Linux voor beginners :)
- vulture
- Contacteer:
- vulture
- Contacteer:
- rappie pappie
-
- Contacteer:
Sorry dat ik even achterloop, maar er is me even iets niet duidelijk.rappie pappie schreef:...
Tijdens installatie kreeg ik deze twee schermpjes.
http://i7.tinypic.com/24grlhv.png Bij deze ben je waarschijnlijk de fout ingegaan.Hier had je het rootwachtwoord moeten geven.Die je op de manier zo als adri aangaf aangemaakt hebt.Zo kun je contact maken met je MySQL database.En dit wachtwoord moet je tijdens configuratie van mythtv nog een keer aangeven.In het schitterende grafische gedeelte.En hij start netjes op.
...
rappie pappie, heb jij in dat schermpje een wachtwoord ingetypt of gewoon leeggelaten? Ik vermoed het laatste.
Volgens mij zijn jullie hier nogal wat overbodig werk aan het doen. Het wachtwoord van de Linuxgebruiker root heeft niks te maken met het wachtwoord van de MySQL-gebruiker root. Beide zijn standaard leeg en mogen ook leeg blijven. Bij de installatie van MythTV moet je dan gewoon het wachtwoordveld leeg laten, wat ook voorgesteld wordt als ik de screenshot van rappie pappie goed gelezen heb.
- rappie pappie
Dat heb je goed ja.Als je alles leeglaat kun je ook geen verbinding maken met de mysql-database en moet wel anders heb je niks.Heb jij een oplossing dan voor vulture. hier werkt mythtv wel.Maar daar is vulture niet mee geholpen.Hoe ik het gedaan heb heb,heb ik al aangegeven.rebil schreef: Sorry dat ik even achterloop,
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 13 augustus 2006, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- vulture
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ik heb twee weken geleden een hoop weblogs op mijn Debianbak geïnstalleerd om eens te testen. Velen daarvan gebruikten MySQL. Dat werd geïnstalleerd met een leeg wachtwoord voor de gebruiker root (ik had wel een wachtwoord voor de Linuxgebruiker root). Bij elk weblog dat ik installeerde liet ik het wachtwoord voor de MySQL-databank leeg en ze konden allemaal zonder problemen verbinding maken.
Slaap ze, vulture.
Slaap ze, vulture.
- rappie pappie
Configure MySQL
MythTV relies heavily on MySQL. Now that it is installed you must change the MySQL root password. Note that this is not your system root password. Run the following command:
mysqladmin -u root password PassW0rd
Obviously substitute PassW0rd with a more normal password. Remember it as we are required to enter the MySQL root password during the MythTV installation. Now let's test that it works:
mysql -u root -p
Enter password: (the new mysql root password you just created above). You should see:
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 7 to server version: 5.0.22Debian_0ubuntu6.06log
Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.
mysql> quit
Bye
MythTV relies heavily on MySQL. Now that it is installed you must change the MySQL root password. Note that this is not your system root password. Run the following command:
mysqladmin -u root password PassW0rd
Obviously substitute PassW0rd with a more normal password. Remember it as we are required to enter the MySQL root password during the MythTV installation. Now let's test that it works:
mysql -u root -p
Enter password: (the new mysql root password you just created above). You should see:
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 7 to server version: 5.0.22Debian_0ubuntu6.06log
Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.
mysql> quit
Bye
- adri
- Moderator
Gaat lukken hoor.
Vaak is het achteraf een kleinigheidje, maar ja, da's achteraf...
Ondertussen staat de teller voor deze topic op ruim 21.000 pageviews en is volgens Onestat het Linux-gebruik op MozBrowser vandaag bijna 20%.
Zo zie je maar, om de bekende filosoof Johan Cruyff te citeren: ieder nadeel hep se foordeel.
Vaak is het achteraf een kleinigheidje, maar ja, da's achteraf...
Ondertussen staat de teller voor deze topic op ruim 21.000 pageviews en is volgens Onestat het Linux-gebruik op MozBrowser vandaag bijna 20%.
Zo zie je maar, om de bekende filosoof Johan Cruyff te citeren: ieder nadeel hep se foordeel.
- rappie pappie
Is het toch nog ergens goed voor geweest.Maar vind het jammer voor vulture.Had het zo gehoopt voor hem dat het zou lukken.Bij mij draait mythtv..adri schreef: Ondertussen staat de teller voor deze topic op ruim 21.000 pageviews en is volgens Onestat het Linux-gebruik op MozBrowser vandaag bijna 20%.
- adri
- Moderator
Natuurlijk is het jammer voor Vulture, maar ik ben ervan overtuigd dat het eerdaags gaat lukken.
Als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik weer aan mijn geluidskaart, die ik niet aan de praat kreeg op Slack. En Mplayer. Heeft toen ook behoorlijk wat tijd in gezeten.
Maar daar leer je wel van.
Wat dat betreft, ook jij rappie pappie hebt behoorlijk veel bijgeleerd (in een erg korte tijd), chapeau!
