Toekomst N|vu

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Kerr
    unknown unknown

Toekomst N|vu

Bericht door Kerr »

Mogen we nog iets nieuws verwachte van de N|vu, of is het project dood en begraven?
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Er zit wel degelijk schot in de zaak, getuige dit voorpagina-artikel.
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Maar is dan het project NVU dood? en wordt dit opgevangen door fork Kompozer? Of gaat de ontwikkeling van NVU ook nog door?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JAF schreef:Maar is dan het project NVU dood? en wordt dit opgevangen door fork Kompozer? Of gaat de ontwikkeling van NVU ook nog door?
Ik denk dat Kompozer tijdelijk is. De wijzigingen die in Nvu zijn aangebracht moeten terug worden geintegreerd in Mozilla Composer. Daarna kan de ontwikkeling van Composer ook verder. Uiteraard kan er op basis van de verbeterde Composer-code dan ook weer een nieuwe Nvu-versie uitgebracht worden indien Daniel/Linspire dat wenst. Dan profiteren zowel Mozilla als Linspire van deze samenwerking.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
JAF
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door JAF »

Op zich leuk dat beide bedrijven profiteren van de ontwikkeling, maar het lijkt me op deze manier niet de meest optimale vorm voor een OSS project.. Als je ontwikkeling geremd wordt door belanghebbenden...
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

JAF schreef:Op zich leuk dat beide bedrijven profiteren van de ontwikkeling, maar het lijkt me op deze manier niet de meest optimale vorm voor een OSS project.
Dat klopt, maar het is nu wel zoals de vork in de steel zit. Aan de ene kant is er door Linspire een hoop toegevoegd aan wat er oorspronkelijk in Composer zat, maar nu duurt het lang om die mogelijkheden weer terug te brengen in Composer. Ik weet niet of er in de tussentijd ook nog mensen aan de Composer zelf hebben ontwikkeld. Mogelijk dat daarvan nog wijzigingen samengevoegd moeten worden ofzoiets.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Inmiddels is Daniel Glazman ook op de hoogte van het bestaan van Kompozer: http://glazman.org/weblog/dotclear/inde ... 4-kompozer
En hij "is not amused"...

Het blijkt dat hij de Nvu-forums niet leest en daardoor pas later ervan op de hoogte heeft gesteld. Ik heb hem daarom aangeraden om die forums maar eens wel te gaan lezen (of in elk geval een moderator te hebben die hem van belangrijke zaken op de hoogte houdt).
Daarnaast heb ik aangegeven dat het niet netjes is om iemand die zijn nek uitsteekt voor Nvu direct neer te sabelen.
En dat het misschien minder netjes is dat de auteur van KompoZer hem daarvan niet op de hoogte heeft gesteld. Maar aan de andere kant: het aankondigen op het Nvu-forum zou toch voldoende moeten zijn ?

Maar laten we op zijn minst hopen dat uit deze discussie voor Nvu iets goeds gaat komen...
Met vriendelijke groet,

Martijn
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Wat een flauwe en kinderachtige reactie van Daniel. Het is inderdaad duidelijk dat hij zelden tot nooit op het officiele Nvu forum komt, want al meer dan anderhalf doemt regelmatig de vraag op waarom er verder niets aan de ontwikkeling van Nvu wordt gedaan. Al in het voorjaar van dit jaar :shock: heb ik hem via het forum vlak achter elkaar twee maal een pb gestuurd met wat vragen over hoe het nu precies zit met die ontwikkelijk of dat het project inderdaad dood is gelopen. Meneer heeft nooit de moeite genomen om daar op te antwoorden. :evil:

Dat iemand anders er energie in gaat steken en tijdelijk een alternatieve Nvu verder gaat ontwikkelen om het programma te verbeteren, met weliswaar met een andere naam, zou eerder bemoedigd kunnen worden dan lopen klagen dat je niet geinformeerd bent en dat het allemaal schande is wat er achter je rug om gebeurd. 8)
Plaats reactie