mouseover

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
experi
    unknown unknown

mouseover

Bericht door experi »

Dag,

Is er een speciale manier om de mouseover aan de gang te krijgen of is dit nog in ontwikkeling?

Ik kan het niet vinden in de helpfiles

Alvast bedankt
Be happy
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Je zult het niet vinden in de helpbestanden omdat Nvu hiervoor geen speciale ondersteuning biedt. Natuurlijk kun je Javascript en/of CSS gebruiken om daarmee een mouseover-effect te realiseren, maar Nvu zal je daarbij niet actief kunnen helpen.

Wat voor mouseover-effect had je in gedachten ? Kun je een voorbeeld geven van een website waarop zoiets nu al te aanschouwen is, zodat we er een idee van kunnen krijgen ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
experi
    unknown unknown

Bericht door experi »

Dank je wel Martijn

Het is de bedoeling dat een afbeelding bij mouseover verandert in een andere afbeelding.

Het komt vreemd op me over dat er niets over te vinden lijkt.
Immers:
Na rechtsklik op een ingevoegde afbeelding, bij afbeelding eigenschappen kun je voor geavanceerd bewerken kiezen. Een van de tabs daar is javascript gebeurtenissen. Die optie geeft je de gelegenheid om de attributen te selecteren en in te stellen, waaronder mouseover.

Het lukt me echter niet om die instellingen dan later ook aan de gang te krijgen.
Hoewel de bron door de instellingen netjes wordt aangepast werkt ie niet.

Alvast weer bedankt voor je reactie.

Frans
Be happy
Plaats reactie