scrollen

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
pietjepuk
    unknown unknown

scrollen

Bericht door pietjepuk »

Hoe kan je voorkomen dat als je op de link terug naar vorige pagina drukt dat de vorige pagina weer naar het begin terug springt.
Als ik op de knop back van de browser druk dan springt de vorige pagina niet naar het begin maar komt weer zo terug waar ik gebleven ben.
Ik zou graag willen dat de vorige pagina zo staat dat ik niet weer opnieuw hoef te scrollen naar waar ik gebleven ben, of ik nu op een link of de knop back van mijn browser druk.
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik denk niet dat je daar iets aan kunt doen... die link is namelijk gewoon een onderdeel van de website, en ik denk dat het aan de instellingen van de website ligt dat hij naar de bovenkant van de pagina teruggaat....
je kunt trouwens ook de backspace toets gebruiken om een pagina terug te gaan.
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
pietjepuk
    unknown unknown

Bericht door pietjepuk »

Ik ben vergeten te vertellen dat het mijn site betreft. Welke instelling kan ik maken dat de vorige pagina niet terug springt naar het begin zodat ik niet opnieuw hoef te scrollen?
rebil
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door rebil »

En waar kunnen we je website dan eens bekijken?
pietjepuk
    unknown unknown

Bericht door pietjepuk »

Hier is de link http://www.pietdejutter.nl/
En dan gaat het om de pagina vondsten AtotZ. Als je op die pagina ongeveer tot halverwege op de link mantelspeld drukt en daarna op vorige of op backspace dan springt de pagina terug naar het begin.
Nou en dan blijf je scrollen en dat wil ik en ik denk andere ook niet.
Dus als er iemand is die weet hoe dit is in te stellen dan is dat ook weer opgelost.
rappie pappie
    unknown unknown

Bericht door rappie pappie »

Even off topic.Zeer leuke site.En interesant.Dat heb je leuk gedaan.Gave hobby heb je trouwens. :D Heb hem gelijk even aan mijn bladwijzers toegevoegd. :wink:

Groeten rappie pappie.
Afbeelding
nirwana
Beheerder
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik gebruik Mozilla Firefox 1.5.0.4 en heb hier geen probleem mee. Welke Firefox-versie gebruik je zelf ? Dit kun je vinden via het menu Help > Over Mozilla Firefox.

Overigens is het wel een bekend probleem en de oorzaak ervan kan iets heel kleins zijn. Enkele voorbeelden:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=210992
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=215405
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=216376
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=258133

Tenslotte is er nog een extensie die het euvel 'verhelpt': www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=5147
Maar het is aan te raden om die extensie pas te installeren als al het andere niet helpt. Daarmee los je namelijk voor jezelf het probleem wel op, maar het eigenlijke probleem blijft dan in de website zitten.

Ik denk tenminste dat het een combinatie is van een fout in Firefox (bug) in combinatie met hoe een website is opgezet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
pietjepuk
    unknown unknown

Bericht door pietjepuk »

Ik gebruik Safari, maar als ik Firefox gebruik dan springt de pagina inderdaad niet terug als ik de knop vorige van de browser gebruik.
Maar als ik de link vorige (aanwezig op iedere pagina) op een pagina gebruik dan springt de pagina vondsten atotz wel terug naar het begin.
Er zijn sites waar dat terug springen niet voorkomt, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? is daar een simpele code voor?
Sipster
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Sipster »

ik heb helemaal geen verstand van html, maar wat ik zie is dit...
als je op de terug toets drukt, ga je ook echt terug, maw FF haalt de vorige pagina op uit zijn geheugen, je kunt daarna ook weer vooruit naar de pagina waarvan je terug wilde. Jouw link vorige is gewoon een link naar de pagina vondstenatotz, hij laad hem dus helemaal opnieuw. Het is me wel eens opgevallen dat veel terug knoppen op websites met javascript gemaakt zijn.

Op marktplaats hebben alle advertenties op de overzichtpagina al hun eigen nummer (net als je hier op het forum in een topic elk bericht ook een eigen link heeft). De terug link in de advertentie is een link die specifiek naar die advertensie terug gaat.
Wees meester en vormgever van jezelf

STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
pietjepuk
    unknown unknown

Bericht door pietjepuk »

Je hebt gelijk als je zegt dat de vorige pagina uit zijn geheugen wordt gehaald. Met Safari springt de vorige pagina helemaal terug naar het begin. Met Firefox springt hij niet terug als je op de knop van de browser drukt. Dat terug springen in Firefox gebeurd alleen als op de link vorige in een geopende pagina druk. Met Firefox gaat het dus voor de helft beter, en misschien andere browsers ook wel. Ik zal dus eens op sites moeten kijken waar dat terug springen niet voor komt en er dan achter zien te komen hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Plaats reactie