Ubuntu vraagjes audio, netwerk
-
- Contacteer:
- Sipster
- Contacteer:
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Voor het schrijven naar NTFS in Ubuntu: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- Shadowrave
Was van de week op mijn oude pc bezig omdat laptop nu weg is en zag dat mijn internetverbinding het nu wel doet Heeft een tijdje moeten rijpen zullen we maar zeggen
De bootloader laad nu altijd ubuntu als eerste maar kan ik het ook veranderen dat hij standaard met xp opstart?
Het audiolevel is nu ook goed maar met die mp3 heeft hij nog steeds problemen, zal later die foutmelding nog even posten omdat ik mijn wachtwoord van dit forum was vergeten op de ubuntu instal
De bootloader laad nu altijd ubuntu als eerste maar kan ik het ook veranderen dat hij standaard met xp opstart?
Het audiolevel is nu ook goed maar met die mp3 heeft hij nog steeds problemen, zal later die foutmelding nog even posten omdat ik mijn wachtwoord van dit forum was vergeten op de ubuntu instal
-
- Contacteer:
Open een terminal geef het commando:
sudo gedit /boot/grub/menu.lst
Ergens bovenaan zie je een regel
Dat nummer slaat op de onderstaande title die standaard gestart moet worden, te beginnen vanaf nul. Dus als Windows de vijfde title is, vervang je de 0 door een 4.
Ergens bovenaan zie je een regel
Code: Selecteer alles
default 0
-
Mijn advies zou zijn je externe schijf te formatteren onder EXT2.
Hierdoor kan elke Linux en/of BSD distro/operatingsystem ermee overweg.
Onder Windows is een perfecte driver beschikbaar (zie link een paar posts naar boven) die zelfs met plug & play functionaliteit je EXT drive werkend maakt onder Windows.
Gebruik geen EXT3 aangezien de windows driver hiermee niet perfect overweg kan.
EXT2 is voor dit soort toepassingen in principe prima geschikt en super stabiel gebleken.
Jan
Hierdoor kan elke Linux en/of BSD distro/operatingsystem ermee overweg.
Onder Windows is een perfecte driver beschikbaar (zie link een paar posts naar boven) die zelfs met plug & play functionaliteit je EXT drive werkend maakt onder Windows.
Gebruik geen EXT3 aangezien de windows driver hiermee niet perfect overweg kan.
EXT2 is voor dit soort toepassingen in principe prima geschikt en super stabiel gebleken.
Jan
-
- Contacteer:
- Shadowrave
Hmm bij mij moest ik 6 of 7 invullen, rare is dat ik twee keer ubuntu en twee keer recovery in het boot menu heb staan en dan memtest nog.rebil schreef:Open een terminal geef het commando:
Ergens bovenaan zie je een regelDat nummer slaat op de onderstaande title die standaard gestart moet worden, te beginnen vanaf nul. Dus als Windows de vijfde title is, vervang je de 0 door een 4.Code: Selecteer alles
default 0
- rappie pappie
Daar staan gewoon twee verschillende kernels als het goed is!.De oude houd ubuntu altijd in de grub lijst voor als je problemen hebt met de nieuwe kernel,en kun je de oude nog opstarten.Shadowrave schreef: Hmm bij mij moest ik 6 of 7 invullen, rare is dat ik twee keer ubuntu en twee keer recovery in het boot menu heb staan en dan memtest nog.
Wil je het verwijderen schrijf je de kernel nummers op de oudste moet je dan verwijderen uit synaptic.
MAAR LET OP! ter veiligheid.
Controleer dan wel of de nieuwste versie geinstalleerd staat.Want kloten met je kernel verwijderen is niet iets voor beginners het kan zorgen dat ubuntu niet meer opstart of gewoon naar de klote is.
Als je ziet dat de oudste niet meer geinstalleerd staat in synaptic kun je de regels van de oudste kernel uit je /boot/grub/menu.lst verwijderen met gedit.
- Shadowrave
- rappie pappie
- Sipster
- Contacteer:
ondertussen kan ubuntu standaard naar ntfs schrijven (en natuurlijk ook lezenrebil schreef:Ik denk wel dat naar NTFS schrijven tegenwoordig wel redelijk veilig is (ik beloof niks!). Om toegang te krijgen tot die partities zal je waarschijnlijk iets moeten veranderen in /etc/fstab.
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox