OpenOffice en OpenOffice.org
OpenOffice en OpenOffice.org
Ik zie toch dikwijls OpenOffice staan terwijl eigenlijk OpenOffice.org bedoeld wordt. Lees daarom dit eens.
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Re: OpenOffice en OpenOffice.org
What's in a name ? Zolang maar duidelijk is wat er wordt bedoeld. Als het bedrijf Open Office geldt zou krijgen voor iedere keer dat dit verkeerd wordt gebruikt dan zouden ze nu al binnen zijn.Samuël schreef:Ik zie toch dikwijls OpenOffice staan terwijl eigenlijk OpenOffice.org bedoeld wordt. Lees daarom dit eens.
We proberen ons er zoveel mogelijk aan te houden, maar soms spreekt iemand van OpenOffice (zonder de .org). Vaak is dat puur onwetendheid, dus goed dat je het hier nog eens aan de orde stelt. Maar lastig blijft het wel. Het wordt tijd dat OpenOffice.org het bedrijf Open Office overneemt
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
- gertj3
- Contacteer:
Is het de moeite om over te stappen van office microsoft naar openoffice?
Bezoek ook eens ===> www.soccerplaza.org
- Frederik
- Moderator
- nirwana
- Beheerder
- Contacteer:
Ik heb ook beiden en ik gebruik meestal OpenOffice.org. Dit omdat het beter voelt om een pakket te gebruiken waarvan je weet dat het volgens open standaarden werkt. Daarnaast is het handig dat het pakket direct naar PDF kan exporteren. En zo kent het pakket nog wel meer handigheidjes.
Overigens hoef je niet helemaal over te stappen. Je kunt MS Office er gewoon naast houden. Zo kun je langzaamaan overstappen.
Overigens hoef je niet helemaal over te stappen. Je kunt MS Office er gewoon naast houden. Zo kun je langzaamaan overstappen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
- gertj3
- Contacteer:
Er komt een samenwerkingsverband tussen openoffice en mozilla klopt dit?
- vulture
- Contacteer:
http://www.mozbrowser.nl/node/view/2078gertj3 schreef:Er komt een samenwerkingsverband tussen openoffice en mozilla klopt dit?
- gertj3
- Contacteer:
lijkt mij wel interessant die samenwerkingvulture schreef:http://www.mozbrowser.nl/node/view/2078gertj3 schreef:Er komt een samenwerkingsverband tussen openoffice en mozilla klopt dit?
-
- ByteWarrior
- Contacteer:
Tabs moeilijke dingen? Ooooooow. Tabs zijn er al lang hoor. Formules ook. Ik herinner me nog dat ik die in WordPerfect 5.1 al gebruikte (dat was nog onder DOS).
Zo'n dingen leveren meestal geen probleem op. Het is enkel als je macro's gebruikt, dat je wat werk zal hebben. De lay-out kan ook lichtjes verschillen (maar dat is meestal niet veel.
Mijn ervaring is dat 95% van de mensen zo kan overstappen (dus zonder softwarematige problemen). De enige barrière zijn de mensen zelf, die moeilijk doen omdat de werkbalken op een andere locatie staan dan dat ze gewend zijn.
Zo'n dingen leveren meestal geen probleem op. Het is enkel als je macro's gebruikt, dat je wat werk zal hebben. De lay-out kan ook lichtjes verschillen (maar dat is meestal niet veel.
Mijn ervaring is dat 95% van de mensen zo kan overstappen (dus zonder softwarematige problemen). De enige barrière zijn de mensen zelf, die moeilijk doen omdat de werkbalken op een andere locatie staan dan dat ze gewend zijn.