OpenOffice.org 2.0.4 is uit
- Sipster
- Contacteer:
OpenOffice.org 2.0.4 is uit
OpenOffice.org 2.0.4 is uit,
weet iemand of ik eerst 2.0.3 moet deinstalleren voordat ik de nieuwe versie installeer (de updatefuncite zegt namelijk dat er geen updates zijn)
weet iemand of ik eerst 2.0.3 moet deinstalleren voordat ik de nieuwe versie installeer (de updatefuncite zegt namelijk dat er geen updates zijn)
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
- vulture
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- manus
Onstabiel
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vindt de nieuwe 2.0 versie van OpenOffice.org zo onstabiel als het maar kan zijn. Constant loopt hij vast, bij de meest simpele dingen als het maken van kolommen. Ik weet niet of jullie weten wat hier aan gedaan kan worden want ik overweeg om terug te gaan op de 1.5 versie.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Onstabiel
Op welk besturingssysteem gebruik je OpenOffice.org 2.0 ? Windows ? Linux ? Mac OS X ?manus schreef:Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vindt de nieuwe 2.0 versie van OpenOffice.org zo onstabiel als het maar kan zijn. Constant loopt hij vast, bij de meest simpele dingen als het maken van kolommen. Ik weet niet of jullie weten wat hier aan gedaan kan worden want ik overweeg om terug te gaan op de 1.5 versie.
Mijn ervaring is dat de 2.0-versie wel lekker werkt en deze is bij mij nog nooit gecrasht. Heb je als eens getracht om de huidige versie te verwijderen (inclusief je gebruikersprofiel) en de 2.0.4-versie opnieuw te installeren ? Een dergelijke schone installatie wil nog wel eens helpen bij bepaalde software.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- manus
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Als je Windows gebruikt dan vind je je profiel onder de Documents and Settings-map. Daar zie je je gebruikersnaam staan en daaronder staat een map met de naam Application Data. Daaronder staat waarschijnlijk een map met de naam OpenOffice.org2. Als je die hernoemt, dan zal bij een volgende keer OpenOffice.org opstarten deze map opnieuw worden aangemaakt (en gevuld met standaard-instellingen).manus schreef:Gebruikersprofiel heb ik niet verwijderd, maar zou dit veel uit maken? Ik zou overigens ook niet weten hoe dit zou moeten...
Mocht dat het probleem ook niet oplossen, dan kun je altijd nog de nieuw aangemaakte map verwijderen die hernoemde map weer naar de originele naam hernoemen.
Als je OpenOffice.org verwijdert, zorg je er dan ook voor dat de hele installatiemap verwijderd wordt ? Anders kan het namelijk dat daarin bepaalde dingen die je extra hebt geinstalleerd (en die mogelijk voor instabiliteit zorgen) gewoon blijven staan en de volgende keer weer voor problemen kunnen zorgen. Daarom is het aan te raden om ervoor te zorgen dat deze map na de-installatie ook echt weg is (kun je ook weer hernoemen) of dat je OpenOffice.org eens in een andere map installeert zodat je zeker bent dat je een schone installatie hebt.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- lama
- Contacteer:
Ook bij mij werkt OpenOffic.org 2.0.4. prima (onder windhoos xp), zonder crashes of vastlopers. Ik ben juist overgestapt op de writer van OOo omdat die zo stabiel is t.o.v. bijvoorbeeld MS-Word!
De crashes die je ervaart zijn dus niet inherent aan OOo 2.0 maar aan een conflict of een fout in de installatie denk ik.
De crashes die je ervaart zijn dus niet inherent aan OOo 2.0 maar aan een conflict of een fout in de installatie denk ik.
If the world didn't suck, we'd fall off.....
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Bij mijn staan de instellingen onder de map Documents and Settings en dan in Application Data\OpenOffice.org2\user (uiteraard onder mijn eigen gebruikersnaam). Het lijkt me toch sterk dat jij geen profiel van OOo hebt. Of zou dat misschien juist de oorzaak van de problemen kunnen zijn ?manus schreef:Ik heb het nu al zoveel keer geprobeerd, maar OpenOffice.org blijft vastlopen, ook de 1.1.5 versie nu (heb ik ook even geïnstalleerd, maar was ook zo onstabiel). Waar zou dit aan kunnen liggen? Kon bij Application Data overigens niks verwijderen, want er stond niks (nadat ik eerst bij software heel OpenOffice.org had verwijderd). Ik gebruik overigens inderdaad XP.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn