Foto's in NVU website...

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Monique VAN WINGEN schreef:
Frederik schreef:Waar komen toch die enorme lege blokken wit ruimte vandaan als ik in de bron van de pagina kijk ?
T'ja, heb het bekeken ( Voor het eerst ) er zitten inderdaad GROTE blokken wit tussen... Is dit op te lossen ?
Zoja, zeg maar hoe.
Groeten,
Monique
Aan het einde van een stukje tekst gaan staan en dan de del toets indrukken dan verdwijnen de lege regels, tot aan de volgende tekst enz...

ik weet niet of het misschien makkelijker kan?
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Monique VAN WINGEN »

vulture schreef:
Monique VAN WINGEN schreef:
Frederik schreef:Waar komen toch die enorme lege blokken wit ruimte vandaan als ik in de bron van de pagina kijk ?
T'ja, heb het bekeken ( Voor het eerst ) er zitten inderdaad GROTE blokken wit tussen... Is dit op te lossen ?
Zoja, zeg maar hoe.
Groeten,
Monique
Aan het einde van een stukje tekst gaan staan en dan de del toets indrukken dan verdwijnen de lege regels, tot aan de volgende tekst enz...

ik weet niet of het misschien makkelijker kan?
Denk het niet, op de code van NVU zie ik geen lege ruimtes, alleen op het Internet, zoals U zag.
Los dit wel op.
Bedankt hoor,
Monique
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Probeer het eens met
- extra
- HTML opschonen

voor de zekerheid eerst even opslaan onder een andere naam als het verkeerd gaat heb je altijd nog dit extra bestand
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

vulture schreef:Probeer het eens met
- extra
- HTML opschonen

voor de zekerheid eerst even opslaan onder een andere naam als het verkeerd gaat heb je altijd nog dit extra bestand
Ok, we proberen het, doch nu afsluiten, het wordt stilaan laat.
Het atelier sluit z'n deur.
Ik laat wel weten als het lukt.
Tot mails,
Monique
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Ik denk dat het een buggie is, hoewel ik het niet zie in mijn eigen websites, zie ik het wel regelmatig bij andere websites die met Nvu gemaakt worden.
Html opschonen zal dit euvel inderdaad verhelpen, maar waarom het ontstaat :?:
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

Frederik schreef:Ik denk dat het een buggie is, hoewel ik het niet zie in mijn eigen websites, zie ik het wel regelmatig bij andere websites die met Nvu gemaakt worden.
Html opschonen zal dit euvel inderdaad verhelpen, maar waarom het ontstaat :?:
Ja, dit is voor mij nieuw hoor, toen ik nog micro & co draaide maakte ik de website voor onze Kunstvereniging met SiteGenWiz van Enersoft...
Nu dat ik Linux draai, en gelukkig maar doe ik dit met NVU.
Doch Html opschonen is voor mij latijn en zou om de drommel niet weten hoe dit moet.
( Den Artiest ) i.o. van ons Monique
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Volgens mij helpt "HTML-code opschonen" hier ook niet. Alles ziet er goed uit in de broncode als je het in Nvu laadt, vervolgens publiceer je de pagina op het Internet en als je de broncode van de pagina daar bekijkt dan zie je opeens teveel witte regels ertussen staan. Dus dan worden die er tijdens het publiceren door Nvu in geplaatst ofzoiets.

De oplossing zou dan zijn om niet met Nvu te publiceren, maar om dat met een echt FTP-programma te doen.

http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=51 beschrijft het probleem en geeft ook een voorlopige oplossing: zet in de Opties van Nvu de optie "Originele bronopmaak behouden" uit, oftewel schakel over naar "HTML-broncode opnieuw opmaken".

Overigens heb ik daar ook mee getest en bij mij maakt dat geen verschil.

www.xs4all.nl/~fjpol/tuin/ heeft er op de een of andere manier geen last van. Of zou hij niet via Nvu de pagina's publiceren ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

nirwana schreef:Volgens mij helpt "HTML-code opschonen" hier ook niet. Alles ziet er goed uit in de broncode als je het in Nvu laadt, vervolgens publiceer je de pagina op het Internet en als je de broncode van de pagina daar bekijkt dan zie je opeens teveel witte regels ertussen staan. Dus dan worden die er tijdens het publiceren door Nvu in geplaatst ofzoiets.

De oplossing zou dan zijn om niet met Nvu te publiceren, maar om dat met een echt FTP-programma te doen.

http://forum.nvudev.org/viewtopic.php?t=51 beschrijft het probleem en geeft ook een voorlopige oplossing: zet in de Opties van Nvu de optie "Originele bronopmaak behouden" uit, oftewel schakel over naar "HTML-broncode opnieuw opmaken".

Overigens heb ik daar ook mee getest en bij mij maakt dat geen verschil.
- Ik heb deze Site met een Ftp opgeladen, Namelijk Gftp, zit in mijn toepassingen. Kan nog even proberen, doch ik weet niet hoe die witte vlakken er in komen. Als ik de site moet bijwerken met fotos komt misschien alles goed, ga er maar niets aan verpruttsen en lekker tekenen.
Tot nog eens !
Art-Freddy
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Monique VAN WINGEN schreef:- Ik heb deze Site met een Ftp opgeladen, Namelijk Gftp, zit in mijn toepassingen.
Dan blijkt het probleem nog dieper te zitten: in het opslaan van HTML-bestanden door Nvu, ongeacht of dat lokaal of op een server wordt opgeslagen.

Update: de Handcoder-extensie en Tidy kunnen je wel helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

nirwana schreef:
Monique VAN WINGEN schreef:- Ik heb deze Site met een Ftp opgeladen, Namelijk Gftp, zit in mijn toepassingen.
Dan blijkt het probleem nog dieper te zitten: in het opslaan van HTML-bestanden door Nvu, ongeacht of dat lokaal of op een server wordt opgeslagen.

Update: de Handcoder-extensie en Tidy kunnen je wel helpen.
Ok, even proberen met Tydi
Bedankt
Art-Freddy
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

Open wiite vlakken in code...

OK, mensen, ik heb nu zopas alles gecleaned, met,
NVU... Dan tools en markup Cleaner.
Deze heeft héél wat rommel gewist. Ik heb alles opgeslagen en terug met de Ftp opgeladen. WAT zie ik, nog grote gaten.javascript:emoticon(':cry:')
Gelukkig ziet men dit niet als men de site aanklikt, en, het is gelukkig maar een info sitje. Heb gedaan wat ik kon.javascript:emoticon(':oops:')
Ook Tidy gedownload en geprobeerd.
Groeten met grote witte spaties, javascript:emoticon(':wink:')
Art- freddy
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik neem aan dat je alleen Tidy hebt geprobeerd en niet de Handcoder-extensie in Nvu ? De HandCoder-extensie is juist gemaakt om vanuit Nvu op de achtergrond Tidy aan te roepen. Deze doet dit standaard met de volgende parameters: --keep-time yes --indent yes --wrap 120

Dus als je Tidy handmatig aan zou roepen, dan lijken dat me handige parameters. Zo biedt Tidy nog veel meer andere parameters, maar dat is een studie op zich ;-)
Met vriendelijke groet,

Martijn
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

nirwana schreef:Ik neem aan dat je alleen Tidy hebt geprobeerd en niet de Handcoder-extensie in Nvu ? De HandCoder-extensie is juist gemaakt om vanuit Nvu op de achtergrond Tidy aan te roepen. Deze doet dit standaard met de volgende parameters: --keep-time yes --indent yes --wrap 120

Dus als je Tidy handmatig aan zou roepen, dan lijken dat me handige parameters. Zo biedt Tidy nog veel meer andere parameters, maar dat is een studie op zich ;-)
We zullen oons best doen. Van zodra Freddy kan zal hij dit wel fixen, doch nu eerst 4 pentekeningen van Gent afkrijgen. Dit houd hem wel even bezig hoor !
Alvast bedankt voor alle hulp
Monique
Monique VAN WINGEN
    unknown unknown
Contacteer:

Even Uw mening...

Gisteren heb ik voor de eerste maal mijn website adres ingetikt vanop mijn windows pc op bureau.
Wat ik daar vind is raar. Ook het Ubuntu Forum en dit Forum.
Met onze vragen en antwoorden, dit zou toch niet mogen. Hoe kan dit en is daar iets aan te doen, want dit zijn toch persoonlijke gegevens nietwaar. Ik vraag dit aan jullie omdat ook dit forum en dit onderwerp erop voorkomen.
GRAAG even uw reacties AUB.
Vriendelijke groeten,
Monique
vulture
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Hoi Monique. Je bent niet helemaal duidelijk met je vraag kan je het misschien iets beter/duidelijker uitleggen? :D
Gesloten