Linux voor beginners :)

Iedereen kan hier terecht met vragen over allerhande open source software die niet in de andere fora past.
rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

adri schreef: Gebruiken jullie toevallig AdBlock?
Zou er mee te maken kunnen hebben.
Gebruik geen AdBlock. :)
Afbeelding
jack2go
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door jack2go »

Rappie pappie schreef:Dan moet je deze addon is installeren in firefox voor het bekijken van websites.Een echte aanrader. :wink:

Daar krijg je geen spijt van.Dat weet ik zeker. :D :wink:

Géén ruzie met je vrouw. :lol: :wink:

En het is arbotechnisch verantwoord tegen een klikvinger. :P :lol:

https://addons.mozilla.org/firefox/2207/
supertip, werkt als een speer hier
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

jack2go schreef:
Rappie pappie schreef:Dan moet je deze addon is installeren in firefox voor het bekijken van websites.Een echte aanrader. :wink:

Daar krijg je geen spijt van.Dat weet ik zeker. :D :wink:

Géén ruzie met je vrouw. :lol: :wink:

En het is arbotechnisch verantwoord tegen een klikvinger. :P :lol:

https://addons.mozilla.org/firefox/2207/
supertip, werkt als een speer hier
Is zeker handig. Als je op dit forum op quote gaat staan opent zich gelijk een antwoord venster zonder dat ik op nieuw antwoord hoef te drukken. Me is very happy :D Wat ook opvalt bv op de website van Talpa. Dat de pagina veeeeeel sneller laadt. Ben benieuwd of de webtellers deze manier van bezoeken ook meenemen in de statistieken?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

Rappie pappie schreef:
adri schreef: Gebruiken jullie toevallig AdBlock?
Gebruik geen AdBlock. :)
Ik zou eerder zeggen: gebruik geen Flash plugin. Anders zit je met zowel reclame als Flash (en dikwijls een combinatie van beide), da's dubbel irritant. En als het echt moet, gebruik je gewoon het Vrije Gnash. 8)
rappie pappie
    unknown unknown

rebil schreef: Ik zou eerder zeggen: gebruik geen Flash plugin. Anders zit je met zowel reclame als Flash (en dikwijls een combinatie van beide), da's dubbel irritant.
Zo iritant vind ik het niet.En Ik stoor mij daar niet aan. :wink:

AdBlock ook geen optie.Die is pas iritant.Snap niet dat iemand zo'n extentie gebruikt.Gooit meer roet in het eten dan voor iemand goed is..Pagina's laden slecht en hakkerig met deze extentie.En loopt af en toe te flippen met Noscript. :?
rebil schreef:En als het echt moet, gebruik je gewoon het Vrije Gnash. 8)
Ook géén optie.Die is nog minder als de beta van flash.Gnash zal het naar mijn mening ook niet ver schoppen. :)

Btw Ik heb niks tegen flash. :wink:
Afbeelding
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik gebruik FlashBlock, misschien dat dat scheelt.
Dan krijg je alleen de Flash te zien die je wilt (dus al die stomvervelende reclames niet).

Gnash is nog niet echt praktijkrijp, maar als dat vebeterd (en dat gaat gebeuren), dan zal ik het zeker gaan gebruiken.

Overigens, wat vinden jullie hier van?
Afbeelding
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

Rappie pappie schreef:
rebil schreef: Ik zou eerder zeggen: gebruik geen Flash plugin. Anders zit je met zowel reclame als Flash (en dikwijls een combinatie van beide), da's dubbel irritant.
Zo iritant vind ik het niet.En Ik stoor mij daar niet aan. :wink:

AdBlock ook geen optie.Die is pas iritant.Snap niet dat iemand zo'n extentie gebruikt.Gooit meer roet in het eten dan voor iemand goed is..Pagina's laden slecht en hakkerig met deze extentie.En loopt af en toe te flippen met Noscript. :?
rebil schreef:En als het echt moet, gebruik je gewoon het Vrije Gnash. 8)
Ook géén optie.Die is nog minder als de beta van flash.Gnash zal het naar mijn mening ook niet ver schoppen. :)

Btw Ik heb niks tegen flash. :wink:
hmm ik vind adblock echt super! gebruik alleen geen filter set, maar heb mijn eigen gemaakt, gewoon alles wat ik irritatn vond geblokt voor de sites waar ik vaak kom... en een paar notoire ad servers geblokt... verder geen enkel probleem met noscript en adblock
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

