Probleem met tekst verplaatsen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Patrice
    unknown unknown

Probleem met tekst verplaatsen

Bericht door Patrice »

Hallo,

Ook ik ben nieuw op dit forum en wil aan de gang met NVU.
Ik heb mijn site met een andere (betaalde) editor gemaakt, maar kreeg ineens problemen met het openen van de gemaakte pagina's in dat programma.
Nu heb ik dus NVU gedownload en mijn pagina met dit programma vanaf de server geopend. De bestanden staan n.l. op mijn andere computer. Ik heb een paar foto's verwijderd. Tot zover geen probleem.
Maar nu wil ik dus de tekst die op die pagina staat naar boven verplaatsen. Maar dat lukt niet. Als ik de tekst selecteer, komt er een grijs frame omheen, maar vervolgens kan ik er niets mee......
Moet ik iets in het menu aanklikken of zo? Het zal wel heel simpel zijn en blijkbaar doe ik iets niet goed.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Patrice
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Je kunt bestanden die op een andere computer staan (of server) zo niet bewerken. Je moet eerst zorgen dat de pagina's die je wilt bewerken op je eigen computer komen te staan. Pas dan kun je ze met Nvu bewerken.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Volgens mij kun je met Nvu bestanden zowel lokaal als op de server (voor de liefhebbers; ik zou het niemand aanraden) bewerken. Maar dat terzijde.

Dat andere betaalde programma... wat is daar de naam van ? Als het bijvoorbeeld Dreamweaver is dan kan het zijn dat jouw pagina op een Dreamweaver-sjabloon is gebaseerd. In een dergelijk sjabloon kun je volgens mij niet-bewerkbare regio's aanduiden. En volgens mij ondersteunt Nvu tot op zekere hoogte Dreamweaver-sjablonen, dus misschien loop je daar tegenaan ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Patrice
    unknown unknown

Bericht door Patrice »

Bedankt voor jullie antwoorden. :)
Ik moet het dus eerst opslaan op mijn computer?
Dat andere programma heet web pro. Prima programma, maar net als je het nodig hebt gaat het natuurlijk fout en een flut helpdesk. Dus daar schiet ik ook niets mee op. Maar ik ga het eens proberen na het opslaan op mijn computer. Lijkt me het veiligst. Ik hou jullie op de hoogte.....

Patrice
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Web Pro is op zich geen beroerd programma. Maar zoals met de meeste editors genereerd het geen correct html, je kunt niet in de bron van een pagina komen op zonodig html te corrigeren, en zo is er nog wel meer.

Je kunt de gemaakte pagina's in web pro wel met Nvu openen en bewerken.
Dat scheelt misschien weer.
Patrice
    unknown unknown

Bericht door Patrice »

Nee, het is zeker geen slecht programma. Heel erg technisch ben ik niet dus gewoon WYSIWYG is prima voor mij. Alleen ik kan het nooit uitstaan dat zo een programma er dan ineens mee op houdt. En als je dan een probleem hebt met zo een programma, is de helpdesk niet thuis......
Ik ben benieuwd hoe het NVU programma werkt, ga het morgen uitproberen....

Patrice
Frederik
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Frederik »

Veel succes! en je weet het nu.... hier krijg je hulp op ieder niveau, Kan de helpdesk van webpro nog wat van leren.
Patrice
    unknown unknown

Bericht door Patrice »

Zo is dat. Dat is het leuke van de diverse fora, de leden zijn vaak erg behulpzaam. Ik heb al van verschillende fora een hoop feedback gekregen, zodat ik een aantal mooie sites in elkaar heb kunnen flansen.
En nu gaat het ook wel weer lukken!!! :D
Ik laat het weten.......

Patrice
Plaats reactie