Hoe plaats ik mijn tekst boven aan mail bij Reply
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 augustus 2004, 7:51
Hoe plaats ik mijn tekst boven aan mail bij Reply
Hoi,
Ik gebruik Thunderbird pas een paar dagen, maar ik kan nergens vinden hoe ik bij een reply mijn tekst boven aan de mail kan krijgen ipv dat deze onderaan de tekst van de ander komt te staan.
Alvast bedankt,
MarcoV
Ik gebruik Thunderbird pas een paar dagen, maar ik kan nergens vinden hoe ik bij een reply mijn tekst boven aan de mail kan krijgen ipv dat deze onderaan de tekst van de ander komt te staan.
Alvast bedankt,
MarcoV
- moZes
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 30 oktober 2003, 9:49
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Hoe plaats ik mijn tekst boven aan mail bij Reply
Extra -> Account Instellingen -> Opstellen & Adresseren -> Opstellen:MarcoV schreef:Ik kan nergens vinden hoe ik bij een reply mijn tekst boven aan de mail kan krijgen ipv dat deze onderaan de tekst van de ander komt te staan.
tweede vinkje en Dan: Start mijn reactie boven ......
- ByteWarrior
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
- Locatie: Tielt-Winge, België
- Contacteer:
Even OT:
Meestal is het ongepast om boven een bericht te replyen. Het beste is er onder, omdat dit de menselijke manier is van lezen (eerst een bericht, dan een antwoord op dat bericht).
Enkel als je een zeer lange tekst aanhaalt, kan je erboven antwoorden (omdat het anders te onoverzichtelijk wordt). Ik raad je aan om de Quoting Howto eens door te nemen voor verdere informatie.
Meestal is het ongepast om boven een bericht te replyen. Het beste is er onder, omdat dit de menselijke manier is van lezen (eerst een bericht, dan een antwoord op dat bericht).
Enkel als je een zeer lange tekst aanhaalt, kan je erboven antwoorden (omdat het anders te onoverzichtelijk wordt). Ik raad je aan om de Quoting Howto eens door te nemen voor verdere informatie.
- sc00zy
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 22 juli 2004, 10:03
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ik vind het zelf erg irritant als het werkelijke bericht in een e-mail helemaal onderaan staat.
Stel nou dat er een heleconversatie gaande is verspreid over 10 berichten.
Volgens mij replied bijna niemand onder de ontvangen e-mail.
Op een forum bijv. zou het weer heel erg irritant zijn als de nieuwste berichten bovenaan zouden staan.
Stel nou dat er een heleconversatie gaande is verspreid over 10 berichten.
Volgens mij replied bijna niemand onder de ontvangen e-mail.
Op een forum bijv. zou het weer heel erg irritant zijn als de nieuwste berichten bovenaan zouden staan.
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 11 juli 2004, 17:38
Het lastigste vind ik dat iedereen het weer verschillend doet. Dat valt vooral op in nieuwsbrieven abonnementen. Je kijkt meestal eerst bovenaan en verwacht daar het laatste bericht. Dan lees je even en je denkt: Hé dat heb ik al gelezen. Dan scroll je naar omlaag en vervolgens kom je er haast niet meer uit wat van wie is. Want de ene heeft het antwoord ervoor en de ander weer erachter gezet...
Quoten is wel handig, behalve als er erg veel mensen mee gaan doen. Dan zijn kleurtjes wel handig, maar tenslotte wordt het toch steeds verwarrender na elke ronde. Soms lijkt quoten wel op een manier van schelden.
Storend en vertragend vind ik het als men niet voldoende ruimte tussen het bericht en het antwoord gelaten heeft. Net of het teveel moeite was om een paar keer op enter te drukken...
Quoten is wel handig, behalve als er erg veel mensen mee gaan doen. Dan zijn kleurtjes wel handig, maar tenslotte wordt het toch steeds verwarrender na elke ronde. Soms lijkt quoten wel op een manier van schelden.
Storend en vertragend vind ik het als men niet voldoende ruimte tussen het bericht en het antwoord gelaten heeft. Net of het teveel moeite was om een paar keer op enter te drukken...
- Frederik
- Moderator
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: 1 juli 2004, 16:16
- Locatie: Vriescheloo
Als ik een repley geef op een e-mail dan staat er keurig bovenaan; tantje pietje schreef: huppeldepup en ik tik daar dan onder mijn reaktie.
eenvoudiger en wenselijker kan ik t mij niet voorstellen maar zo heeft ieder zijn voorkeuren, als je het bericht van de afzender niet wilt zien smijt je t gewoon weg, simpel zat.
eenvoudiger en wenselijker kan ik t mij niet voorstellen maar zo heeft ieder zijn voorkeuren, als je het bericht van de afzender niet wilt zien smijt je t gewoon weg, simpel zat.
- ByteWarrior
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
- Locatie: Tielt-Winge, België
- Contacteer:
Hoewel we hier offtopic aan het gaan zijn (ahum) ...
Er zijn verschillende manier van quoten. Ik zeg niet dat de ene manier beter is dan de andere, maar ik zou het wel leuk vinden als iedereen dezelfde manier gebruikt. Outlook Express gebruikers quoten altijd bovenaan (in OE kan je niet kiezen waar je begint met quoten).
Persoonlijk verkies ik de forumstijl. Je haalt een concreet item aan met daarboven de naam. Onder dit citaat schrijf je dan je reactie. Zo blijft de rode draad duidelijk. (Je leest eerst iets en pas daarna het antwoord.)
Ik kan me ook wel vinden in de reactie van Ria. Sommigen quoten een quote, die dan weer een quote quote (kun je nog volgen?). Je zit dus met meerdere 'levels', wat zeer onduidelijk is. Dit probleem heb je vooral in nieuwsgroepen (10 levels is geen uitzondering meer). Mijn mening is dat je dit moet beperken tot twee, anders wordt het voor iedereen te ingewikkeld.
Maar zoals gezegd: iedereen doet uiteindelijk wat hij/zij wilt...
Er zijn verschillende manier van quoten. Ik zeg niet dat de ene manier beter is dan de andere, maar ik zou het wel leuk vinden als iedereen dezelfde manier gebruikt. Outlook Express gebruikers quoten altijd bovenaan (in OE kan je niet kiezen waar je begint met quoten).
Persoonlijk verkies ik de forumstijl. Je haalt een concreet item aan met daarboven de naam. Onder dit citaat schrijf je dan je reactie. Zo blijft de rode draad duidelijk. (Je leest eerst iets en pas daarna het antwoord.)
Ik kan me ook wel vinden in de reactie van Ria. Sommigen quoten een quote, die dan weer een quote quote (kun je nog volgen?). Je zit dus met meerdere 'levels', wat zeer onduidelijk is. Dit probleem heb je vooral in nieuwsgroepen (10 levels is geen uitzondering meer). Mijn mening is dat je dit moet beperken tot twee, anders wordt het voor iedereen te ingewikkeld.
Maar zoals gezegd: iedereen doet uiteindelijk wat hij/zij wilt...