Vervelend... En alleen maar nog maar een beta driver die het probleem oplostcommon sense schreef:Voor de hardleerse (NVidia) binary driver liefhebbers, lees dit eens![]()
http://kerneltrap.org/node/7228
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Vervelend... En alleen maar nog maar een beta driver die het probleem oplostcommon sense schreef:Voor de hardleerse (NVidia) binary driver liefhebbers, lees dit eens![]()
http://kerneltrap.org/node/7228
Code: Selecteer alles
Option "RenderAccel" "false"
kijk dan hier eens http://www.3dpro.nl/p2nl/p6nlverschil2d3d.htm daar kun je hetverschil in 2d en 3d zien.Manuel schreef:Ik heb dat 3D gebeuren op de pc dus nooit zo begrepen.
Verschil zie ik zeker, maar ik hoef daar dus niet “RenderAccel” voor AAN te hebben staan, merk ik, of 'rendert' het dan gewoon nog beter?vulture schreef:kijk dan hier eens http://www.3dpro.nl/p2nl/p6nlverschil2d3d.htm daar kun je hetverschil in 2d en 3d zien.Manuel schreef:Ik heb dat 3D gebeuren op de pc dus nooit zo begrepen.
Output is meestal slechts sneller/vlotter, dus de framerate van 3D spellen zal hoger uitvallen. Vaak wordt er ook nog een afweging gemaakt tussen mooie details (zware systeem beslasting) of een lichtere belasting met minder details in beeld.Manuel schreef:Verschil zie ik zeker, maar ik hoef daar dus niet “RenderAccel” voor AAN te hebben staan, merk ik, of 'rendert' het dan gewoon nog beter?
Deze pagina is te simpeltjes. Je hebt echt een vol scherm met echt heftige 3D graphics nodig. Meer iets voor gamers (counter-strikers) of 3D vormgevers.Manuel schreef:Het is mij wazig: ik heb “RenderAccel” uit staan, en krijg op die pagina een 3D voorbeeld te zien. Ik heb “RenderAccel” AAN gezet, en zie op die pagina geen verschil...
.Jongens toch, de fout is al jaren bekend en is alleen gevaarlijk als je X remote session gebruikt. Een workaround is het disablen van RenderAccel:
Option "RenderAccel" "False". De fout is inmiddels opgelost in de nieuwe driver.
Nu wordt m'n verwarring nog groterZ_God schreef:RenderAccel heeft met het renderen van bepaalde fonts te maken dacht ik, in ieder geval niet met 3D dingen.
En dat wordt niet echt bevestigd, maar ook niet echt ontkracht.Most Linux distros are pre-configured to not listen on a TCP socket for remote X session requests. Furthermore, most distros that ship with services enabled by default have them bound to the localhost interface, making remote access to them impossible.
Therefor, this vuln is primarily local. We should be concerned about this and upgrade immediately to the beta driver which fixes this buffer-overlay/privilege-escalation. But this vuln is being over hyped, trying to make it into that sshd vuln that came out around 2002
Link in browser invoeren vanzelfsprekend geheel op eigen risico!Here is nice special link the authors of the advisory have shown a few people who say this "this vuln is primarily local".
http://nvidia.com/content/license/locat ... location=a;//
Z_God schreef:RenderAccel heeft met het renderen van bepaalde fonts te maken dacht ik, in ieder geval niet met 3D dingen.
ywManuel schreef:Okee, bedankt common sense.
kloptManuel schreef: Maar heb ik het goed begrepen dat wanneer ik helemaal geen 3D spellen speel, dat ik er dan dus niks van merk?
Nou dat hangt ervanaf ofdat je echt door dit probleem wordt getroffen.Manuel schreef: M.a.w. op m'n simpel Desktop pc-tje hoef ik me dus helemaal geen zorgen te maken en kan “RenderAccel” gewoon weer aan gezet worden???
Als ik die source lees dan begrijp daar wel wat van, maar veel meer begrijp ik niet, want ik progammeer niet inderdaad.common sense schreef:Alhoewel je zegt niet echt een programmeur zegt te zijn, probeer toch maar eens dit programma (gcc nv_exploit.c -o nv_exploit, en kijk in de source voor meer aanwijzingen) om mee te testen (op eigen risico!) http://download2.rapid7.com/r7-0025/nv_exploit.c