Ubuntu vraagjes audio, netwerk
- Shadowrave
Ubuntu vraagjes audio, netwerk
Ik heb ubuntu op mijn pc geinstalleerd en nu zit ik met een paar vragen/probleempjes:
Mijn audio niveau is zo laag dat ik amper mijn muziek hoor die ik op zet, heb al in een paar instellingen volume op max gezet maar dit hielp niks. Moet ook nog even kijken naar codecs want mp3 zit er niet standaard bij zie ik
Sommige delen van ubuntu zijn in het nederlands maar de rest ook weer niet
Ik wou het internet aan de gang krijgen en bij network settings gekeken maar snap niet hoe ik mijn @home aansluiting aan de gang moet krijgen hiermee
Is nog allemaal nieuw voor me linux dus even wat veel uitzoeken maar dat had ik al gelezen
Mijn audio niveau is zo laag dat ik amper mijn muziek hoor die ik op zet, heb al in een paar instellingen volume op max gezet maar dit hielp niks. Moet ook nog even kijken naar codecs want mp3 zit er niet standaard bij zie ik
Ik wou het internet aan de gang krijgen en bij network settings gekeken maar snap niet hoe ik mijn @home aansluiting aan de gang moet krijgen hiermee
Is nog allemaal nieuw voor me linux dus even wat veel uitzoeken maar dat had ik al gelezen
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Ubuntu vraagjes audio, netwerk
@Home is een speciaal geval, want daarbij moet je in een DHCP-config-bestandje opgeven dat ook de hostname (de computernaam die je tijdens de @Home-installatie ook moest opgeven) meegegeven moet worden.Shadowrave schreef:Ik wou het internet aan de gang krijgen en bij network settings gekeken maar snap niet hoe ik mijn @home aansluiting aan de gang moet krijgen hiermee
Zie http://www.troublesathome.nl/index.php? ... age=debian voor specifieke instructies. Ik zal even voor je kijken in welk bestand je specifiek die hostname moet vermelden.
/me restarts PC and boots Ubuntu...
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Daar ben ik weer (maar ditmaal in Ubuntu en via @Home).
Ik heb in het bestand /etc/dhcp3/dhclient.conf het volgende staan:cc123456-b is dan uiteraard jouw hostname die je van @Home hebt gekregen.
Daarna moet @Home Internet gewoon als een (Ethernet-)netwerkkaart werken. Bij het opstarten wordt er verbinding gemaakt met je netwerkkaart en daarna heb je daarmee gewoon internet-toegang.
Ik heb in het bestand /etc/dhcp3/dhclient.conf het volgende staan:
Code: Selecteer alles
send host-name "cc123456-b";
Daarna moet @Home Internet gewoon als een (Ethernet-)netwerkkaart werken. Bij het opstarten wordt er verbinding gemaakt met je netwerkkaart en daarna heb je daarmee gewoon internet-toegang.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- Sipster
- Contacteer:
ik ben ook net begonnen met ubuntu vorige week, dus ik herken een aantal dingen welShadowrave schreef:Ik heb ubuntu op mijn pc geinstalleerd en nu zit ik met een paar vragen/probleempjes:
ubuntuguide is your friend
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy
codecs:
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy ... dia_Codecs
alleen het realplayer formaat heb ik nog niet aan de gang gekregen
wat taal betreft is het meeste toch wel in het nederladns, maar je moet eens even kijken bij systeem, beheer, taalondersteuning, en daar nedelands nog een keer opnieuw instellen, dan zal hij waarschijnlijk zeggen dat er nog meer langauagepacks beschikbaar zijn en heb je plotseling veel meer in het nederlands
succes
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
- adri
- Moderator
Typ in een terminal eens alsamixer en knutsel wat met de instellingen. Moet lukken hoor.Shadowrave schreef: Mijn audio niveau is zo laag dat ik amper mijn muziek hoor die ik op zet, heb al in een paar instellingen volume op max gezet maar dit hielp niks. Moet ook nog even kijken naar codecs want mp3 zit er niet standaard bij zie ik
Voor mp3 heb je geen codecs nodig, die speelt iedere speler af. Als je toch codecs wilt installeren (wat toch wel erg handig is), dan is de bovengenoemde link van Sipster een uitkomst.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Nu dacht ik altijd dat MP3 geen royalty-vrij formaat is, dus zou ik inderdaad verwachten dat een Linux-systeem dat niet zondermeer afspeelt. Maar blijkbaar heb jij andere ervaringen of kwam het wel met jouw distributie mee.adri schreef:Voor mp3 heb je geen codecs nodig, die speelt iedere speler af.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- Sipster
- Contacteer:
- adri
- Moderator
Ik kan me niet herinneren dat ik voor mp3's ooit iets heb moeten installeren. Heb nu even Knoppix opgestart en daar speelt XMMS probleemloos mp3's van mijn HD af. Ik geloof niet dat codecs mee geinstalleerd zijn bij Knoppix.
Even testen: nee, bij de minste geringste website met mediacontent krijg ik de melding dat additional plug-ins vereist zijn.
@Sipster: heb je de MPlayer plug-in wel geinstalleerd?
Even testen: nee, bij de minste geringste website met mediacontent krijg ik de melding dat additional plug-ins vereist zijn.
@Sipster: heb je de MPlayer plug-in wel geinstalleerd?
- vulture
- Contacteer:
hier nog even alle codes op een rijtje kan je gewoon in een keer in je terminal zetten Zit ook Mp3 bij
sudo apt-get -y install libdvdread3 mplayer mozilla-mplayer gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-base libxine-main1 libxine-extracodecs ffmpeg sox vorbis-tools mpg123 k3b libk3b2-mp3 okle k9copy beagle wine monkey-bubble planetpenguin-racer supertux gtk-gnutella ttb f-spot rhythmbox-applet exfalso tvtime streamtuner xmms flashplugin-nonfree j2re1.4
BTW ADRi gefeliciteerd je zit al weer ruim boven de 4000 e post
sudo apt-get -y install libdvdread3 mplayer mozilla-mplayer gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse gstreamer0.10-plugins-good gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-base libxine-main1 libxine-extracodecs ffmpeg sox vorbis-tools mpg123 k3b libk3b2-mp3 okle k9copy beagle wine monkey-bubble planetpenguin-racer supertux gtk-gnutella ttb f-spot rhythmbox-applet exfalso tvtime streamtuner xmms flashplugin-nonfree j2re1.4
-
- Contacteer:
MP3 is inderdaad geen royalty-vrij formaat, maar blijkbaar wordt er een oogje dichtgeknepen voor Vrije software. Maar het blijft een nogal grijs gebied, zeker voor het encoderen.nirwana schreef:Nu dacht ik altijd dat MP3 geen royalty-vrij formaat is, dus zou ik inderdaad verwachten dat een Linux-systeem dat niet zondermeer afspeelt.
- Sipster
- Contacteer:
ook van mij natuurlijk de hartlijke felicitaties!vulture schreef:hier nog even alle codes op een rijtje kan je gewoon in een keer in je terminal zetten Zit ook Mp3 bij
ik heb al een aantal vanbovenstaande dingen geinstalleerd, moet ik dat eerst weer weghalen, of kanhet geen kwaad die dingen over wlkaar heen te installeren (wat is trouwens je bron vulture?)
Wees meester en vormgever van jezelf
- adri
- Moderator
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
off topic
Ik zie net dat ik zojuist mijn 6000e bericht heb geplaatstvulture schreef:BTW ADRi gefeliciteerd je zit al weer ruim boven de 4000 e post
Dus dan is dit nummer 6001.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- Sipster
- Contacteer: