Geen rubriek CONTACTPERSONEN
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
Geen rubriek CONTACTPERSONEN
Onder mijn LOKALE MAPPEN, de rubriek aan de linkerkant van mijn Thunderbird-scherm, staat geen rubriek CONTACTPERSONEN, die er wel zou moeten zijn. Vervelend. Is dat ergens verborgen?
Tweede probleem: toen ik mijn CSV-bestand met Incredimailadressen importeerde, kreeg ik na 10 minuten een KLAAR-bericht, maar daarna zag ik die lijst nergens terug.
Derde probleem: mocht dat wel lukkken, dan zou ik mijn PERSOONLIJK ADRESBOEK willen uitbreiden met dat geimporteerde CSV-bestand in 1 map, namelijk die met VERZAMELDE ADRESSEN.
Heeft iemand een tip?
Hartelijke dank uit Den Haag van Peter den Haring
Tweede probleem: toen ik mijn CSV-bestand met Incredimailadressen importeerde, kreeg ik na 10 minuten een KLAAR-bericht, maar daarna zag ik die lijst nergens terug.
Derde probleem: mocht dat wel lukkken, dan zou ik mijn PERSOONLIJK ADRESBOEK willen uitbreiden met dat geimporteerde CSV-bestand in 1 map, namelijk die met VERZAMELDE ADRESSEN.
Heeft iemand een tip?
Hartelijke dank uit Den Haag van Peter den Haring
- Sipster
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
op vraag 1:
contacts sidebar zou je moeten helpen. met F4 kun je hem aan en uit zetten
vraag 2
vraag 3:
contacts sidebar zou je moeten helpen. met F4 kun je hem aan en uit zetten
vraag 2
vraag 3:
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
ANTWOORD:Sipster schreef:op vraag 1:
contacts sidebar zou je moeten helpen. met F4 kun je hem aan en uit zetten
Maar helaas werkt die alleen met een nieuwe Thunderbird-versie, zo vind ik net uit. Kan ik ergens een nieuwe versie downloaden en pikt die dan automatisch mijn adressen en berichten uit mijn oude pakket op?
Peter
- adri
- Moderator
- Berichten: 11541
- Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
- Locatie: Diessen
Ja hoor, die nieuwe kun je gewoon installeren, je e-mails, adresboek, e.d. saan in je profiel, los van de installatiemap in Program Files.
Je kunt de oude dus gewoon verwijderen en daarna de nieuwe installeren, geen enkel probleem.
Sowieso verstandig om eerst een back-up te maken.
Succes.
Je kunt de oude dus gewoon verwijderen en daarna de nieuwe installeren, geen enkel probleem.
Sowieso verstandig om eerst een back-up te maken.
Succes.
- Sipster
- Berichten: 1846
- Lid geworden op: 24 september 2005, 10:39
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30
CONTACTEN & ADRESSEN
Eenvoudig is het niet. Onder EXTRA kan ik bij EXTENSIES nu CONTACTS SIDEBAR zien en installeren, maar opnieuw opstarten en F4 indrukken laat mij geen resultaat zien.
Ik heb ook vcanwege mijn eerdere vraag over het samenvoegen van adresboeken de net uitgekomen aanvulling Addressbooks Synchronizer zo proberen te installeren maar noppes. Die verschijnt niet eens in het EXTENSIES-venster.
Iemand een tip?
Dank van Peter
Ik heb ook vcanwege mijn eerdere vraag over het samenvoegen van adresboeken de net uitgekomen aanvulling Addressbooks Synchronizer zo proberen te installeren maar noppes. Die verschijnt niet eens in het EXTENSIES-venster.
Iemand een tip?
Dank van Peter
- nirwana
- Beheerder
- Berichten: 11529
- Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
- Contacteer:
Ik gebruik hier Thunderbird 1.5 (20051201) en heb daarin zojuist ook eens deze extensies geinstalleerd. Geen enkel probleem. Even herstarten en standaard wordt de Contacts Sidebar getoond.
Een tip is om de gedownloade XPI-bestanden in de extensions-map van je Thunderbird-profiel te plaatsen. Als je daarna Thunderbird opnieuw start dan moet Thunderbird de extensies ook gaan installeren. Op zich zou dat niet veel mogen verschillen met handmatig installeren (zoals je al hebt gedaan), maar je weet maar nooit.
Op eenzelfde wijze kun je extensies uit je profiel verwijderen. Iedere map onder extensions bevat 1 extensie. Het is alleen lastig uit te vinden welke map welke extensie bevat. Daarvoor moet je eigenlijk in de map kijken naar het bestand install.rdf en dan zien welke extensie-naam daarin vermeld wordt. Uiteraard kun je hier ook achter komen door de bestanden te doorzoeken.
Een tip is om de gedownloade XPI-bestanden in de extensions-map van je Thunderbird-profiel te plaatsen. Als je daarna Thunderbird opnieuw start dan moet Thunderbird de extensies ook gaan installeren. Op zich zou dat niet veel mogen verschillen met handmatig installeren (zoals je al hebt gedaan), maar je weet maar nooit.
Op eenzelfde wijze kun je extensies uit je profiel verwijderen. Iedere map onder extensions bevat 1 extensie. Het is alleen lastig uit te vinden welke map welke extensie bevat. Daarvoor moet je eigenlijk in de map kijken naar het bestand install.rdf en dan zien welke extensie-naam daarin vermeld wordt. Uiteraard kun je hier ook achter komen door de bestanden te doorzoeken.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- nirwana
- Beheerder
- Berichten: 11529
- Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
- Contacteer:
Ik heb zojuist maar eens ge-upgrade naar TB 1.5.0.4 (1.5.0.5 komt binnenkort ) en ook dan blijven de extensies gewoon werken.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 3 januari 2006, 21:30