vulture schreef:Overigens is het wel raar Windows Media Centre draait zonder problemen, het installeren van Linux mytv kost zoveel uren van de user.
Misschien werkt het sneller bij Microsoft, maar om onduidelijke redenen kan het ook opeens
niet meer werken.
Daarnaast is er ook een verschil in prijs: MythTV kost je niets en Media Centre heeft toch wel een prijskaartje. Het kost misschien langer om het aan de praat te krijgen, maar als je dat eenmaal hebt dan weet je ook hoe dat werkt. Daarom richten beiden producten zich eigenlijk op 2 verschillende doelgroepen. Uiteindelijk willen die beide groepen hetzelfde met hun PC doen, maar beide groepen bewandelen een andere weg om daar te komen.
Vergelijk het met dat de ene persoon naar het reisbureau gaat om daar een complete all-inclusive vakantie te regelen en een ander gooit zijn koffers in de auto en rijdt net zolang in een bepaalde richting totdat hij/zij een geschikte kampeerplaats/hotel heeft gevonden. Beide groepen kunnen uiteindelijk aan de Mediterrannee terecht komen, maar beiden komen ze daar op hun eigen manier en in hun eigen tempo. Het eindresultaat kan toch hetzelfde zijn, maar ieder beleeft dat op zijn/haar eigen manier. Het is net wat je prettig vindt.
vulture schreef:Windows heb ik pas 1 keer toe hoeven reinstallen Ubuntu is al aan zinj 5 e reinstaal toe. Ondanks dat het veiliger is. Is het dus een minderwaardiger product. Of niet??
Mijn ervaring is juist anders. M'n Windows XP heeft op dat punt een belabberd trackrecord. Die moet ik te vaak opnieuw installeren. Probeer ik een stuurprogramma voor m'n geluidskaart te installeren, crasht XP daarop en weigert daarna fatsoenlijk op te starten. Dan maar een herinstallatie.
Onlangs haalde ik per ongeluk de stroom eraf toen de PC nog aan stond. Dan verwacht ik dat bij het opnieuw opstarten er hooguit een diskscan wordt uitgevoerd om te zien of alles nog goed is, maar Windows toonde mij zolang een zwart scherm dat ik uiteindelijk vond dat een herinstallatie (lees: repair) sneller zou gaan dan te wachten of het Windows nog zou believen om mij met een werkend systeem te verrassen.