Template werkt niet meer na opslaan:s

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
djfantasy
    unknown unknown

Template werkt niet meer na opslaan:s

Bericht door djfantasy »

Hoi,
Ik heb een template gedownload voor NVU..Nadat ik deze heb ge-edit sla ik natuurlijk deze op maar dan verdwijnen alle afbeeldingen die bij de template horen..wie weet hoe ik die terug kan krijgen??

Greets Dj Fantasy

edit: Ook als ik de template upload naar men website dan krijg ik de achtergrond en dergelijke ook niet meer te zien.
Feel the bas!!
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Waar is jouw website, zodat we die even kunnen bekijken ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
djfantasy
    unknown unknown

Bericht door djfantasy »

nirwana schreef:Waar is jouw website, zodat we die even kunnen bekijken ?
http://users.skynet.be/mathijs
Feel the bas!!
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

In je broncode staan slechts 2 verwijzingen naar afbeeldingen: een main_thumbnail.gif en een news_thumbnail.gif. Die zouden in een image-map moeten staan, maar daar vind ik niks van terug. Van een achtergrond ontbreekt elk spoor. Hoe dat gekomen is kan ik je zo niet zeggen. Ik vrees dat je die afbeeldingen er zelf terug moet in steken. Misschien was de code van de template niet helemaal zuiver?
djfantasy
    unknown unknown

Bericht door djfantasy »

rebil schreef:In je broncode staan slechts 2 verwijzingen naar afbeeldingen: een main_thumbnail.gif en een news_thumbnail.gif. Die zouden in een image-map moeten staan, maar daar vind ik niks van terug. Van een achtergrond ontbreekt elk spoor. Hoe dat gekomen is kan ik je zo niet zeggen. Ik vrees dat je die afbeeldingen er zelf terug moet in steken. Misschien was de code van de template niet helemaal zuiver?
Ik heb de pagina gewoon gedownload via een FREE TEMPLATE website en die HTML pagina die er werdt gij geleverd gewoon ge-edit..Moet ik dat dan soms anders doen??
Feel the bas!!
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je moet niet alleen de HTML-pagina naar de server uploaden, maar ook alles wat ernaar verwijst, zoals de style.css en de afbeeldingen waaraan rebil al referreerde.

Dus:
- upload style.css
- maak een images-map op de server
- plaats daarin main_thumbnail.gif en news_thumbnail.gif
Uiteindelijk moet het eruit zien als www.freewebsitetemplates.com/preview/template25/ (althans, dat neem ik aan)

Dit uploaden kun je het beste via een FTP-programma doen:
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/FTP
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
djfantasy
    unknown unknown

Bericht door djfantasy »

nirwana schreef:
Dit uploaden kun je het beste via een FTP-programma doen:
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php/FTP
zou soms de standaard FTP van windows ook kunnen?? want die gebruik ik nu momenteel :)
nirwana schreef:
Dus:
- upload style.css
-
Hoe kun je dit doen??
Feel the bas!!
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

djfantasy schreef:zou soms de standaard FTP van windows ook kunnen?? want die gebruik ik nu momenteel :)
Ja, dat moet ook wel kunnen. Tenminste, als je daar goede ervaringen mee hebt. Mijn ervaringen met die standaard FTP-mogelijkheid zijn namelijk doorgaans belabberd, dus dan pak ik wel een echt FTP-programma.
Dat is ook de reden waarom ik nauwelijks FTP met Nvu. Het kan best wel werken, maar volgens mij werkt een los FTP-programma wel net zo snel.
djfantasy schreef:
nirwana schreef:Dus:
- upload style.css
-
Hoe kun je dit doen??
Ook via FTP.
Met vriendelijke groet,

Martijn
djfantasy
    unknown unknown

Bericht door djfantasy »

djfantasy schreef:
nirwana schreef:Dus:
- upload style.css
-
Hoe kun je dit doen??
Ook via FTP.[/quote]

sorry maar dit begrijp ik niet zo goed...Ik weet dus gewoon niets van CSS dus hoe kan ik dit activeren...Moet dit eerst via NVU ook en zo ja hoe dan??!!
Feel the bas!!
Plaats reactie