adri schreef:Zo te zien moet je je firewall/router nog configureren om gnutella toegang te verschaffen.
Zelf draai ik Gtk-Gnutella op Slackware en herinner me dat ik in Guarddog (firewall) Gnutella even toegang moest geven.
Misschien heb je iets aan de Gtk-Gnutella
FAQ.
En
hier staat een NL handleiding .
hoi adri
dat dacht ik de firewall.was..of ik het goed had???
Maar jij zei dat ook de firewalle was..dus moet het goed zijn....
maar hoe krijg ik die eraf???
Ik weet niet eens welke firrewall ik op ubuntu (edgy) heb. en hoe ik dat kan uitschakelen.
uitleg op: gnunet.org
Hoe configureer ik mijn firewall ?*
GNUnet gebruikt standaard de poorten 2086 en 1080.* Configureer je firewall zodat deze pakketten accepteert naar de poorten 2086 en 1080 (TCP en UDP) voor de machine waarop de GNUnet deamon gnunetd draait.* Als je firewall een NAT-box is, stuur dan de pakketten door naar de poorten 2086 en 1080 van je GNUnet machine en wijzig het configuratiebestand gnunetd.conf (secties NETWORK, LOAD, UDP, TCP en NAT) om het externe IP-adres van de NAT te gebruiken.* Poort 2087 wordt gebruikt voor verbindingen tussen gnunetd en de client gereedschappen, zoals gnunet-gtk, gnunet-search, etc.* Er is geen noodzaak om poort 2087 te openen voor de rest van het Internet.*
Poort 2086 wordt door het eigen overdrachtsprotocol van GNUnet gebruikt, in HTTP verpakte GNUnet pakketten ("HTTP transport") worden standaard door poort 1080 gestuurd.* Het HTTP transport is niet noodzakelijk vereist en het is mogelijk dit uit te schakelen in het GNUnet configuratiebestand.* Dit uitzetten op systemen met een firewall is belangrijk, omdat de beschikbare en geactiveerde transportroutes geadverteerd worden naar andere gebruikers en geactiveerde, maar gebroken transportroutes resulteren in een verminderde bereikbaarheid.*
moet ik iets hier in veranderen?
ik snap er niks van......ik weet niet waar ik die porten kan vinden..en dan weet ik niet welk nrs ik moet gebruiken...want ik weet niet wat voor firewall ik heb....(en ik hen niet eens en firewall geinstaleerd) en google firewall Linux of ubuntu of Gtkgnutella werkt ook niet..
krijf wel hits....maar niet wat ik moet hebben