In de vorige FF versie had ik AdBlock geïnstalleerd en in versie FF 2 niet, ik heb nog geen redenen gevonden hem opnieuw te installeren :?:
rappie pappie
    unknown unknown

:?:
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 1 december 2006, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.
rappie pappie
    unknown unknown

Frederik schreef:In de vorige FF versie had ik AdBlock geïnstalleerd en in versie FF 2 niet, ik heb nog geen redenen gevonden hem opnieuw te installeren :?:
Ik ook niet.Want ik gebruik het niet.Ik heb nooit last van reclames. :)
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

Laatst gewijzigd door rappie pappie op 1 december 2006, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
common sense
    unknown unknown

microschoften

Bericht door common sense »

De microschoften! Ik ga ze de volle laag geven over de milieuvervuiling die ze met Vista genereren! (to be continued)
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Rappie pappie schreef:
Rappie pappie schreef:
En wat ik voor de rest over die mensen denk laat ik mij niet uit.Dan wordt ik hier weer aangevlogen. :wink:
Met andere woorden, op korte termijn zal Microsoft waarschijnlijk alle Linux-gebruikers aanklagen die niet de SuSE-distro gebruiken wegens het illegaal gebruiken van zijn intellectuele eigendom.

Ballmer zegt dat Microsoft open staat voor deals met andere Linux-distributeurs, zodat ook zijn de garantie kunnen kopen dat hun gebruikers niet aangeklaagd worden door de softwaregigant.
Dat vraag ik me dus af.
Ik denk dat het gewoon FUD is, bedoeld om klanten af te schrikken. Op de Amerikaanse zakelijke markt is Red Hat behoorlijk in opkomst en Red Hat is een concurrent van Novell. Maar dan veel groter. Ik vermoed -maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht- dat MS op deze manier Red Hat een hak probeert te zetten, door een deal te maken met het veel kleinere (en dus ongevaarlijkere) Novell.
Red Hat heeft allang aangekondigd geen deals te sluiten met MS, dus dat aanbod van MS is feitelijk alleen voor het oog van het kerkvolk.
Tot zover mijn speculatie. :)
Rappie pappie schreef:
En dan zijn er nog mensen die aan mijn vragen wat de redenen zijn dat ik linux gebruik. :idea:
En het bovenstaande is er maar één van de vele. :x

ik wil nooit meer terug naar een systeem waar het beperken van je vrijheid belangrijker is dan de vrijheid zelf.
Weinig aan toe te voegen. ;)
Afbeelding
rappie pappie
    unknown unknown

Laatst gewijzigd door rappie pappie op 1 december 2006, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Manuel
    unknown unknown

Bericht door Manuel »

Rappie pappie schreef:@manuel. :D

Het viel mij ook al op sinds ik firefox 2.0 gebruik sinds 2 weken.Dat hij vaker crasht op de beta van flash.

In firefox 1.5.0.7 had ik er geen last van. :?
In FF 1.5.0.7 had ik Flash zelden aanstaan, dus ik kan niet zeggen of ie bij mij daar minder vaak crashte.
Rappie pappie schreef:
Manuel schreef:Gelukkig is er de extensie Plugin Manager v0.1.4.2
Bedankt voor de tip. :wink:
Graag gedaan! Ik vind dat een essentiele extensie voor diegenen die controle willen hebben over wanneer plugins aan staan, of uit staan.
adri schreef:Crashes zijn mij nog niet opgevallen.
Gebruiken jullie toevallig AdBlock?
Nee, maar wel Adblock Plus. En ik blokkeer alleen bagger. En als Flash dus zou crashen omdat het geen bagger kan downloaden, dan neig ik er eigenlijk toe om Flash niet meer te gebruiken...

Ik krijg vanochtend een link naar een flashbestand toegestuurd, en Flash sprong daartussen met de volgende melding, zie afbeelding:

Afbeelding

En dat is dan wel weer mooi van Flash :-)
adri schreef:@Manuel:
Voor grotere bestanden gebruik ik liever de stand-alone downloadmanager KGet.
Hoef je FF ook niet open te laten staan.
Ik heb KGet welgeteld 1 x gebruikt, maar ik vond het niks. Weet niet meer precies wat ik er niet goed aan vond, maar nog wel dat ik essentiele opties mistte, en dat ik het niet interssant vond om het ooit nog te gebruiken.

Geef mij dan maar gewoon wget, dat heeft tenminste alle opties die je je maar kunt wensen (en het zit standaard in elke Linux distributie, voor zover ik weet).
Plaats reactie