Na lange tijd Frontpage en iets kortere tijd Dreamweaver te hebben gebruikt kom ik als beginner toch aardig uit de voeten met NVU al zeg ik het zelf. Dat komt misschien door de taal en duidelijkheid van het programma. Maar een ding heb ik nog niet kunnen vinden.
Wanneer ik b.v. op mijn index pagina verschillende links heb gemaakt naar andere pagina's, dan wil ik eingelijk door op de desbetreffende pagina link zo naar de gelinkte pagina kunnen springen om ook deze te kunnen editeren.
In Frontpage kon dat door de CTRL toets ingedrukt te houden en de gelinkte pagina werd in het editor venster geladen.
Is dit ook mogelijk met NVU ????
Hoe volg ik een hyperlink in NVU ??
-
-
Ja dat is bekend. Het gaat mij er niet om om te kijken of de links goed werken maar om zonder het file overzicht menu te gebruiken direct naar de gelinkte pagina te gaan.
Als je nu je index pagina aan het editeren bent en je hebt daar b.v. een link op staan naar een pagina die (overdreven) 6 directory's diep ergens staat dan zou je in het linker file menu eerst 6 keer een dir. moeten openen alvorens je de gelinkte pagina in je editor kan laden.
Wanner je dus in op je index pagina de link zou kunnen aanklikken zou hij dus de pagina moetenkunnen laden. Om vervolgens deze te editeren. Mits natuurlijk als je link goed is.
Bij grote webpagina's heb je te maken met veel mappen en submappen om een beetje overzicht te houden. Vandaar dat ik dat in Frontpage een geweld item vond om zo via de link de pagina in de editor te laden. En als je dat nu vanaf je local site doet of vanaf jou FTP site dat maakt wenig uit.
Als je nu je index pagina aan het editeren bent en je hebt daar b.v. een link op staan naar een pagina die (overdreven) 6 directory's diep ergens staat dan zou je in het linker file menu eerst 6 keer een dir. moeten openen alvorens je de gelinkte pagina in je editor kan laden.
Wanner je dus in op je index pagina de link zou kunnen aanklikken zou hij dus de pagina moetenkunnen laden. Om vervolgens deze te editeren. Mits natuurlijk als je link goed is.
Bij grote webpagina's heb je te maken met veel mappen en submappen om een beetje overzicht te houden. Vandaar dat ik dat in Frontpage een geweld item vond om zo via de link de pagina in de editor te laden. En als je dat nu vanaf je local site doet of vanaf jou FTP site dat maakt wenig uit.
NvBgm
-
Nou deze er dan maar gelijk achteraan.
Gevonden en zeer goed gedaan moet ik zeggen.
Voor anderen die ook dit zoeken:
Ga op de link staan
Klik met je rechtermuis toets het menu open
En kies: Koppeling in nieuw venster bewerken.
Zo zie je maar weer even zoeken brengt altijd resultaat..
Voor anderen die ook dit zoeken:
Ga op de link staan
Klik met je rechtermuis toets het menu open
En kies: Koppeling in nieuw venster bewerken.
Zo zie je maar weer even zoeken brengt altijd resultaat..
NvBgm