Hoi allen,
Nu heb ik de nederlands talige versie van Th b 0.7.3 geinstalleerd ben ik de module voor de Ned talige spell controle kwijt. Hoe kom ik daar weer aan? Ik heb wel eng /am controle module.
Vast bedankt
Luckytrebor
Nederlandse spellingcontrole in Thb 0.7.3 Nederlans talig
-
- Ron ter Burg
- Contacteer:
-
Er is ook een spellingscontrole voor Firefox: Spellbound, maar mijn ervaring is dat hij alleen maar heel grove spelfouten eruit haalt, die je meestal ook wel had kunnen vinden als je je tekst aandachtig had overgelezen. Erg vaak ziet hij verkeerd gespelde woorden die volgens mijn woordenboek goed zijn. Andere fouten laat hij gewoon staan; als je hebt getikt "you" en je bedoelde "your", dan merkt hij dat niet op, evenals dubbele woorden en niet-lopende zinnen. Het is nog maar erg weinig gebeurd dat hij me duidde op een echte spelfout zoals bijvoorbeeld "awfull". Waar ik natuurlijk erg dankbaar voor ben
- ByteWarrior
- Contacteer:
Daarvoor heb je een grammatica-controle nodig, geen spelcontrole. Het enige dat een spelcontrole doet is de woorden vergelijken met een bestaande woordenlijst...Ria schreef:Andere fouten laat hij gewoon staan; als je hebt getikt "you" en je bedoelde "your", dan merkt hij dat niet op, evenals dubbele woorden en niet-lopende zinnen.
-
Lijkt me erg moeilijk om in een (gratis) miniprogramma te implementeren... Wel natuurlijk opvallende schoonheidsfouten zoals eenzelfde woord twee keer achtereen geschreven of een minder voorkomend woord meer dan één keer per alinea gebruikt.
Als ik getikt heb "the the" en ik bedoelde "in the" zou ik hierop geduid kunnen worden.
En ook een zin als: "ik heb dit gewoon zo gedaan en een andere keer zou ik het gewoon anders doen" zou dan voorkomen kunnen worden (afgezien van de inhoud).
Als ik getikt heb "the the" en ik bedoelde "in the" zou ik hierop geduid kunnen worden.
En ook een zin als: "ik heb dit gewoon zo gedaan en een andere keer zou ik het gewoon anders doen" zou dan voorkomen kunnen worden (afgezien van de inhoud).
-
- Mad Maks
- Contacteer:
helaas werkt die link (nog) niet. Vor een nederlandse spellings contole moet je een extensie downloaden van http://dictionaries.mozdev.org . en die installeren.Ron ter Burg schreef:Je kan gewoon een nieuw bericht op stellen en vervolgens daarover een spellingcontrole laten uitvoeren.
In het spellingcontrolescherm staat links onderin de taal (in jouw geval engels) en ook een optie "download more". Via deze link kan je de Nederlanse spellingcontrole downloaden.
Gr,
Ron
groet
MM
Mozilla Rep
http://www.mozilla-nl.org
http://www.mozilla-nl.org