Extensie installeren lukt niet

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Charlene
    unknown unknown

Extensie installeren lukt niet

Bericht door Charlene »

Extensies kan ik niet installeren. Ik krijg steeds te zien dat het programma dat het XPI-bestand gebruikt niet bekend is en of ik het op wil sporen via het web dan wel in de lijst selecteren.
Wie weet raad??

FF: 8.0 NL
Ria
    unknown unknown

Bericht door Ria »

Je moet de extensie installeren in de browser zelf. Dus eerst Firefox openen (dubbelklikken op firefox.exe) en met je rechtermuisknop het XPI-bestandje de browser inslepen.
De browser herkent het bestand wel.
Charlene
    unknown unknown

Bericht door Charlene »

Thanks Ria :)

Het installeren is nu gelukt, maar ik krijg de extensie niet aan de praat.

Wilde deze extensie gebruiken, maar dat lukt dus helaas niet.
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Charlene schreef:Het installeren is nu gelukt, maar ik krijg de extensie niet aan de praat.
Misschien is het wel geïnstalleerd, maar merk je dit gewoon niet. Kijk eens in de Extensions Managers (Tools > Extensions). Staat de extensie "All-in-one-gestures" erbij (waarschijnlijk onderaan)?

Als ze er bij staat, klik er dan rechts op en kies voor 'options' op de extensie verder in te stellen...
Charlene
    unknown unknown

Bericht door Charlene »

Hij staat inderdaad bij de extenties. Heb op options geklikt, alles staat aangevinkt dus hij zou het toch moeten doen.
Rechter muisknop, scrollknop, links doen niets anders dan normaal. Als test geprobeerd of ik een waarschuwing te zien krijg als ik een scherm afsluit met meerdere tabs erin, maar er komt geen waarschuwing en die is toch echt aangevinkt. :?
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Is de extensie ingeschakeld (als het lichtgrijs weergegeven wordt, is het uitgeschakeld). Rechtsklikken op de Extensie > Enable.

Als het al ingeschakeld was, schakel de extensie dan eens uit, FFx herstarten en dan terug inschakelen. Soms werkt dat ook.

Of heb je misschien een andere extensie geïnstalleerd die niet goed samenwerkt met "All-in-one-gestures"?
Charlene
    unknown unknown

Bericht door Charlene »

ByteWarrior schreef:Als het al ingeschakeld was, schakel de extensie dan eens uit, FFx herstarten en dan terug inschakelen. Soms werkt dat ook.
Dit geprobeerd, en nu doet hij het wel :D Super! Vriendelijk bedankt voor de hulp :D
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Charlene schreef:Dit geprobeerd, en nu doet hij het wel :D Super! Vriendelijk bedankt voor de hulp :D
Geen probleem. Ik ben blij dat het nu wel werkt! :-)
Plaats reactie