Als ik dit zo allemaal lees, dan denk ik weer aan mijn geluidskaart, die ik niet aan de praat kreeg op Slack. En Mplayer. Heeft toen ook behoorlijk wat tijd in gezeten.
Maar daar leer je wel van.
Wat dat betreft, ook jij rappie pappie hebt behoorlijk veel bijgeleerd (in een erg korte tijd), chapeau!
- Sipster
- Contacteer:
- rappie pappie
Hoy vulture er is hoop.
Nog wat gevonden.De data base staat al geinstalleerd.En je moet hem starten.Bij mij zegt hij dat hij al loopt.Als je de commando"s in je terminal plakt overall sudo voor zetten.Het onderstaande zal het moeten wezen om mythtv op te starten.
LET OP ! Het onderstaande staat al geinstalleerd.Maar je moet hem wel starten.
Als u nog geen database heeft, moet u dit pakket eerst installeren. Doe dit op de manier die uw distributie voorschrijft. Start myssql daarna met /etc/init.d/mysql start
Vervolgens moet u een database voor MythTV aanmaken: mysql_install_db Maak hierna een superuser en een bijbehorend wachtwoord aan; vul deze in op de plek van uw wachtwoord: mysqladmin -u root password uw-wachtwoord
Voeg MySQL toe aan uw opstartscripts, zodat de database voortaan samen met uw computer wordt opgestart: rc-update add mysql default
En maak ten slotte in uw home directory een bestand aan met de naam .my.cnf (let op de puntjes), met daarin de volgende inhoud: [client] password = uw-wachtwoord Het regeltje uw-wachtwoord moet het wachtwoord bevatten dat u hierboven al heeft opgegeven. Geef dit bestand de juiste rechten met chmod 600
Geef ook aan waar mysql uw database kan vinden, dus in de daarvoor aangewezen subdirectory in de myth-directory: /root/.my.cnf mysql < /usr/share/mythtv /database/mc.sql
Als dat allemaal goed is afgelopen, bent u klaar om MythTV te configureren. Dat doet u met het commando mythsetup. Antwoord 'yes' op de vragen of u alle capture card-instellingen en de programmainformatie wilt wissen.
MythTV zal nu voor het eerst starten, en u krijgt een beeldvullend scherm te zien. Ga alle menu-items af en beantwoord alle vragen met de grootste zorg.
Heel erg veel succes.Hoop dat het je gaat lukken.
Groeten rappie pappie.
Nog wat gevonden.De data base staat al geinstalleerd.En je moet hem starten.Bij mij zegt hij dat hij al loopt.Als je de commando"s in je terminal plakt overall sudo voor zetten.Het onderstaande zal het moeten wezen om mythtv op te starten.
LET OP ! Het onderstaande staat al geinstalleerd.Maar je moet hem wel starten.
Als u nog geen database heeft, moet u dit pakket eerst installeren. Doe dit op de manier die uw distributie voorschrijft. Start myssql daarna met /etc/init.d/mysql start
Vervolgens moet u een database voor MythTV aanmaken: mysql_install_db Maak hierna een superuser en een bijbehorend wachtwoord aan; vul deze in op de plek van uw wachtwoord: mysqladmin -u root password uw-wachtwoord
Voeg MySQL toe aan uw opstartscripts, zodat de database voortaan samen met uw computer wordt opgestart: rc-update add mysql default
En maak ten slotte in uw home directory een bestand aan met de naam .my.cnf (let op de puntjes), met daarin de volgende inhoud: [client] password = uw-wachtwoord Het regeltje uw-wachtwoord moet het wachtwoord bevatten dat u hierboven al heeft opgegeven. Geef dit bestand de juiste rechten met chmod 600
Geef ook aan waar mysql uw database kan vinden, dus in de daarvoor aangewezen subdirectory in de myth-directory: /root/.my.cnf mysql < /usr/share/mythtv /database/mc.sql
Als dat allemaal goed is afgelopen, bent u klaar om MythTV te configureren. Dat doet u met het commando mythsetup. Antwoord 'yes' op de vragen of u alle capture card-instellingen en de programmainformatie wilt wissen.
MythTV zal nu voor het eerst starten, en u krijgt een beeldvullend scherm te zien. Ga alle menu-items af en beantwoord alle vragen met de grootste zorg.
Heel erg veel succes.Hoop dat het je gaat lukken.
Groeten rappie pappie.
Laatst gewijzigd door rappie pappie op 14 augustus 2006, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- vulture
- Contacteer:
Morgen mijn laatste werkdag en dan heb ik vakantie. Lekker. 3,5 week vrij en ik ga een weekje weg. Wat ik ga doen is het volgende: Ik ga dit hele draadje eens rustig lezen. Alle belangrijke zaken voor de installatie van mythtv ga ik in mijn scrapboek zetten. Dat zoekt wat makkelijker. En dan ga ik met een frisse start met dit progje overnieuw beginnen. Ik wil alles te snel. En nu ga ik het gewoon rustig doen. En ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken.