Voor het eerst heb ik vandaag een complete homepage gemaakt met NVU en dat beviel me prima! Tot nu toe gebruikte ik hiervoor commerciele software maar NVU is wel zo makkelijk. Maar één ding lukte me niet: een dikke ('gevulde') horizontale lijn te maken. Ik moet natuurlijk iets doen bij de Geavanceerde eigenschappen - maar wat? Mijn huidige dikke lijnen bestaan uit dunne omtreklijntjes die van binnen wit zijn
Dank voor de hulp,.
Nico
Massieve horizontale lijn
-
Massieve horizontale lijn
Nico Koolsbergen
- Frederik
- Moderator
Een lijn kun je in de bron van de pagina gemakkelijk veranderen. Klik op het tabblad 'invoegen' en kies daar voor 'horizontale lijn'.
als je dat gedaan hebt kijk je in de bron van de pagina en dan zie je dit staan:
<hr size="2" width="100%">
Dit betekent een lijn van twee punten dik en voor 100 % over de pagina.
Als je dat wilt veranderen, experimenteer hier maar eens mee, dan maak je bijvoorbeeld van 2 een 3 en van 100% maak je 75%.
Wil je de lijn een kleur geven dan maak je er bijvoorbeeld dit van:
< hr color= “#d19930” width=” 50%” height= “ 1 “
als je dat gedaan hebt kijk je in de bron van de pagina en dan zie je dit staan:
<hr size="2" width="100%">
Dit betekent een lijn van twee punten dik en voor 100 % over de pagina.
Als je dat wilt veranderen, experimenteer hier maar eens mee, dan maak je bijvoorbeeld van 2 een 3 en van 100% maak je 75%.
Wil je de lijn een kleur geven dan maak je er bijvoorbeeld dit van:
< hr color= “#d19930” width=” 50%” height= “ 1 “
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Volgens mij heb je dan nog altijd geen massieve lijn. Via CSS krijg je dat wel, zoals hier beschreven.Frederik schreef:<hr color= "#d19930" width="50%" height= " 1">
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Met massief bedoelde ik een dikke (bv 10 pt) lijn in één kleur. Maar wat NVU steeds maakt, is alleen de (haardunne) omtrek van zo'n lijn. Om te kijken hoe de instellingen daarvoor zouden moeten zijn, laadde ik een in AceHTMLPro gemaakte pagina met zo'n lijn in NVU. Alles wordt keurig weergegeven. Controleer ik de eigenschappen van die lijn dan zie ik precies hetzelfde als bij de 'contour-lijnen' van NVU. Als ik dan OK klik verandert de massieve lijn naar zo'n contour!
Nu kom ik er wel uit, want ik heb nog niet naar de HTML-code gekeken en met hulp van AceHTMLPro vind ik wel hoe ik die moet aanpassen. Alleen, ik had verwacht dat een gewone horizontale lijn wel als optie in NVU's WYSIWYG-interface zou zitten. Voor het overige: een excellent programma!
Groet,
Nico
Nu kom ik er wel uit, want ik heb nog niet naar de HTML-code gekeken en met hulp van AceHTMLPro vind ik wel hoe ik die moet aanpassen. Alleen, ik had verwacht dat een gewone horizontale lijn wel als optie in NVU's WYSIWYG-interface zou zitten. Voor het overige: een excellent programma!
Groet,
Nico
Nico Koolsbergen
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Die massieve lijn kun je dus middels CSS-codes bereiken. CSS-codes kun je wel invoeren via Nvu's interface (los van de broncode-weergave), maar het komt er toch wel op neer dat je weet waar je mee bezig bent.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-