Voordelen van OpenOffice?
- Poisoned
Voordelen van OpenOffice?
Ik zit er over na te denken om OpenOffice te installeren. Ik gebruik nu MS Office XP. Alleen mijn vraag is nu wat zijn nu echt "de voordelen" van OpenOffice ten opzichte van MS Office? (Afgezien van dat het gratis is).
~ Poisoned
- vulture
- Contacteer:
Is persoonlijk hoor maar ik vind de look en feel beter in elkar zitten van OOO. Je vind wat makkelijker wat je nodig hebt. Voor een simpel spreadsheetje of briefje zal je niet veel verschil merken. Grootste verschil is dat de macro taal anders en niet uitwisselbaar is. Dus als je macro's in Micro-office hebt zal je ze opnieuw moeten maken in OOO. Ik zou het eens proberen. En de belangrijkste reden is natuurlijk dat het een stuk veiliger is
- Poisoned
Wat is macro?:PGrootste verschil is dat de macro taal anders en niet uitwisselbaar is. Dus als je macro's in Micro-office hebt zal je ze opnieuw moeten maken in OOO.
Btw; OpenOffice heeft toch een eigen formaat maar kan ook bijv. .doc/.xls/.ppt lezen en opslaan als?
En is OOO misschien niet iets te groot voor me comp.?
Win98SE.
192 MB RAM.
350 Mhz
Intel Pentium II
Ik heb nu al dat Word erg traag laad. Of zal OOO sneller zijn?
~ Poisoned
- vulture
- Contacteer:
als je een macro maakt neem je bepaalde handelingen op in een reccorder (bestandje). Dat kan je dan via een knop of op een andere manier laten uitvoeren. Denk bv aan veel terugkerende werkzaamheden. Dan hoef je dat niet iedere keer zelf te doen maar dan wordt het met een druk op de knop uitgevoerd. Is Erg gemakkelijk
Beide programma's werken overigens met een ander beestand formaat in MO is dat bv voor word .doc in OOO is dat voor writer .odt . Maar je kan in OOO ok .doc briefjes bewerken en ook zo opslaan. Dus het is wel uitwisselbaar met bv kenissen of het bedrijf waar je werkt.
Beide programma's werken overigens met een ander beestand formaat in MO is dat bv voor word .doc in OOO is dat voor writer .odt . Maar je kan in OOO ok .doc briefjes bewerken en ook zo opslaan. Dus het is wel uitwisselbaar met bv kenissen of het bedrijf waar je werkt.
- adri
- Moderator
Lezen wel, opslaan niet.Poisoned schreef: Btw; OpenOffice heeft toch een eigen formaat maar kan ook bijv. .doc/.xls/.ppt lezen en opslaan als?
Daar is wel wat aan te doen hoor, als je wilt uitwisselen met MS Office gebruikers kun je het bestand opslaan als .rtf (voor tekstbestanden), of, wat voor andersoortige bestanden eigenlijk zeker zo slim is, als .PDF.
Ehhhmmm, ik vrees dat het voor die pc wat aan de zware kant is. OOo is een behoorlijk zwaar programma.Poisoned schreef: En is OOO misschien niet iets te groot voor me comp.?
Win98SE.
192 MB RAM.
350 Mhz
Intel Pentium II
Ik heb nu al dat Word erg traag laad. Of zal OOO sneller zijn?
- Poisoned
- adri
- Moderator
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Als je nog even wacht dan is .docx ook een open formaat: "and the General Assembly of Ecma International will vote on this proposal during their meeting December 7-8, 2006."adri schreef:Toch even preken: ik zou dat niet doen, .doc is geen open formaat en als er een alternatief is (en dat is er), dan geniet een open formaat mijn voorkeur.
Overigens, .rtf is door MS Office prima te lezen.
http://www.ecma-international.org/news/ ... _draft.htm
Oh jee, ik lijk hier wel een Microsoft-fan. Echter vermeld ik dit puur om een beetje een evenwichtige discussie te krijgen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu