoft te kiezen.)
OpenOffice
- Crépieux
-
Bovendien is het nogal van belang om die update uit te voeren omdat er in versies van vòòr 2.2.0 kwetsbaarheden zijn ontdekt!
http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1567
http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1567
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Office 2007 gebruikt echt een nieuw bestandsformaat (wel XML, maar niet de XML van de 2003-versie). Dat formaat heet OpenXML en Microsoft wil hier ook een open standaard van maken.
Novell heeft aangekondigd dat ze OpenXML-ondersteuning voor OpenOffice.org gaan bieden.
Novell heeft hiervoor ook al een programma beschikbaar gesteld:
de OpenOffice. OpenXML Translator
Installatie-instructies
Volgens Novell werkt die alleen met de Novell-editie van OpenOffice.org. Volgens een opmerking bij Fileforum heb je hiervoor OpenOffice.org 2.2 nodig. Die versie is er volgens mij nog niet in het Nederlands.
Novell heeft aangekondigd dat ze OpenXML-ondersteuning voor OpenOffice.org gaan bieden.
Novell heeft hiervoor ook al een programma beschikbaar gesteld:
de OpenOffice. OpenXML Translator
Installatie-instructies
Volgens Novell werkt die alleen met de Novell-editie van OpenOffice.org. Volgens een opmerking bij Fileforum heb je hiervoor OpenOffice.org 2.2 nodig. Die versie is er volgens mij nog niet in het Nederlands.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-