adri schreef:Realiseer je wel dat WXP in VMWare dezelfde veiligheidsrisico's en andere ongemakken heeft als een 'gewone' WXP-installatie.
Voor windows ja.
De virtuele harde schijf van windows 20 gb staat gewoon in mijn home map alles wat in een virtuele omgeving draait, is afgeschermd.dus er zitten geen "voor of nadelen" aan voor ubuntu qua veiligheid.
bij mijn bestands systeem kan hij niet komen.Dus als windows begint te hikken gaat hij gewoon in de prullenbak.
Het is gewoon een volledige legale installatie windows xp home sp2 met virusscanner en firewall en alle benodigde updates.
(Dat kunnen sommige mensen niet zeggen.)
En dat onder linux.
Ben wel twee uur bezig geweest met veiligheids updates binnenhalen onder windows.
Maar adri ik besef goed wat je bedoelt.
Ik weet waarvoor ik ooit naar linux ben overgestapt.
En dat niet alleen.
Het is ook wel leuk als mensen bij je thuis komen kijken.
Daar draait Linux ubuntu met xgl/beryl en tergelijke tijd windows op een desktop.
Dat is voor de echt die hard windows gebruiker niet te behap stukken.Ook niet diegene die nu vista draaien die begrijpen er geen zak van
Je kent dat wel die machteloze blik in hun ogen.
Dan zitten ze je net aan te kijken of linux van een andere planeet komt.
leuk om mensen te chockeren.
Zo ziet het er dan uit.
En hieronder draait ubuntu "Edgy Eft"Met Xgl/Beryl en VMWareplayer Windows xp tergelijkertijd en je kunt zowel ubuntu als windows gebruiken.
De mogelijkheden zijn ongekend met linux.
Ik begin iedere dag meer te beseffen hoe krachtig linux is.
Vooral als je linux begint te begrijpen.
En weet wat er onder de motorkap zit.
Maarja.
Het rottige is gewoon dat je niet onder windows uit komt.(Hoe jammer dat ook is)
In verband met school en mijn zoon dus vond ik VMWareplayer een goede oplossing.
En om weer te gaan dualbooten met windows heeft geen zin.
Mijn computerkast zit vol met hardeschijven en ik heb geen ruimte meer.(Niet voor windows in ieder geval)
O ja ik heb ook een baantje gekregen in het weekend bij de plaatselijke computer boer.Linux installeren.Voor mensen die er naar vragen en de vraag is op dit moment erg hoog.En dat komt door windows vista.Ik zou er bijna mijn fulltime baan van kunnen maken.
Groeten rappie pappie.